Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 30D batterijklep probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 30D batterijklep probleempje

    Nieuwe BP-511 batterijen gekocht van een BD-lid, meteen proberen en ondertussen mijn batterij opladen die plat was. Camera aan, ok en mijn batterij er uit. In de lader. De andere er in, niets, 2e geprobeerd : ook niets. Batterijen beide in lader en ze gaven full aan. Ik dacht verdomme batterijen hebben te lang gelegen...

    Mijne opgeladen en er in. Ook niets. Uiteindelijk eens gekeken naar het schakelingetje dat aangeeft als je het klepje sluit en bingo, camera werkte wel weer.

    Alle drie batterijen ok.

    Wat doet ie nu? Als je de klep opent valt de camera niet uit. Dat deed ie volgens mij vroeger wel.

    Kan iemand dat eens testen? En indien mogelijk mij een foto mailen van hoe het er in originele toestand uitziet. Camera is 2 maand oud.

    oliviervandamme@telenet.be

  • #2
    Re: Canon 30D batterijklep probleempje

    er zit toch nog een cel in, die de opgeslagen info bewaard als je batterijen wisselt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Canon 30D batterijklep probleempje

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      er zit toch nog een cel in, die de opgeslagen info bewaard als je batterijen wisselt.
      grt,bouk.
      Daar ligt het niet aan, die onthoudt datum en tijd en dat doet ie ook. Maar die switch 'voelt' als de batterijklep opengaat en dan valt de camera volgens mij uit. En ik weet dat met open klep de camera niet werkt. Je moet hem sluiten en dan werkt de camera pas.

      Maar van mij werkt hij dus met open deur. Geen probleem op zich maar ik heb gelezen dat hij van iemand afgebroken was en dat zijn camera soms uitviel. Dat doet ie ook niet bij mij. Maar die switch heeft wel nog contact want als je hem verzet krijg de de camera niet aan, dat had ik voor. Blijkbaar moet daar ergens een veertje zitten en is het eruitgevallen.

      Daarom zou ik het ten zeerste apprecieren als daar iemand een foto kan van maken. Maar kom er aub ook niet aan want tmoet blijkbaar niet veel hebben.

      PS : waar is de dichtste canon service center vanuit brugge?

      Comment


      • #4
        Re: Canon 30D batterijklep probleempje

        2 maand oud = garantie = via de verkoper ...

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Canon 30D batterijklep probleempje

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          2 maand oud = garantie = via de verkoper ...

          mm
          Ja best, bedankt om te herinneren maar ik wil gewoon zien hoe die switch er uit ziet, ik zend niet graag werkende kamera's op om ze weken te missen. Hij doet het nog steeds perfect, alleen als je de klep sluit pinkt het lichtje en als je die opendoet valt de kamera uit, nu dus niet. Tevens is het voor sommigen een ergernis dat die klepjes de kamera doen uitvallen wat bij mij dan weer zou ge-elimineerd zijn. De ééne persoon die er last van had, had de switch afgebroken en de kamera viel uit tijdens gebruik. Na de reparatie in garantie (UK van die persoon) bleek het opnieuw niet goed te werken dus mogelijk verzetten ze gewoon de switch... en dan zend ik het op voor niets want zijn zij ook van oordeel dat het niet vervangen hoeft te worden.

          Van mij scharniert hij nog en lijkt me volledig, alleen als je de klep opendoet moet hij omhoog komen waardoor de power onderbroken wordt. En in je klepje zit een stukje wat het bij sluiten deze switch naar benedenklapt. Maar van mij blijft hij in die stand.

          Ik heb ook al contact opgenomen met de winkel en die ging advies inwinnen want het is hen nog niet voorgekomen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 30D batterijklep probleempje

            Ondertussen wel duidelijk, schakeling is gebroken en kamera valt uit. Herstelling dus
            Last edited by VoN_DamN; 21 augustus 2007, 15:16.

            Comment

            Working...
            X