Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Tamron lens + sony alpha

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude Tamron lens + sony alpha

    Ik sta op het punt me een sony alpha met de 18-70mm kitlens aan te schaffen, maar ik zou graag nog wat meer zoombereik hebben. Ik heb hier nu nog een Tamron Auto Zoom 85-210mm liggen, waar zo'n adaptertje inzit voor aan te sluiten op het desbetreffende toestel. Nu zit er daar eentje in voor een Canon FTb aansluiting. Kan ik nog zo'n adaptertje vinden dat zou passen op een Sony Alpha? Zo ja, waar? En ga ik dan goed kunnen scherpstellen met mijn sony alpha, of is het de moeite niet om hier geld aan uit te geven?

  • #2
    Re: Oude Tamron lens + sony alpha

    Niemand onder de kenners die mij raad kan geven?

    Comment


    • #3
      Re: Oude Tamron lens + sony alpha

      Hallo

      Die Tamron lens van u is waarschijnlijk (zo te horen aan de beschrijving) een lens van het adapt-all principe van tamron...
      Dit is een niet autofocus lens, dus in principe niet direct te gebruiken op sony alpha (zoals je wel wist...). Nu voor Adapt-all bestaat er bij mijn weten geen autofocus adapter van tamron. Wat wel bestaat is een adapt-all stuk voor manuele camera's. En er bestaan ook adaptertussenstukken van manueel MD naar AF (autofocus)

      Nu het wordt wat verwarrend: korte uitleg:

      Tamronlens naar tussenring van manuele Minolta MD lens naar Adapter van MD naar AF-camera's...

      Het is dus niet de moeite hiervoor te zoeken...en het zal ook wel aardig wat kosten...

      Hopelijk helpt het je wat

      Comment

      Working...
      X