Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een Canon EF 50mm 1.4 USM.
    Ik wil de lens tweedehands kopen, maar ik ben niet zeker welke waarde deze lens heeft als je ze tweedehands koopt.
    Bij geheugenkaart.be kan ik ze nieuw kopen voor 319€. Ik had dan als richtprijs voor een tweedehands exemplaar aan 75% van de nieuwprijs gedacht: 240€.
    Is dit een goede richtprijs?

    Zakt een lens in waarde naarmate ze ouder wordt? Ik heb nu al contact met iemand die zijn 50mm verkoopt, maar deze lens is al 10 jaar oud, maar nog in goede staat. Is deze lens dan nog altijd even veel waard als een lens van bijvoorbeeld 2 jaar oud? Zoniet, welke prijs is ze dan nog waard?

    Mvg,
    Thomas
    Panasonic G1

  • #2
    Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

    voor een 10 jaar 50mm 1.4 zou ik geen 240 euro meer geven.
    afhankelijk van de staat van de lens (krassen/gebruikssporen) zou ik rond de 200 geven.
    de mijne die ik zo goed als nieuw heb gekocht heb ik 220 betaald
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

      Voor 70 euries verschil, zou ik het risico niet nemen.
      Koop een nieuwe.
      Dit is trouwens een lens die niet zo vaak tweedehands aangeboden wordt.
      Tenzij het iemand is die met de hobby stopt.

      Groeten
      JO
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

      Comment


      • #4
        Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

        Stel dat ik ze voor 200€ kan kopen is het verschil 119€. Dat kan toch al tellen voor mij als student zonder vast inkomen
        Ik heb inderdaad al gemerkt dat deze lens zeer weinig wordt aangeboden.
        Indien er geen krassen zijn op de lens en de autofocus goed werkt kan er toch eigenlijk niets mis zijn met een tweedehandslens?
        Panasonic G1

        Comment


        • #5
          Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

          Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
          Voor 70 euries verschil, zou ik het risico niet nemen.
          Koop een nieuwe.
          Dit is trouwens een lens die niet zo vaak tweedehands aangeboden wordt.
          Tenzij het iemand is die met de hobby stopt.

          Groeten
          JO
          Terecht, dit is een lens die nooit meer verdwijnt uit mijn collectie, tenzij die stukgaat natuurlijk.

          Spaar wat door voor een nieuwe. Met wat zorg zal je er heel veel jaren plezier aan beleven.
          Groetjes Steco

          Comment


          • #6
            Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

            Pff nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen
            Ik kan zeker wel het geld vrijmaken voor een nieuwe maar is er dan een zo groot risico verbonden aan een tweedehands exemplaar te kopen?
            Panasonic G1

            Comment


            • #7
              Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

              Bah nee, maar de prijs voor een tweedehandse is eerder gebonden aan vraag-aanbod dan aan leeftijd. Vooral de staat waarin het objectief zich bevindt is van belang, denk ik.

              Het minste krasje of vlekje, hoe onooglijk ook en onbelangrijk voor de foto zelf (zeker op grote openingen) doet de waarde van een objectief sterk dalen.

              Maar objectieven die veel aangeboden worden niet zo duur verkocht als glas dat zeldzaam aangeboden wordt. En objectieven die veel gevraagd worden maar niet aangeboden worden liggen heel dicht bij nieuwwaarde en gaan er soms zelfs over, bijvoorbeeld voor objectieven die moeilijk of niet meer als nieuw verkrijgbaar zijn.

              Kitlensjes vind je makkelijk aan 40 euro, maar kosten nieuw rond de 90 euro. Waarom? Menig beginneling (waaronder ik) lieten zich vangen aan de "kit" en willen iets beter.

              Maar probeer maar eens een 200 1.8 vast te krijgen, of een 50 F/1. Er was een paar jaar geleden een leveringsprobleem met de 70-200 2.8, en de waarde van de tweedehandse ging sterk omhoog.
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

                Oorspronkelijk geplaatst door Thomas4 Bekijk bericht
                Pff nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen
                Ik kan zeker wel het geld vrijmaken voor een nieuwe maar is er dan een zo groot risico verbonden aan een tweedehands exemplaar te kopen?
                nee; als je hem eerst goed mag testen niet hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  nee; als je hem eerst goed mag testen niet hoor.
                  grt,bouk.
                  Ik ga het zo doen: de persoon in kwestie woont maar op enkele kilometers van mij dus dan ga ik een keer om de lens te testen en dan post ik hier wat foto's en kan de kwaliteit van de lens beoordeeld worden en dan kan ik daarna de lens kopen indien ze goed bevonden is.
                  Panasonic G1

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

                    @Thomas,

                    - indien mogelijk/haalbaar , kies voor een nieuwe, prijs valt best mee.
                    - lens is van héél goeie kwaliteit ( gebruik ze zelf ook ).
                    - na één week wil je ze niet meer missen.

                    groeten en veel succes ermee, Luc

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Luc Pappens Bekijk bericht
                      @Thomas,

                      - indien mogelijk/haalbaar , kies voor een nieuwe, prijs valt best mee.
                      - lens is van héél goeie kwaliteit ( gebruik ze zelf ook ).
                      - na één week wil je ze niet meer missen.

                      groeten en veel succes ermee, Luc
                      Ik ben vandaag naar die 10 jaar oude lens gaan kijken en er zaten wel wat krassen op dus ik ga een nieuwe kopen.
                      Koop ik de zonnekap er best bij? Heeft dat nut bij indoor basketbalfotografie?
                      Panasonic G1

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijs Canon EF 50mm 1.4 USM

                        Zonnekap is zo wie zo een extra bescherming voor de lens, doen dus.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment

                        Working...
                        X