Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele lens

    Ik ben op zoek naar een tele lens voor sportfotografie, mijn budget rijkt tussen 500-600 euro. Ik heb namelijk een canon eos300d wat kunnen jullie aanraden voor mij?

  • #2
    Re: Tele lens

    indoor/outdoor, welke sport, want zo is er voor voetbal een hele andere lens nodig dan bijvoorbeeld pingpong...

    ==>gebruik anders ook even de search, daar zal je ook al een bron aan informatie ophalen!

    Comment


    • #3
      Re: Tele lens

      Canon EF 70-200 f4.0 L USM .
      Ik gebruikte die zelf ook op mijn 300D tot volle tevredenheid. Snel en perfecte beeldkwaliteit. Ook op de 300D. Laat u niet wijsmaken dat dat niet zo is.

      Comment


      • #4
        Re: Tele lens

        Het 70-200 mm bereik is inderdaad al heel mooi voor vele facetten van sportfotografie.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Tele lens

          het gaat om outdoor rally sport maw en wielrennen

          Comment


          • #6
            Re: Tele lens

            Niet twijfelen, in den auto stappen en de canon 70-200 F4 gaan halen!
            www.rallyandraces.com

            Comment


            • #7
              Re: Tele lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Vykus Bekijk bericht
              Ik ben op zoek naar een tele lens voor sportfotografie, mijn budget rijkt tussen 500-600 euro. Ik heb namelijk een canon eos300d wat kunnen jullie aanraden voor mij?
              men raad hier de 70-400 f4 aan.
              wat is nu eigenlijk het verschil tussen de 70-400 f4 en de 70-400f 2,8
              en wat is het verschil in gebruik?
              www.fotojoel.be
              7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

              Comment


              • #8
                Re: Tele lens

                Oorspronkelijk geplaatst door spikke Bekijk bericht
                Niet twijfelen, in den auto stappen en de canon 70-200 F4 gaan halen!
                Volledig mee eens! Ik heb em ook op m'n 350D voor rally's en dergelijke, met mooie resultaten.
                Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Tele lens

                  dank u voor info, de 70-200 l4 had ook zo'n idee,
                  en om te antwoorden op uw vraag verschil tussen f4 & f2.8 lichtstertke (de f2.8 is natuurlijk nog beter bij veel donkere situaties)

                  en een idee van 75-300 is usm?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tele lens

                    ik heb een Sigma 70-300mm f/4,0-5,6 DG APO gebruik deze voor rally en valt goed mee .denk er wel aan extender 2x bij tekopen nog .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tele lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door benn01 Bekijk bericht
                      ik heb een Sigma 70-300mm f/4,0-5,6 DG APO gebruik deze voor rally en valt goed mee .denk er wel aan extender 2x bij tekopen nog .
                      Dan ben je wel je autofocus kwijt; en dan ga je extreem veel licht nodig hebben om deftige actiefoto's te maken...
                      Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tele lens

                        dus een 70-200 l4 usm geen slechte koop maw.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tele lens

                          ook hier een 70-200 F4 op een 300D, en zeer tevreden.
                          Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
                          Fuji : Fuji X10

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tele lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
                            men raad hier de 70-400 f4 aan.
                            wat is nu eigenlijk het verschil tussen de 70-400 f4 en de 70-400f 2,8
                            en wat is het verschil in gebruik?
                            je zal eerder 70-200 bedoelen en niet 70-400...

                            het verschil tussen de f4 en de f2.8 versie is de maximale hoeveelheid licht die de lens binnen kan.

                            de f2.8 versie is één stop lichtsterker dus meer geschikt voor indoorsporten en sporten waar je weinig licht hebt. Omdat deze lens een heel pak dikker(en zwaarder) is met een grotere diameter van de frontlens zit er veel meer glas in en is ze dus ook een pak duurder.
                            ook nog zal de f2.8 versie iets sneller zijn qua AF en een iets helderder zoekerbeeld geven (dit weeral omdat er meer licht binnenkomt)
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tele lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              je zal eerder 70-200 bedoelen en niet 70-400...

                              het verschil tussen de f4 en de f2.8 versie is de maximale hoeveelheid licht die de lens binnen kan.

                              de f2.8 versie is één stop lichtsterker dus meer geschikt voor indoorsporten en sporten waar je weinig licht hebt. Omdat deze lens een heel pak dikker(en zwaarder) is met een grotere diameter van de frontlens zit er veel meer glas in en is ze dus ook een pak duurder.
                              ook nog zal de f2.8 versie iets sneller zijn qua AF en een iets helderder zoekerbeeld geven (dit weeral omdat er meer licht binnenkomt)
                              ja sorry ik bedoelde idd de 70-200
                              www.fotojoel.be
                              7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

                              Comment

                              Working...
                              X