Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring met sigma 70-200 f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring met sigma 70-200 f2.8

    hallo

    ik ben van plan om na mijn vakantiejob de sigma 70-200 f2.8 te kopen , omdat die redelijk betaalbaar is

    zijn er andere betaalbare alternatieven , of suggesties ?

    ik wil er vooral optredens mee gaan trekken
    groeten, Sebastiaan


  • #2
    Re: ervaring met sigma 70-200 f2.8

    Kijk even in dit topic:
    We (mijn vriendin en ik) horen tegenstrijdige dingen ivm lenzen. De ene zegt dat je beter een Canon koopt die wat duurder is, de andere zegt : 'ga maar voor een Sigma'.... Wat is de mening van de kenner ? We zijn aan het uitkijken voor een 70-200 f2.8. Is dit dan effectief een goeke keuze als je weet dat de lens


    Daar kan je al een heleboel nuttige informatie vinden.

    Als je werkelijk die f2,8 nodig hebt (voor optredens), dan zou ik persoonlijk de Canonversie aanraden, omdat die volledig open heel wat scherper is.
    Het prijsverschil tussen de Sigma en de Canon (zonder beeldstabilisatie) is wel zo'n 300 euro...

    Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke optredens je wil fotograferen, bij de grotere optredens is het licht meestal heel wat beter, en dan kan je gemakkelijk foto's maken op f4, en dan is de Sigma ook heel scherp.

    Maar als je de lens 1 stop moet dichtdraaien voor scherpe foto's, dan heb je voor ongeveer dezelfde prijs als de Sigma ook een Canon 70-200 f4, die volledig open wel goed presteert.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: ervaring met sigma 70-200 f2.8

      Ik heb deze lens al een tijdje en ben er zeer tevreden over.
      Zelfs op optredens op 2.8 nog scherp. Ik heb misschien een beter exemplaar???
      Ik gebruik deze lens vooral voor het fotograferen tijdens concerten.
      Ik heb er ook al vliegtuigen mee gespot met de 1.4x extender. Deze foto's waren ook allemaal scherp.
      Zeker geen miskoop.

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: ervaring met sigma 70-200 f2.8

        Uitstekende lens en een behoorlijke scherpte op F2.8, beste prestaties idd vanaf F4. Dat wil niet zeggen dat de foto's op 2.8 slechtzijn natuurlijk, lang niet zelfs.
        Op Nikon body's razendsnel, op Canon naar het schijnt iets minder snel.
        Je kan je daar eigenlijk niet aan miskopen : prijs kwaliteit een goeie verhouding.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: ervaring met sigma 70-200 f2.8

          Het leuke aan de Sigma 70-200 is dat je makkelijk een non-DG versie kan vinden voor minder dan 500 euro (2dehands)...
          Inclusief zonnekap/statiefring/lenstas...

          Heb ooit de Canon 70-200 f4 naast mijn sigma 70-200 getest en die zijn even scherp op f4...
          De Canon geeft net dat ietsje meer contrast en uiteraard een snellere focus, betere bouw en vooral lichter...

          Maar voor vele optredens is f4 onbruikbaar, f2.8 is imho al dikwijls op het randje...

          Op f2.8 zijn de sigma-beelden idd een beetje softer, maar niets dat op te lossen valt met een heel klein beetje verscherping in PS...

          Comment


          • #6
            Re: ervaring met sigma 70-200 f2.8

            bedankt allemaal ,

            ik zal het mij dus niet beklagen als ik die lens koop volgens jullie uitleg
            groeten, Sebastiaan

            Comment


            • #7
              Re: ervaring met sigma 70-200 f2.8

              Ik heb er onlangs eentje gekocht van Scall. Ben er best tevreden over. Deze reeks is helemaal met deze lens gemaakt. Allemaal op 2.8. De meeste zijn best wel scherp.



              Groeten,
              Bart

              Comment


              • #8
                Re: ervaring met sigma 70-200 f2.8

                idd , mooi scherp
                k ga er niet meer over twijfelen , binnen een week is mijn werk gedaan en ga ik beginnen rondzoeken op internetshops om er zo rap mogelijk mee te kunnen beginnen
                groeten, Sebastiaan

                Comment

                Working...
                X