Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D of wachten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D of wachten

    Het kriebelt zeer hard om een 5D te halen, maar het toestel is al een paar jaar uit. Beter wachten op de opvolger of nu halen? Camera steekt al een paar jaar mijn ogen uit maar nu heb ik de "poen" om hem te halen....

    Wat is het interresantste?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: 5D of wachten

    Ik zou der om gaan, je krijgt heel veel camera in de plaats.
    Natuurlijk zal der nen opvolger komen, na de lancering van de 1Ds Mark III verwacht ik een opvolger van de 5 D met gedeeltelijk de vernieuwingen van de Mark III reeks zoals life preview en 3 inch display. Maar dat gaat nog even duren en de nieuwe gaat duurder zijn dan de huidige 5D.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: 5D of wachten

      das waar jef....
      en inderdaad je kan de cam gebruiken..NU...
      en dan weet je zeker dat je wanneer de volgende uitkomt deze toch ook wel heeeel graag gaat hebben he
      Moeilijk he..

      Risto
      Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

      Comment


      • #4
        Re: 5D of wachten

        Ik zou hem ook nu kopen, de mijne heb ik nu bijna 2 maand en ben nog steeds heel gelukkig dat ik hem heb gekocht, zelfs al kwam er gisteren een 5D MKII uit.(bij manier van spreken

        Voor mij zijn alle nieuwe features op de nieuwe toestellen helemaal niet nodig. Live view, meer MP, Digic III, grotere LCD zijn allemaal dingen waar ik niks mee te maken heb. De basis waarop de 5D staat is gewoon heel erg goed. Qua beeldkwaliteit nog steeds de absolute top, alhoewel hij natuurlijk theoretisch verslaan is door de 1Ds III.

        Introdutieprijs van de 5D was 3200€, snel naar 2800€ gegaan en daar tijdje blijven hangen. Dus als er een opvolger komt zijn die idd een stuk duurder zijn terug.

        haal die camera in huis en verbaas je erover, want het is een formidabel zot toestel
        Last edited by Karreaux; 25 augustus 2007, 15:49.

        Comment


        • #5
          Re: 5D of wachten

          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
          Het kriebelt zeer hard om een 5D te halen, maar het toestel is al een paar jaar uit. Beter wachten op de opvolger of nu halen? Camera steekt al een paar jaar mijn ogen uit maar nu heb ik de "poen" om hem te halen....

          Wat is het interresantste?

          Mvg
          We weten vrij goed dat de 5D in Februari 2008 (in de winkel = April 2008) wordt vervangen door de 5DII met 12 tot 16 MP en alle vernieuwingen van de 40D.
          Maar of dit 100 % zeker is weten we natuurlijk niet.

          En je kan heel veel fotos maken tot April 2008.

          Je kan ook een tweedehands 5D overwegen tot die tijd.

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: 5D of wachten

            snel halen hoor, straks ben je je geld misschien weer aan wat anders kwijt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: 5D of wachten

              pfff, da's nog 8 maanden wachten... Kopen die handel!! Je zal er geen spijt van hebben...
              BD0910BE

              Comment


              • #8
                Re: 5D of wachten

                Ben al terug van dozenschuiver kornuitenberg in turnhout, ik had me van uur vergist....
                Stond om 16:55 voor de deur, enkel mensen die wisten wat ze willen zonder uitleg mochten binnen, waarop ik zei: "Voor mij de 5d van canon", die verkoper zei: "Die is uitverkocht"

                Ik zie hier thuis op de site van hazenberg: 5D in voorraad....
                Wat moet ik nu denken van die shop? Ok, ik was telaat, geen twijfel mogelijk, maar ik kom wel vanuit antwerpen....


                Mvg
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #9
                  Re: 5D of wachten

                  Hoeveel beter gaat het nieuwere toestel zijn tov het huidige model.
                  Buiten een hogere resolutie (bij het huidige heb je resolutie zat) en misschien een 5 frames per sec optie gaat het apparaat geen enorme sprong op gebied van beeldkwaliteit maken. Als je nu een toestel koopt ben je er ook zeker van dat er geen kinderziekten meer inzitten en het geld dat je bespaard (al snel 7-800 eur) kan je beter in een goed objectief steken.Ik vermoed dat vanaf nieuwjaar de prijs van het huidige toestel zelfs nog kan zakken( als je nog kunt wachten). Als je ziet aan welke prijzen men vandaag de 30D verkoopt met de komst van de 40D.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5D of wachten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Ben al terug van dozenschuiver kornuitenberg in turnhout, ik had me van uur vergist....
                    Stond om 16:55 voor de deur, enkel mensen die wisten wat ze willen zonder uitleg mochten binnen, waarop ik zei: "Voor mij de 5d van canon", die verkoper zei: "Die is uitverkocht"

                    Ik zie hier thuis op de site van hazenberg: 5D in voorraad....
                    Wat moet ik nu denken van die shop? Ok, ik was telaat, geen twijfel mogelijk, maar ik kom wel vanuit antwerpen....


                    Mvg
                    Je moet zelf je conclusies maar maken van die assholes daar in Turnhout. Ik heb het ook meegemaakt. Op voorraad volgens, site, maar niet in de store.
                    Maar er zijn nog plaasten waar je de 5d kan kopen ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5D of wachten

                      http://www.cameraexpress.nl/ heb ik goeie ervaringen mee

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5D of wachten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Je moet zelf je conclusies maar maken van die assholes daar in Turnhout. Ik heb het ook meegemaakt. Op voorraad volgens, site, maar niet in de store.
                        Maar er zijn nog plaasten waar je de 5d kan kopen ;-)

                        Waar aan die prijs? Cameraexpress?
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5D of wachten

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          snel halen hoor, straks ben je je geld misschien weer aan wat anders kwijt.
                          grt,bouk.

                          Gewoon doen.
                          Ik heb de mijne nu bijna 2 jaar, en heb schrik van alle "verbeteringen" die ze zouden kunnen aanbrengen aan het volgende model.

                          -Live preview is voor watjes,
                          -meer MP kan mijn printer toch niet aan op 240 dpi
                          -ISO 25000+, merci, ik heb al een statief..

                          enz

                          Paul.
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5D of wachten

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Wat moet ik nu denken van die shop? Ok, ik was telaat, geen twijfel mogelijk, maar ik kom wel vanuit antwerpen....
                            Er zijn nog winkels hoor.

                            En als je een mooie afdruk maakt van de prijs van haas en daarmee een winkel binnenstapt kan er soms iets van hun prijs af.

                            Soms iets meer. En anders op naar de volgende winkel.

                            Jan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5D of wachten

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Het kriebelt zeer hard om een 5D te halen, maar het toestel is al een paar jaar uit. Beter wachten op de opvolger of nu halen? Camera steekt al een paar jaar mijn ogen uit maar nu heb ik de "poen" om hem te halen....

                              Wat is het interresantste?

                              Mvg
                              Kopen die 5D

                              Comment

                              Working...
                              X