Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleine investering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleine investering

    ik heb een Nikon D40 met kitlens en ik zou graag wat meer zoom hebben ook zou ik mijn kitlens willen vervangen door een ander lichtsterker objectief.
    ik ben hierbij uitgekomen op 2 opties

    -sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM + 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom-Nikkor

    ofwel

    -super zoom 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor

    -> budget €900

    ik zou eigenlijk graag weten welke optie de beste kwaliteit heeft,
    de 18-200 heb ik gewoon gevonden omdat die gebruiksgemak geeft (en ook VR) omdat je niet van lens moet veranderen
    maar is de kwaliteit dan hiervan niet wat minder dan als je 2 lenzen gebruikt?
    En is de Sigma wel van betere kwaliteit dan mijn kitlens (18-55 nikon)
    en is die wel nog sherp genoeg op f2.8
    Ik wil die sigma vooral gebruiken voor binnenshuis en om mooie beelden
    's avonds vast te leggen.

    over wat ik zo allemaal vastleg op de gevoelige plaat wel eigenlijk van alles
    ik ben nog niet zo heel lang bezig met fotografie. Enerzijds fotografeer ik graag mooie landschappen
    maar anderzijds vind ik dan architectuur ook interessant en die macro versie van de sigma vind ik ook aantrekkelijk

    Genoeg vragen shoot


    alvast bedankt
    Nikon D700 en veel te duur glas
    "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
    my flickr

  • #2
    Re: kleine investering

    De beste kwaliteit vindt je steeds in eigen huis !

    Nikon optiek dus !

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: kleine investering

      De beste kwaliteit vindt je steeds in eigen huis !

      Nikon optiek dus !
      Dat vind ik wel beetje overdreven. Elk merk heeft wel zijn juweeltjes en ook zijn monsters van lenzen. En je moet niet alleen zien naar kwaliteit, voor velen (hobbiesten) is Prijs/Kwaliteit belangrijker.



      Terug on-topic

      De beste kwaliteit zul je halen uit 2 aparte lenzen. Gemiddeld worden zoomlensen tot 3X als zeer goed gezien, 18-200 is 10x zoom dus zal je je redelijk wat kwaliteitverlies hebben maar hangt er natuurlijk vanaf wat jou eisen zijn.

      De sigma 18-50 f2.8 zal wel wat beter zijn als de kitlens 18-55 welke toch niet zo super is.
      Je hebt ook de Tamron 17-50mm f2.8 in dezelfde prijscatergorie. deze wordt door velen als zeer goed beoordeelt.

      Wat betreft de macro-functie op de Sigma zou ik me niet op blindstaren want is maar een vergroting van 1 op 3 waar echte macro 1 op 1 is.

      De 55-200VR is geen slechte lens voor zijn prijs maar persoonlijk met jou budget in gedachten zou ik eerder gaan voor de 70-300 VR welke kwalitatief toch wat beter is. En het gat tussen 50 en 70mm kun je makkelijk met je voeten overbruggen.

      Mvg

      Willem
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Re: kleine investering

        Ik heb al gehoord dat die tamron ook beter is maar die zal
        ik dan moeten handmatig scherpstellen en dat is ook geen luxe
        Nikon D700 en veel te duur glas
        "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
        my flickr

        Comment


        • #5
          Re: kleine investering

          Idd, sorry, even overgelezen dat het over D40 gaat...
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

          Comment


          • #6
            Re: kleine investering

            De 55-200VR is geen slechte lens voor zijn prijs maar persoonlijk met jou budget in gedachten zou ik eerder gaan voor de 70-300 VR welke kwalitatief toch wat beter is. En het gat tussen 50 en 70mm kun je makkelijk met je voeten overbruggen.
            weet er iemand soms waar je de Nikkor 70-300 VR AF-S het goedkoopst kunt kopen regio Brugge woon zelf op Sint-Michiels
            Nikon D700 en veel te duur glas
            "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
            my flickr

            Comment

            Working...
            X