Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 50mm f/1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 50mm f/1.4

    Kent iemand deze lens ?

    http://www.nikonusa.com/template.php...productNr=1902

    Kan je die (dmv tussenringen) ook gebruiken voor macro's wegens de grote mogelijke lensopening ? Op de site zeggen ze voor portrettering en landschappen...
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: Nikon 50mm f/1.4

    dit is de standaard 50 mm maar dan de iets duurdere 1.4 versie ..
    heel goede lens, maar niet zo veel beter presterend dan de 1.8 , wel beter gebouwd ..

    of er een tussenring op gaat zou ik begot niet weten ..., maar uiteindelijk voor die prijs kan je beter een micro kopen , (die nieuw ook niet erg duur meer zjin)
    www.kemizz.com
    Brand new Blog
    kemizzdotcomonflickr

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 50mm f/1.4

      De lens heeft een veel betere bokeh dan de 1.8 versie. Dat is voor mij het grootste verschil en dat rechtvaardigt ook het prijsverschil.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 50mm f/1.4

        Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
        De lens heeft een veel betere bokeh dan de 1.8 versie. Dat is voor mij het grootste verschil en dat rechtvaardigt ook het prijsverschil.
        Ik kan het absoluut niet beter zeggen! Kris.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 50mm f/1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
          De lens heeft een veel betere bokeh dan de 1.8 versie. Dat is voor mij het grootste verschil en dat rechtvaardigt ook het prijsverschil.
          Je moet wel uitkijken want sommige exemplaren zijn 'heel' soft op 1.4
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 50mm f/1.4

            Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
            Kan je die (dmv tussenringen) ook gebruiken voor macro's wegens de grote mogelijke lensopening ? Op de site zeggen ze voor portrettering en landschappen...
            Bedenk wel dat op 1.4 / 1.8 de scherptediepte heel beperkt is. Wil je makro (insecten ect) moet je toch diafragmeren voor voldoende DOF. En dan verlies je het grote voordeel van deze 1.4 . Bij portretten ect gebruik je een veel grotere afstand tot je onderwerp waardoor de scherptediepte bij gebruik van het zelfde diafragma groter is. Voor de rest een prachtlens !

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 50mm f/1.4

              50mm 1.4 AF D; Is er verschil tussen deze van China en deze van Japan??
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

              Comment

              Working...
              X