Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400 in combinatie met de 1,4 extender.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 100-400 in combinatie met de 1,4 extender.

    Hey Guys,

    Zoals in de titel al aangehaald zoek ik mezelf een combinatie van een 100-400 IS met een 1,4 extender aan te schaffen.
    Maar heb me laten vertellen dat dan de autofocus niet meer werkt of heel traag is. Klopt dit?


    Wie heeft ervaring met deze combinatie? Hoe zit het trouwens met de bokeh?

    Thanx!

    JJ
    My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

  • #2
    Re: Canon 100-400 in combinatie met de 1,4 extender.

    Inderdaad, bij gebruik van een extender (op de 100-400) speel je de autofocus kwijt en moet je dus manueel gaan scherpstellen.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 100-400 in combinatie met de 1,4 extender.

      Tenzij je een 1D hebt
      Ik heb er geen ervaring mee, wat wel m'n ervaring is dat extenders eigenlijk pas echt goed werken op primes en dan nog liefste zo lichtsterk mogelijke
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Canon 100-400 in combinatie met de 1,4 extender.

        Autofocus werkt enkel met de 1D&Ds serie's.
        De combinatie zelf:100-400 + 1.4x zal redelijk goeie resultaten geven maar eerst testen is de boodschap(altijd aan te raden).
        Ik heb deze combinatie in het verleden zelf gebruikt met redelijk goeie resultaten.
        Een nadeel bv: met 20D of 400D dat de zoeker zo donker wordt en het moeilijker is om manueel scherp te stellen.


        MVG Franske
        Franske
        Fuji + glas.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 100-400 in combinatie met de 1,4 extender.

          Wat ik nu mis is de reden waarom het niet meer werkt. Laat ik een poging doen.

          Een convertor bestaat uit o.a. glas. Dit glas levert een verlies van licht op. Dit vertaalt zich in stops. Een 1.4 convertor kost je 1 stop licht en een 2x convertor kost je 2 stops.

          De 100-400 heeft op 400mm een diafragma van F/5.6
          Met een 1.4 convertor wordt dat dan F/8.0 en met een 2x convertor wordt dat F/11.0

          De camera's van Canon zijn afgeregeld op een diafragma van F/5.6 op de lens om te kunnen autofocussen. Behalve de 1D-serie. Die kunnen tot F/8.0 aan.
          Met een 1.4 convertor heb je op, behalve de 1D, geen autofocus

          Comment

          Working...
          X