Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat gebeurt er bij Pentax?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat gebeurt er bij Pentax?

    Eerst gingen er geruchten over een mega-persconferentie op 23/8. Modefotograaf en K10D-fan Benjamin Kanarek (self appointed spokesman voor Pentax op Pentaxforums.com) spreekt van een "Fall surprise" en staat daarbij te springen van enthousiasme na met Pentax samen gezeten te hebben. De normaal erg gründliche Duitsers van Pentax Europe nodigen iedereen uit naar IFA in Berlijn (vanaf 31/8) te komen opdat we ons door de nieuwe Pentax-producten kunnen laten überraschen...

    Nu zijn we 24/8, één dag na datum en... Pentax kondigt twee nieuwe (herwerkte) Optio-modellen aan (Pentax announces Optio Z10 and S10) en komt met de mededeling dat ze de 645D voorlopig in de vriezer stoppen (Pentax: 645 Digital 'no longer priority')...

    Stoppen ze ermee of hebben ze al het R&D personeel naar de DSLR-afdeling verhuisd om aan een super APS-C camera/systeem te werken?

    Geruchten wezen in de richting van 2 nieuwe DSLRs (eentje tss de K100D Super en eentje boven de K10D, plus een K10D Super om die nog wat extra levensduur te geven) en een reeks nieuwe objectieven (consumer superzoom en een reeks langere brandpunten)...

    Wat zal het worden??? Ikke (nog) niet weet...

    Wim

    PS: niet dat ik m'n K10D even snel zal vervangen als m'n *istDS natuurlijk. Ik zit eerder op nieuwe objectieven te wachten. Er zou aan een DA*135-400 worden gewerkt, maar of dat klopt???? Hopelijk, want dat zou mooi passen bij de DA*16-50+DA*50-135+... In drie klasse-objectieven van 16mm naar 400mm... I like it... Fingers crossed!!
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

  • #2
    Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

    Dat de 645D geen prioriteit had is al langer geweten.
    Voor de rest moeten we (zoals steeds) veel geduld hebben.
    En dan maar hopen dat binnen een paar jaar de lenzen een beetje vlotter leverbaar zijn...
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #3
      Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

      Volgens Ben komt er op het "Salon de la Photo" in Parijs van 3 tot 7 oktober een nieuwe body.

      Ik ga wss, aangezien je via de site van Pentax aan gratis tickets kon. Ik ga de het weekend van de 6de en de 7de, aangezien ik iemand ken die op erasmus gaat naar Parijs, en dus slaapplaats heb ^^

      Als nog iemand gaat, laat het me weten via pm, dan spreken we eens af ofzo.

      Tom
      ~TDN
      fotoblog: www.tdn9.be

      Comment


      • #4
        Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

        Hoi Wim: zo ongeduldig heb ik je zelden geweten...

        My take: Pentax had iets in de pijplijn (k1D), heeft de persconferentie (lees: aardbeving) gezien van Nikon met D3 en D300, en laat de introductie over naar een latere datum (vermoedelijk Parijs.) Het voordeel is dan meteen dat de toestellen sneller na aankondiging op de markt kunnen komen dan totnogtoe het geval was...

        But your guess is as good as mine...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

          Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht
          Volgens Ben komt er op het "Salon de la Photo" in Parijs van 3 tot 7 oktober een nieuwe body.

          Ik ga wss, aangezien je via de site van Pentax aan gratis tickets kon. Ik ga de het weekend van de 6de en de 7de, aangezien ik iemand ken die op erasmus gaat naar Parijs, en dus slaapplaats heb ^^

          Als nog iemand gaat, laat het me weten via pm, dan spreken we eens af ofzo.

          Tom
          Ik ga 10tg1 maar weet nog niet welke dag, allicht zondag? Ik ben benieuwd welk nieuw spul er zal liggen...

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #6
            Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            Hoi Wim: zo ongeduldig heb ik je zelden geweten...
            En 't ergste is da'k eigenlijk op niks zit te wachten... Tenzij mss iets lang, maar daar ga ik toch nog een tijdje voor moeten sparen...

            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            My take: Pentax had iets in de pijplijn (k1D), heeft de persconferentie (lees: aardbeving) gezien van Nikon met D3 en D300, en laat de introductie over naar een latere datum (vermoedelijk Parijs.) Het voordeel is dan meteen dat de toestellen sneller na aankondiging op de markt kunnen komen dan totnogtoe het geval was...

