Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoog naar digitaal reflex, welk toestel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • analoog naar digitaal reflex, welk toestel.

    Hoi.
    Ik ben reeds enkele jaren bezitter van een minolta dynax(analoog) met objectief 35-80 en een tele van 75-300 beide AF. Tot op heden ben ik altijd tevreden geweest met de mogelijkheden van de reflexcamera. Nu zou ik een digitaal exemplaar willen aanschaffen met waarmee ik de lenzen nog kan gebruiken. Zijn er hiervoor nog toestellen te verkrijgen?

    alvast bedankt voor de reacties hierop.

  • #2
    Re: analoog naar digitaal reflex, welk toestel.

    Oorspronkelijk geplaatst door ctr Bekijk bericht
    Hoi.
    Ik ben reeds enkele jaren bezitter van een minolta dynax(analoog) met objectief 35-80 en een tele van 75-300 beide AF. Tot op heden ben ik altijd tevreden geweest met de mogelijkheden van de reflexcamera. Nu zou ik een digitaal exemplaar willen aanschaffen met waarmee ik de lenzen nog kan gebruiken. Zijn er hiervoor nog toestellen te verkrijgen?

    alvast bedankt voor de reacties hierop.
    momenteel de sony alpha 100, en een nieuw model binnen een paar maand.

    Comment


    • #3
      Re: analoog naar digitaal reflex, welk toestel.

      de alpha heeft toch zeer interessante voordelen.

      stofreductie, denk bij het afsluiten van het toestel
      beeldstabilisatie
      en zeker zijn prijs.

      MAAR

      is dit toestel te vergelijken met de d40x of kan je de beelden naast die van een nikon d80 of canon 30d leggen?
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: analoog naar digitaal reflex, welk toestel.

        Hi,

        Minolta naar EOS converters bestaan niet.

        De afstand lens-filmvlak is te verschillend.

        Het is wel mogelijk om de Minoltamount door een hack te vervangen en wel eos compatible te maken. (Voor niet full-frame eossen)

        Is geen aanrader.

        DPaul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: analoog naar digitaal reflex, welk toestel.

          Oorspronkelijk geplaatst door ctr Bekijk bericht
          Hoi.
          Ik ben reeds enkele jaren bezitter van een minolta dynax(analoog) met objectief 35-80 en een tele van 75-300 beide AF. Tot op heden ben ik altijd tevreden geweest met de mogelijkheden van de reflexcamera. Nu zou ik een digitaal exemplaar willen aanschaffen met waarmee ik de lenzen nog kan gebruiken. Zijn er hiervoor nog toestellen te verkrijgen?

          alvast bedankt voor de reacties hierop.
          Ik denk dat je alleen zowieso voor de 35-80 een andere lens gaat moeten kopen, 35 mm wordt op een digitale spiegelreflex zo'n 50 mm en dan heb je dus totaal geen groothoek over
          Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

          Comment


          • #6
            Re: analoog naar digitaal reflex, welk toestel.

            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
            de alpha heeft toch zeer interessante voordelen.

            stofreductie, denk bij het afsluiten van het toestel
            beeldstabilisatie
            en zeker zijn prijs.

            MAAR

            is dit toestel te vergelijken met de d40x of kan je de beelden naast die van een nikon d80 of canon 30d leggen?
            De nikon en canon zijn geen concurentie tegenover de sony
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: analoog naar digitaal reflex, welk toestel.

              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              de alpha heeft toch zeer interessante voordelen.

              stofreductie, denk bij het afsluiten van het toestel
              beeldstabilisatie
              en zeker zijn prijs.

              MAAR

              is dit toestel te vergelijken met de d40x of kan je de beelden naast die van een nikon d80 of canon 30d leggen?
              oppassen met beelden te vergelijken, denk dat de beelden van de d40x (JPEG's) althans die van de d80 overtreffen.
              Dit wil niet zeggen dat globaal de d40x beter is dan de d80.

              De sony is gekend voor zijn zeer goede kleur weergave, en geeft een van de scherpste zo niet de scherpste beelden van de huidige 10mp's camera's.
              Een groot voordeel is ook dat hij consistente beelden geeft in JPEG mode.
              Heeft een hele resem aan gebruikers mogelijkheden en instellingen.
              Geen slechte keuze volgens mij.

              Comment


              • #8
                Re: analoog naar digitaal reflex, welk toestel.

                de combinatie van dig.reflex en analoge lens is dus geen probleem mits er rekening gehouden wordt met een vergroting van factor +/-1.5.

                Enkel een nieuwe digitale lens van 18-70 erbij en we ( mijn vrouw en mezelf) zijn beiden tevreden.

                wellicht zal het een kit worden met de nieuwe alfa en deze lens.

                Comment

                Working...
                X