Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 en zoomlens Nikon 70-210 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50 en zoomlens Nikon 70-210 mm

    Zit met en dubbele vraag: heb van een vriend een lens gekregen om eens te proberen. Gegevens Nikon 70 - 210 mm 1:4 - 5.6. Wat blijkt, wanneer ik deze op mijn D50 steek, ik geen foto's kan nemen. Komt volgend bericht op schermpje: fEE(knipperend). Wat heeft dat te betekenen? werkt deze lens niet op dit type toestel, of hoe op te lossen? Merk ook dat wanneer ik wil in- of uitzoomen dit enkel schuivend kan gebeuren, niet draaiend.( niet confortabel)

    2/ tot op heden gebruik ik enkel de lens Nikon 55-200 mm, aangekocht met het toestel en uitsluitend voor fotograferen voetbalwedstrijden, met eeuwige probleem bij avondwedstrijden met kunstlicht, net ideale beeldkwaliteit! teveel ruis ( iso 1600...), steeds instellingen zoeken... Indien deze "probeer"lens zou werken op D50, is dat een betere dan mijn huidige? waarin zit het verschil? Hopende op een antwoord en oplossing

    groetjes,

    Dirk

  • #2
    Re: Nikon D50 en zoomlens Nikon 70-210 mm

    Denk dat je diafragmaring niet op het kleinste diafragma (grootste getal) staat.
    Draai 'm eens naar het grootste getal en het zal waarschijnlijk werken.
    De nikon 70 - 210 mm 1:4 - 5.6 (D) is een vrij snel (focus) objectief en het is een schuifzoom geen draaizoom.
    Last edited by paly; 20 augustus 2007, 15:15.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50 en zoomlens Nikon 70-210 mm

      Inderdaad, met deze instelling lens te wijzigen, werkt het! Dank voor dit snelle antwoord

      Zou deze lens effectief ook beter zijn (avondwedstrijden) dan lens die ik tot op heden gebruikte? beeldkwaliteit...?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50 en zoomlens Nikon 70-210 mm

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Denk dat je diafragmaring niet op het kleinste diafragma (grootste getal) staat.
        Draai 'm eens naar het grootste getal en het zal waarschijnlijk werken.
        De nikon 70 - 210 mm 1:4 - 5.6 (D) is een vrij snel (focus) objectief en het is een schuifzoom geen draaizoom.
        wat is dat juist en waarvoor dient die diafragmaring?
        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50 en zoomlens Nikon 70-210 mm

          Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
          wat is dat juist en waarvoor dient die diafragmaring?
          Op manuele analoge camera's kan je het diafragma niet instellen door op een knopje te duwen, maar moet je het diafragma instellen door aan de diafragmaring te draaien. Op digitale spiegelreflexcamera's heeft zo'n ring geen enkel nut meer, gezien het diafragma dan altijd wijd-open staat, en de camera het diafragma slechts toe doet op moment van opname. Je moet je er dus eigenlijk niets van aantrekken. (maar natuurlijk wel zien dat de diafragmaring naar het grootste f-getal gedraaid is)
          Nikon D80 en toebehoren.

          Comment

          Working...
          X