Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e hands canon ... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2e hands canon ... ?

    Eerste topic dat ik hier op het forum zet.
    Ik ben van plan om mijn eigen dslr aan te schaffen, en ik heb de 350d of 400d in mijn gedachten. Aangezien de 350d niet meer zoveel nieuw te koop is, en ik een mooi exemplaar hier op het forum gevonden heb http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=174428
    Vroeg ik mezelf af of het wel verstandig zou zijn om dit te doen:
    -geen garantie
    -geen service bij een bep. winkel
    -body is het actiefste gedeelte van de camera

    Ik heb nu wel op mijn reis naar zuid afrika gedurende 3 weken feilloos met een nikon/kodak dcs660 die al 170000 op zijn teller had staan prachtige foto's mee getrokken.

    bedankt alvast voor de info.

    groetjes Jan
    Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

  • #2
    Re: 2e hands canon ... ?

    voor garantie en sevice.......nieuw kopen.
    maar 3000 kliks is niet veel voor zo.n toestel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 2e hands canon ... ?

      Je koopt nieuw, betaald de volle pot, en bent redelijk zeker van je aankoop. (garantie, alhoewel dat soms ook niet van een leien dakje gaat))
      Maar tweedehands hoeft niet slecht te zijn, en het risico in centen is ook veel minder. Een body daalt gewoonlijk zeer snel ik waarde, dus daar zijn ook de beste koopjes te doen.
      Voordeel van tweedehands kopen is dat de verkoper je het toestel uitgebried kan laten testen voor de koop. Bij nieuwkoop is dit dikwijls niet mogelijk.
      Hou er ok rekeing mee, dat een body niet voor het leven gekocht word, en je dat ding toch sneller moet afschrijven dan de lenzen.
      Als je niet zeker bent, vraag een test met het toestel, steek er een cf kaart in, neem opnames en evalueer ze op je pc. Dan ben je zeker.
      Groeten
      Rudy

      Comment


      • #4
        Re: 2e hands canon ... ?

        Jan, Als je 100% zeker wilt zijn dan moet je altijd nieuw kopen, gaat er dan iets fout dan heb je natuurlijk steeds je garantie om terug op te vallen.
        Maar ik kocht zelf ook reeds heel veel tweedehands en tot hiertoe heb ik nog nooit iets voorgehad. Degene die het nieuw koopt is ook degene die het geld verliest...
        Het toestel dat ik hier te koop aanbied vertrouw ik volledig maar heb is en blijft elektronica, als ik zeg dat ie in perfecte staat is dan is dit ook zo, van mij mag je hier gerust een oproep lanceren, ik heb hier al een en ander gekocht/verkocht en ik denk niet dat er één iemand zal klachten hebben
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: 2e hands canon ... ?

          Ik heb mijn 300D ook tweedehands gekocht van iemand hier op het forum en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
          Als de verkoper betrouwbaar is dan zou ik het zeker wagen om tweedehands te kopen.
          Panasonic G1

          Comment


          • #6
            Re: 2e hands canon ... ?

            Bedankt voor de snelle reacties, het is duidelijk dat dit we het beste Belgische forum over fotografie is

            groetjes Jan
            Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

            Comment


            • #7
              Re: 2e hands canon ... ?

              Ik heb gisteren in een bekende winkel de canon 400d zien staan aan 580€, nieuw en met garantie, als je wil weten waar stuur dan een mailtje want ik weet niet of ik de naam mag vermelden.
              www.pdsfotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: 2e hands canon ... ?

                Hallo
                RDB, is voor 100 % te betrouwen en te vertouwen.
                Heb er ook al veel hulp van gekregen.
                Gewoon kopen die 350, niet twijfelen
                Grts

                Comment


                • #9
                  Re: 2e hands canon ... ?

                  Ik heb onlangs een 350D gekocht van een forumlid en dit zonder problemen.
                  Erg betrouwbaar en ben heel tevreden met mijn aankoop.
                  Dit met(!) garantie in een winkelketen waarvan er hier in de buurt ook een filiaal is. Lijkt me toch wel belangrijk dat je een waarborg hebt, niet?
                  De prijs lijkt me ook vrij hoog. Ik heb 375€ betaald voor de 350d met de kitlens, 3 geheugenkaarten en een canontas + de garanties op alles.
                  Nog even onderhandelen dus
                  Greetz
                  2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2e hands canon ... ?

                    Jip,

                    Ook ik kan bovenstaande forumleden beamen. RDB is een kenner en voor 100% te betrouwen. Je kan er nog wat van leren...

                    Grtn,
                    EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2e hands canon ... ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door diNnE Bekijk bericht
                      De prijs lijkt me ook vrij hoog. Ik heb 375€ betaald voor de 350d met de kitlens, 3 geheugenkaarten en een canontas + de garanties op alles.
                      Nog even onderhandelen dus
                      Greetz
                      Die extra grip die eronder hang kost al een 130 euro als ik mij niet vergis.

                      Grts

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2e hands canon ... ?

                        Heb je in zuid afrika altijd electriciteit? Anders is die batterijgrip wel een must!!!
                        Ik zou ervoor gaan, zeker als dit het toestel is dat je wilt, zo vlug slijt een body niet. Je moet er enkel wat geluk mee hebben...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2e hands canon ... ?

                          Mijn 350D heb ik ook van een forumlid gekocht en was in uitstekende staat (700 clicks). Ook geen garantie en er nog geen moment spijt van. Toch is het niet altijd zo evident om een werkelijk gaaf en low on clicks-exemplaar in handen te krijgen. Dus twijfel je best niet te lang als er toch eentje opduikt. En de batterijgrip zou ik voor geen geld van de wereld nog willen missen...
                          EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2e hands canon ... ?

                            Die grip zou ik ook niet meer willen missen
                            Kost nieuw 139 euro trouwens.

                            Grts

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2e hands canon ... ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Loreley Bekijk bericht
                              Heb je in zuid afrika altijd electriciteit? Anders is die batterijgrip wel een must!!!
                              Ik zou ervoor gaan, zeker als dit het toestel is dat je wilt, zo vlug slijt een body niet. Je moet er enkel wat geluk mee hebben...
                              niet noodzakelijk, gaan 2 batterijen in een batterijgrip dan langer mee dan 2 batterijen apart die je dan gewoon verwisselt?

                              een grip vind ik eerder een absolute noodzaak omwillen van meer stabiliteit (zeker bij een klein model als de 350d) en omwille van de extra ontspanknop

                              los daarvan zou ik ook voor de 350d gaan. 3000 clicks is helemaal niet veel
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X