Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldstabilisatie sigma?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldstabilisatie sigma?

    Heeft er hier iemand ervaring met de beeldstabilisatie die sisma in enkele van hun lenzen heeft? Ik zou mijn milimeters willen verruimen naar het gebied boven de 200mm. En dat hoefd voor mij niet speciaal een toplens te zijn, maar liefst met stabilisatie.
    Jeroen

    ps: ik heb een canon
    Last edited by JeroenDB; 19 augustus 2007, 15:51.

  • #2
    Re: Beeldstabilisatie sigma

    De Sigma 80-400 EX DG OS bestaat al een tijdje, en die zou niet slecht zijn. De autofocus zal wel trager werken dan bij de Canon 100-400 L IS, maar er zit natuurlijk ook zo'n 400 euro prijsverschil tussen beide lenzen.

    Ik ben zelf heel tevreden over de Canon 100-400, met die Sigma heb ik nog niet gewerkt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Beeldstabilisatie sigma

      Behalve trager is de Sigma 80-400 ook een halve kilo zwaarder. Optisch hoeft het niet veel uit te maken, voor beide geldt dat je een goed exemplaar moet treffen voor scherpe 400mm.
      Wel is de Sigma lens wat mooier om te zien (als ie nieuw is).
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Beeldstabilisatie sigma?

        Wat bedoel je precies met een goed exemplaar treffen? Zit er soms verschil tussen dezelfde lenzen van een zelfde merk?

        Comment


        • #5
          Re: Beeldstabilisatie sigma?

          Oorspronkelijk geplaatst door JeroenDB Bekijk bericht
          Heeft er hier iemand ervaring met de beeldstabilisatie die sisma in enkele van hun lenzen heeft? Ik zou mijn milimeters willen verruimen naar het gebied boven de 200mm. En dat hoefd voor mij niet speciaal een toplens te zijn, maar liefst met stabilisatie.
          Jeroen

          ps: ik heb een canon
          zoek je liever een recente 2dehands met garantie canon EF 100-400 IS ipv een nieuwe Sigma 80-400 EX DG OS te kopen zou ik zo zeggen...
          Ik wil niet zeggen dat die sigma slecht is, want ik heb er geen ervaring mee. Maar de 100-400 heb ik al veel plaatjes van gezien en mij bevallen ze wel. De reacties van de mensen die zo'n lens hebben zijn ook vrij positief,... maar toch vind je er al vrij veel 2dehands, dusja, koop er één aan dezelfde prijs als die sigma.

          ... of je zou moeten allergisch aan 2dehands zijn ;-)
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

          Comment


          • #6
            Re: Beeldstabilisatie sigma?

            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            zoek je liever een recente 2dehands met garantie canon EF 100-400 IS ipv een nieuwe Sigma 80-400 EX DG OS te kopen zou ik zo zeggen...
            Ik wil niet zeggen dat die sigma slecht is, want ik heb er geen ervaring mee. Maar de 100-400 heb ik al veel plaatjes van gezien en mij bevallen ze wel. De reacties van de mensen die zo'n lens hebben zijn ook vrij positief,... maar toch vind je er al vrij veel 2dehands, dusja, koop er één aan dezelfde prijs als die sigma.

            ... of je zou moeten allergisch aan 2dehands zijn ;-)
            Als je de Canon EF100-400L IS afweegt tegen de alternatieven op gewicht + afmetingen ingeschoven + IS + zoom + beeldkwaliteit + prijs dan is deze lens nog altijd het beste compromis voor 400mm
            Er zijn scherpere lenzen maar altijd ten koste van 1 of meerdere elementen in het lijstje
            Verhalen over onscherpte gaan vooral over oudere exemplaren, ofwel waren er toen problemen met de montage in de fabriek, ofwel geraken de lenzen ontregeld door het gebruik
            Ik zou dus zeker een recent en weinig gebruikt exemplaar kopen, of een nieuwe, de prijzen dalen
            De schuifzoom is niet zo onhandig in het gebruik, maar wel een mechanisch zwak punt (sleet)
            Scherpte op 400mm is bijna even goed als op 100mm, contrast, kleur en focus zijn L-klasse, en ze is werkelijk bruikbaar zonder statief

            Comment

            Working...
            X