Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MP-E65 (x5) met focus stacking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MP-E65 (x5) met focus stacking

    Een serie van drie foto's van fuchsias. Deze fotos's zijn genomen met de MP-E65 op maximale vegroting (5x) met een 1.6 crop sensor (Canon 20D). De scherpte diepte bij deze vegroting is in de orde van 0.1 mm vandaar dat ik focus stacking software heb gebruikt on (bijna) alles scherp te krijgen.
    De software is Combine ZM en is gratis te downloaden op: http://www.hadleyweb.pwp.blueyonder..../combinezm.htm

    1: 8 foto's zijn gecombineerd to de onderstaande:



    2: 14 foto's zijn gecombineerd to de onderstaande:



    3: 13 foto's zijn gecombineerd to de onderstaande:



    Grt,
    Maarten
    Canon 1DsM2, 1Dm3, 17-40mm f4L, 300mm IS f2.8L, 85mm f1.2L, 70-200mm f2.8L IS USM, EF 100mm f2.8 Macro, MP-E65, Ring Lite MR-14EX, www.tonsbeek.com

  • #2
    Re: MP-E65 (x5) met focus stacking

    Mooie resultaten
    Vraagje; Ik heb vroeger een paar keer Combinez5 gebruikt maar de foto's hadden soms nog merkwaardige halo's.....heb je ze weggewerkt of is deze software stukken beter dan de oude
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: MP-E65 (x5) met focus stacking

      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      Mooie resultaten
      Vraagje; Ik heb vroeger een paar keer Combinez5 gebruikt maar de foto's hadden soms nog merkwaardige halo's.....heb je ze weggewerkt of is deze software stukken beter dan de oude
      I geloof dat het meer afhankelijk is van hoe identiek de foto's zijn en hoe nauwkeurig de scherpe delen elkaar aanvullen.
      Ik heb voor de serie een statief gebruikt met een Manfrotto focus rail erop gemonteerd. De eerste paar pogingen hadden halo's tot ik meer foto's begon te gebruiken.

      Een ander punt is dat ik vroeger altijd voor de stack de ruis zoveel mogelijk verwijderde. Deze serie heb ik dat niet gedaan en voor het eerst heb ik een toonbaar resultaat. Ik weet niet of dat laatste punt relevant is of dat het gewoon geluk is.

      Maarten
      Canon 1DsM2, 1Dm3, 17-40mm f4L, 300mm IS f2.8L, 85mm f1.2L, 70-200mm f2.8L IS USM, EF 100mm f2.8 Macro, MP-E65, Ring Lite MR-14EX, www.tonsbeek.com

      Comment


      • #4
        Re: MP-E65 (x5) met focus stacking

        focus stacking ...een (gewenste) optie op de nieuwe modellen van dslr.?..knap werk!...mvg!
        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

        http://pallenhoven.be

        Comment


        • #5
          Re: MP-E65 (x5) met focus stacking

          Mooie foto's, met een voorkeur voor 1 en 3.

          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Mooie resultaten
          Vraagje; Ik heb vroeger een paar keer Combinez5 gebruikt maar de foto's hadden soms nog merkwaardige halo's.....heb je ze weggewerkt of is deze software stukken beter dan de oude
          Ik gebruik de nieuwste versie en daar kan je gerust alles automatisch z'n werk laten doen, zolang er niet teveel wind is en je statief stevig genoeg staat. Stacks van 7 foto's zoals deze lukken prima.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: MP-E65 (x5) met focus stacking

            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            Mooie resultaten
            Vraagje; Ik heb vroeger een paar keer Combinez5 gebruikt maar de foto's hadden soms nog merkwaardige halo's.....heb je ze weggewerkt of is deze software stukken beter dan de oude
            Ja, dat had ik ook dikwijls met Helicon focus. Zoveel dat ik er zelfs mee gestopt ben.

            Comment


            • #7
              Re: MP-E65 (x5) met focus stacking

              sjiek gemaakt , graag meer van dat
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

              Comment


              • #8
                Re: MP-E65 (x5) met focus stacking

                heel knap werk...

                Comment


                • #9
                  Re: MP-E65 (x5) met focus stacking

                  mooi gedaan
                  nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

                  Comment


                  • #10
                    Re: MP-E65 (x5) met focus stacking

                    Bijzonder niet-alledaags, maar zeer knap!
                    Frebeat

                    Meer foto's op http://www.sightings.be

                    Comment

                    Working...
                    X