Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera koop ik best?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera koop ik best?

    Allen,

    Ik ben een zeer begind maar toch zeer geintreseerde in de fotografie.
    Nu zou ik naast mijn hobby als duiker ook mij willen verdiepen in de digitale fotografie. Ik ben niet in het bezit van een foto camera maar ben wel op zoek. Ik heb een budget van +/- 1500 € om een goede camera te kopen voor op langer termijn te geruiken. Ik zou liever enkele euro's meer uitgeven indien nodig en het budget optrekken zodat ik niet binnen 5 jaar een nieuwe moet kopen. Wil wel hobbyist blijven maar zoals jullie even goed weten als ik lopen hobby's wel eens uit de hand. Ik weet niet of ik ooit dat toestel mee wil nemen op mijn onderwater avonturen want een onderwaterhuis is toch zeer duur. En koop ik eerder een kleine camera bij, die bij eventuele verdrinking .... Ik vindt de nikon D80 wel een mooi en leuk toestel en heb al eens enkele test foto's kunnen maken met een vriend zijn toestel, of ga ik beter voor de D200 die toch een pak zwaarder weegt. Misschien weten jullie raad en stellen jullie wel een totaal ander toestel voor.

    Ben benieuwd op info en jullie ervaringen.
    Bedankt Ronson,

  • #2
    Re: Welke camera koop ik best?

    Ik zou een Nikon D300 aanraden.

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera koop ik best?

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Ik zou een Nikon D300 aanraden.
      Dat zou ik ook doen.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera koop ik best?

        Dag Ronson

        Welkom hier op het forum.

        Welk soort fotografie zou je willen doen? Want niet alleen het budget is belangrijk voor de aanschaf van een toestel en zeker de lenzen, ook wat je er mee wilt doen.

        Wil je het gebruiken voor algemene doeleinden of specifiek natuur-, model-, macro- of sportfotografie.

        In verband met het toestel heb je de verschillende merken zoals Nikon, Canon, pentax, Sony of Olympus. Deze hebben allemaal wel een toestel in hun assortiment dat zal voldoen (de ene heeft voor en nadelen ten opzichtevan de andere, maar slechte toestellen zitten er niet tussen). Maar wat vooral bij de body ook belangrijk is is het gevoel als je het in de hand houdt. Maar je hebt de nikon vastgehad dus kunt je wel beetje inbeelden, maar zou in een winkel toch ook eens enkele ander merken vastnemen om het verschil eens te voelen.

        Wat Nikon en Canon als voordeel hebben is dat er heel wat meer accessoire voor te krijgen zijn dan voor de andere merken, alhoewel deze hun schade aan het inhalen zijn. En dat er een grotere tweedehandsmarkt bestaat.

        In verband met de lenzen heb je de eigen merk lenzen en de 3th party lenzen zoals Sigma, Tamron en Tokina. Je hebt zo'n verscheidenheid aan lensen dat je de keuze speciefiek kunt afstellen op jou wensen en soort fotografie.

        Aangezien een vriend al Nikon heeft is het mss zinvol om ook naar nikon te zien, zodat je eventueel eens een lens kan lenen en dergelijke.

        D80 is zeker een goed toestel waar je nog lange tijd mee voortkan maar dan is het nog de lenskeuze die je zult moeten maken.

        Mvg


        Willem
        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera koop ik best?

          ik zou ook zeker voor de nikon d80 of een canon 30d gaan.
          Natuurlijk is de canon 40d en nikon d200 heel goeie toestellen maar je budget is iets te klein voor die toestellen.

          Je kan ze kopen maar dan zit je wel met de kitlens en heb je geen geld meer voor een macro lens, zoomlens, lichtsterke lens, flitser, batterijgrip, ...

          of je zou 2dehans een nikon d200 moeten vinden.

          veel succes met je zoektocht
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera koop ik best?

            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht

            of je zou 2dehans een nikon d200 moeten vinden.

            veel succes met je zoektocht
            En die komen er al af nu de D300 uitkomt.

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera koop ik best?

              Alvast bedankt voor de zeer goede info.
              Nu in het begin zal ik toch foto's trekken van algemene zaken len leren en leren en leren en oefenen oefenen en nog een oefenen maar natuurlijk aftasten wat mij het meeste aanspreekt.
              Ik bekijk het vervolg van de tips en info en ga dan eens lang bij een fotozaak.

              bedankt en tot de volgende,

              Comment

              Working...
              X