Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tc op nikon afs 70-300 f/4-5.6G VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tc op nikon afs 70-300 f/4-5.6G VR

    heeft er al iemand op deze lens een teleconvertor gebruikt waarbij de autofocus nog werkt. dus silentwave...
    mvg,
    lander

  • #2
    Re: tc op nikon afs 70-300 f/4-5.6G VR

    Volgens mij is die lens niet geschikt om met een TC te werken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: tc op nikon afs 70-300 f/4-5.6G VR

      ik heb er zelf geen ervaring mee, en het lijkt mij ook niet echt aan te raden.

      Maar, het is wel mogelijk met een TC van bv Kenko. Het zal met andere misschien ook wel lukken, maar met die van nikon zelf zal het zeker niet gaan.

      Hier is er een test met gedaan, en zoals te verwachten levert het redelijk zwakke resultaten.
      Nice pen, bet you write good stories with it.
      Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

      Comment


      • #4
        Re: tc op nikon afs 70-300 f/4-5.6G VR

        Ik kan bevestigen dat de Nikon Tc's er niet oppassen. Het glas van de TC komt tegen het achterste element.

        De kenko 1.4 zal wel werken maar je verliest nog eens een stop licht, dus je zit met een lens op 300mm van F/8. Over de scherpte durf ik niks zeggen maar die gaat zeker achteruit.

        Dit soort lenzen gebruik je zonder tc's en op het einde nog een beetje toeknijpen om het beste resultaat te krijgen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: tc op nikon afs 70-300 f/4-5.6G VR

          Prachtige link Seppe86 - heel uitvoerige test.

          Ik zou zeker nooit geen TC's gebruiken op zoomlenzen met kleine diafragma's. Alleen de 70-200/2.8 is kwalitatief in staat goede beelden te maken met een 1.4 of 1.7 TC.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment

          Working...
          X