            But your guess is as good as mine...
            De persconferentie heeft blijkbaar effectief plaatsgehad aan boord van de QM II in Hamburg, maar 't 't was geen persconferentie maar eerder een event voor de dealers, dus allicht info onder NDA...

            Intss lees ik een gerucht van een 30x24mm 19MP sensor in een nieuwe topbody??? Gepost op Pentaxforums met vermelding dat de bron erg zeker van z'n stuk was en insider info leek te hebben? Dat zou de Kodak 39MP voor de 645D in twee gesneden kunnen zijn (in de veronderstelling dat Pentax daar een bestelling van binnen krijgt) maar 'k geloof er niet veel van.

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

              Net op Pentax forums gelezen. Vorige week: een gebruiker start een thread waarin hij zegt dat hij van Pentax naar Nikon wil overstappen na de specs van de D300 gezien te hebben. Begrijpelijk als de K10D net niet voldoet aan je verwachtingen.

              Nu post hij dat hij net de specs van de nieuwe Pentax kreeg te horen van een bron binnen Pentax en dat hij nooit ofte nimmer de D300 nog zal overwegen... Pentax gaat volgens hem met de big boys spelen en hoe...

              't Enige wat hij wil lossen is:
              More than 12 MP. 5 fps shooting. Metal Body.
              Buiten de MP niet zo speciaal... Maar bij Pentax zit het vaak in de details...

              Is dit lucht of waarheid??? Wie zal het zeggen? Hopelijk weten we het ten laatste 31 augustus. In Berlijn zal Pentax toch in z'n kaarten laten kijken zeker? Ik zal er niet bij zijn, maar Marc (marcfoto) wel. Ik hoop op een interessant verslag. Een maandje later ga ik wel naar Parijs, dus mss zal ik daar wel wat te zien krijgen.

              Wordt vervolgd...

              Wim
              Last edited by ishpuini; 29 augustus 2007, 13:38.
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #8
                Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

                Laten we het hopen, ik ben ook al even van zin mijn IST DS te vernieuwen, want deze begint echt niet meer te voldoen naar mijn noden.
                Ik hoop dus op iets dat tussen de K10D en de D300 zal liggen qua prijs, maar niet qua performance

                Comment


                • #9
                  Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

                  Eerste vervolg. Een SMSje van MarcFoto vanop IFA in Berlijn...

                  Op mijn vraag of er iets te zien is antwoordt hij:
                  Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                  nikske. ze hebben maar een heel kleine stand en weten niks te zeggen. zelfs geen spoor van de nieuwe compacts.

                  't Zal dus wachten worden tot het Salon de Photo in Parijs zoals Marc al vermoedde. Daar ga ikzelf begin october heen... Hopelijk heeft Benjamin Kanarek niet met spek geschoten. Die beloofde daar immers vuurwerk (ik geloof dat hij de term "DSLR blitzkrieg" gebruikte)...

                  Allen die met hun aankopen op nieuws wachtten moeten mss toch maar gewoon gaan voor wat er te verkrijgen is, of nog een maandje op de tanden bijten...

                  Wim
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

                    Toch een nieuwe camera van Pentax! Een origineel ontwerp gebaseerd op de Spotmatic zowaar. En erg mooi bovendien, volgens de regels van modern design met wat rondere hoeken. De sensor is vervangbaar, en Pentax schonk nog extra aandacht voor de schokbestendigheid van deze beauty!

                    New Pentax Camera



                    Wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                      Toch een nieuwe camera van Pentax! Een origineel ontwerp gebaseerd op de Spotmatic zowaar. En erg mooi bovendien, volgens de regels van modern design met wat rondere hoeken. De sensor is vervangbaar, en Pentax schonk nog extra aandacht voor de schokbestendigheid van deze beauty!

                      New Pentax Camera



                      Wim

                      Ik dacht dat jij laatst schreef dat jij geen humor had

                      Op suggestie van mede-forum member Dagzz open ik hier een topic voor alles wat de K10D betreft. Zijn K10D en stof (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=169111) thread was een beetje daarin veranderd, maar een thread met een juistere naam zal allicht meer zoekende lezers hulp kunnen bieden... Wim
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Ik dacht dat jij laatst schreef dat jij geen humor had

                        http://forum.belgiumdigital.com/show...4&postcount=44
                        Dit is toch (volgens ons moemoe) een héél ander brijfiguurken, dan de echte K10D; hoor

                        agzz
                        I Love Leica

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat gebeurt er bij Pentax?

                          En nog lekker warm in de winter ook...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment

                          Working...
                          X