Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van .jpeg naar dia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van .jpeg naar dia

    Ik geef geregeld voordrachten en gebruik daarbij .jpeg afbeeldingen. Zelf bezit ik geen beamer en dat geeft telkens opnieuw problemen. Ik zou terug op de ouderwetse maar betrouwbaardere manier met dia's willen werken. Hoe kan ik die dia's nu maken?

  • #2
    Re: van .jpeg naar dia

    Er zijn op het Internet een aantal bedrijfjes te vinden die jouw TIFFs en JPEGs omzetten naar dia.

    Ze zijn alleen niet makkelijk te vinden..

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: van .jpeg naar dia

      Ik kan jou hier ook niet direct mee helpen, maar het geluid van een diaprojector in een klein zaaltje ... lekker nostalgisch en zalig

      Comment


      • #4
        Re: van .jpeg naar dia

        snel via google gezocht (jpeg to slide) en kom onder andere hierop uit:

        Prices to make top quality 35mm slides from digital files in two days or less.


        kost wel iets (1.75 dollar per slide afh. van aantal en formaat).

        Investeer je dan niet beter in een projector? Je kan er volgens mij wel degelijke vinden waarvoor je anders 1000 slides hebt...

        Comment


        • #5
          Re: van .jpeg naar dia

          de beamers worden steeds goedkoper.

          Lijkt we wel een investering waard als je dit regelmatig nodig hebt.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: van .jpeg naar dia

            Hier in Gent heb ik er wel eens een aantal laten maken bij alltech.
            Meestal scans en dan een tittel opgeshopt en dat soort dingen

            De prijs weet ik niet meer.

            grtz,
            Brecht

            Comment


            • #7
              Re: van .jpeg naar dia

              Gaan die voordrachten soms over het Aquarium en de daarin levende visjes Swakke.
              Indien ja, dan zit u in hetzelfde vaarwater als ik, en ik doe het ook nog altijd met dia's, omdat ik er zoveel heb, en ik een beamer en een diascanner veeeeel te kostelijk vind.
              Van ons pensioentje kan dit er niet meer af hé, dat is nu eens het enige dat niet opslaat (duurder wordt) ons pensioentje.

              Broken-wing

              Comment


              • #8
                Re: van .jpeg naar dia

                Mijn presentaties gaan over de veelzijdige invloed van water in ons leven en hebben de bedoeling om de mensen hiervan bewust te maken. Dit doe ik gratis en tot nu toe werden zelfs mijn verplaatsingskosten niet vergoed. Ik weet niet zeker of het idealisme is dan wel beginnende seniliteit maar in elk geval is ook een 'goedkope' beamer nog te duur. Misschien heb ik wel iets gemeen met Al Gore maar dat slaat zeker niet op mijn portemonaie.
                Ik heb nog een heel goede analoge Mamyia reflex liggen. Nu ga ik eens proberen om hiermee dia's te maken van mijn .jpeg afbeeldingen. Als iemand geïnteresseerd is in het resultaat, laat dan maar iets weten.
                En iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.

                Comment


                • #9
                  Re: van .jpeg naar dia

                  Oorspronkelijk geplaatst door Swakke Bekijk bericht
                  Ik heb nog een heel goede analoge Mamyia reflex liggen. Nu ga ik eens proberen om hiermee dia's te maken van mijn .jpeg afbeeldingen.
                  Wel, dan zou ik in die Mamiya een diafilm stoppen, en meteen dia's maken ipv digitaal te werken. Goedkoper en vooral beter kan niet.

                  DPaul.
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: van .jpeg naar dia

                    Wel, dan zou ik in die Mamiya een diafilm stoppen, en meteen dia's maken ipv digitaal te werken. Goedkoper en vooral beter kan niet.
                    Dat was ik nu ook net aan het denken. Je kan diafilm zonder al teveel problemen krijgen zowel 135 als 120. Die 6x6 dias ga ik dit jaar nog eens proberen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: van .jpeg naar dia

                      Je kan gewoon je scherm af fotograferen met een reflex en een passende lens
                      liefst van een statief uiteraard in een donkere ruimte en beeldvullend.

                      MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: van .jpeg naar dia

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                        Wel, dan zou ik in die Mamiya een diafilm stoppen, en meteen dia's maken ipv digitaal te werken.
                        DPaul.
                        Heel het pakket beeldmateriaal, schema's, grafieken, tekeningen enz.. is uiteraard al lang op voorhand gemaakt. Sommige zaken komen uit publicaties waaraan ik zelf dingen heb aangebracht, verwijderd of gewijzigd. Dat is nu juist het allerbelangrijkste voordeel van digitaal. Dat ik terug naar dia's wil overstappen is uitsluitend omdat ik mij geen beamer kan permiteren en om onafkankelijk te zijn van het gebruik van andermans materiaal.

                        Comment


                        • #13
                          Re: van .jpeg naar dia

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Je kan gewoon je scherm af fotograferen met een reflex en een passende lens
                          liefst van een statief uiteraard in een donkere ruimte en beeldvullend.
                          MVG, Jeff
                          Dat is wat ik nu zinnens ben om te doen. Meent u dat de kwaliteit van de beelden hierdoor niet te veel achteruit zal gaan?

                          Comment


                          • #14
                            Re: van .jpeg naar dia

                            Oorspronkelijk geplaatst door Swakke Bekijk bericht
                            Dat is wat ik nu zinnens ben om te doen. Meent u dat de kwaliteit van de beelden hierdoor niet te veel achteruit zal gaan?

                            Het zal waarschijnlijk wat oefening en expermenteerwerk vragen maar wij hebben op deze manier altijd onze titeldia's gemaakt voor de reeksen.

                            Uiteraard in het analoge tijdperk, misschien zit de kans erin dat je wat grafieken gaat moeten herwerken qua kleurgebruik. Wij werken voor de titeldia"s op een zwarte achtergrond op het scherm, en daar de tekst op in een leuk kleurtje.

                            Veel succes !

                            MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: van .jpeg naar dia

                              Oorspronkelijk geplaatst door Swakke Bekijk bericht
                              Mijn presentaties gaan over de veelzijdige invloed van water in ons leven en hebben de bedoeling om de mensen hiervan bewust te maken. Dit doe ik gratis en tot nu toe werden zelfs mijn verplaatsingskosten niet vergoed. Ik weet niet zeker of het idealisme is dan wel beginnende seniliteit maar in elk geval is ook een 'goedkope' beamer nog te duur. Misschien heb ik wel iets gemeen met Al Gore maar dat slaat zeker niet op mijn portemonaie.
                              Ik heb nog een heel goede analoge Mamyia reflex liggen. Nu ga ik eens proberen om hiermee dia's te maken van mijn .jpeg afbeeldingen. Als iemand geïnteresseerd is in het resultaat, laat dan maar iets weten.
                              En iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.
                              Er is nog een andere oplossing Swakke: Ik geef ook regelmatig lezingen niet met dia's maar met Video of DVD. Ik bezit ook geen beamer en ben niet van plan die te kopen. De meeste zaaltjes hebben bij ons in NL een beamer, zoniet dan kunnen ze die een huren. Veel (natuur)verenigingen die ons uitnodigen hebben vaak zelf een beamer. Ik zeg ook altijd dat zij die ons voor een presentatie uitnodigen dat ze zelf moeten zorgen dat er een beamer en een geluidinstallatie aanwezig is, anders gaat het verhaal niet door.

                              Comment

                              Working...
                              X