Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aanschaf (D80, D200, ... ?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aanschaf (D80, D200, ... ?)

    Ik ga nu naar m'n laatste jaar grafische vormgeving en ik denk na deze studie nog fotografie te gaan bijdoen.

    Ik hou vooral van "candid" shooting, mensen op straat, evenementen, sport, portretten.

    Ik ben aan het twijfelen tussen een D80 een D200, ik weet dat het qua prijs enorm verschilt deze 2, is het de moeite om een beetje door te sparen voor de D200 ? of volstaat de D80 voor wat ik wil ?
    Ook hoor ik veel van ervaren fotografen dat Fuji en sony zeer goede toestellen zou hebben, heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?

    Bedankt

  • #2
    Re: Hulp bij aanschaf (D80, D200, ... ?)

    Naar mijn ( bescheiden ) mening gaat de D80 ruimschoots voldoen aan je eisen, wat de Fuji DSLR camera's betreft zijn er niet teveel keuzes, je hebt de nieuwe Fuji S5 Pro, maar die is nog duurder dan de D200, maar er zijn ook nog oudere modellen, zoals de Fuji S3 Pro, deze was enkele jaren geleden een echt prof toestel dat door veel fotografen werd gebruikt, maar minder geschikt was voor snelle sportacties omdat de gegevens nogal traag werden weggeschreven. Deze Fuji S3 die ik je dan eventueel zou aanraden ( je budget in het oog houdende ) kan je tegenwoordig 2de hands vinden tussen de 600 en de 700€
    Oh ja, nog even vermelden, de Fuji toestellen gebruiken de Nikon vatting, dus alles wat past op Nikon, past ook op de Fuji . . . kan interessant zijn voor eventuele latere aankopen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aanschaf (D80, D200, ... ?)

      ow, wat die compatibiliteit met de nikon lenzen betreft, dat is wel een sterk voordeel (om eventueel later toch te kunnen overschakelen naar nikon)

      Maar wat je dan zegt van het minder geschikt zijn voor actiebeelden doet me dan weer twijfelen. Want 2.5 beelden per seconde is inderdaad niet bepaald snel

      en wat ik nu ook net zie in een review van de S3, dit toestel heeft geen li-ion batterij maar gewoon 4 AA batterijen, en hij lijkt me ook zeer groot of is dat maar een gedacht ?
      Last edited by thejukilo; 25 augustus 2007, 16:31.

      Comment

      Working...
      X