Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact digicam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact digicam

    Heey BD'ers

    Via ander forum BD gevonden en ik moet zeggen dat het hier schoon en proper forum is, wat niet vanzelfsprekend is met 14.000 leden.

    Nu sta ik voor de aankoop van een nieuw digitaaltje en het zou binnen het budget van €300 moeten blijven.

    Men vorige camera was de "Nikon coolpix 4500" die voor mijn kunnen heel veel functies had die ik langs geen kanten benut heb.
    Deze camera heeft me dan ook nooit kunnen plezieren omdat die ofwel te donkere foto's nam (wss mijn fout doordat ik hem nooit echt heb leren gebruiken of omdat de shots genomen werden in donkere zalen) ofwel niet snel genoeg de foto's nam (afdrukken en even later werd de foto genomen).

    Ik zoek dus in men nieuwe camera zeker hetgeen dat de "coolpix 4500" niet kon. Snel opnames maken is dus een must alsook een goede flits.
    Doordat men vriendin en ikzelf de zoeker niet gebruiken en de camera veel enrgie verbruikt zou ik het liefst ene met geen AA baterijen hebben.
    Veder zijn er geen verwachtingen buiten dat het een deftig machientje moet zijn.

    Er werd mij ook al verteld dat de "fuji f40 fd" en de "f31 fd" aan mijn verwachtingen zullen voldoen.
    Maar nu ik dit forum gevonden heb zou ik graag jullie mening eens weten.

    Graag ook even vermelden waarom je een bepaald toestel aanraad of afraad.

    TIA
    Mafdet

  • #2
    Re: Compact digicam

    de fUJI f31fd is inderdaad een zeer goede camera. Want zeer snel, knappe kleuren en en redelijke flits. Mijn vriendin heeft deze cam en eerlijk gezegd, ik sta elke keer weer versteld van de geleverde beeldkwaliteit. Het is een solide compact-camera en de batterij lijkt nooit op te raken.
    Een absolute aanrader, kijk maar :

    Review of compact cameras on Five's The Gadget Show. Canon IXUS 900ti, Sony DSC-N2, Fuji F31With Suzi Perry, Jason Bradbury and Jon Bentley. Also Big Brother...


    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

    Comment


    • #3
      Re: Compact digicam

      Heey Tomaso

      Alvast bedankt voor het filmpje. Die 'f31 fd' ziet er idd zeer goed uit.
      Jammer genoeg vind ik deze vergelijking met 2 andere cam's een beetje te beperkt om te zeggen dat ik zeker voor de 'f31 fd' zal gaan.

      Dus indien er mensen zijn die ook een compactje hebben die net zoals de 'f31 fd' snelle foto's kan nemen en daarboven ook een redelijk goeie flitser heeft zou ik deze graag van jullie leren kennen.

      Over het geheugen dan ook maar eens een vraagje.
      Ik vertrek half oktober samen met men vriendin richting Thailand en Laos voor 3 weken waar we toch volgens mij een redelijk aantal foto's zulen schieten.
      Laptop o.i.d. gaat niet mee dus alles zou op geheugen kaartjes moeten blijven staan tot we terug zijn. Bij Digicamshop.be heb ik dan ook een setje van camera, beschermhoes en extra XD 1Gb geheugenkaart zien staan voor minder dan €300. Is die extra Gb aan opslag genoeg of is dit nog wat aan de krappe kant? En is dat 'Olympus XD 1 GB Type M' goed geheugen en snel genoeg?

      wederom TIA
      Mafdet

      Comment


      • #4
        Re: Compact digicam

        Ik zou voor een geheugenkaartje van Sandisk (snel) gaan en meteen ééntje van 2 Gig nemen.
        Bij Foto Konijnenberg kost de camera 215 Euro, doe daar nog 20 Euro bij voor een geheugenkaart van 1GB of 40 voor 2GB en je zit aan 255 Euro. Een tasje kost je 15 tot 20 Euro, dus in totaal 275 Euro.

        Zie hieronder voor link:



        MAAR ZORG DAT JE MINSTENS OVER 2 GB AAN GEHEUGEN BIJ JE HEBT, want je maakt de reis slechts 1 keer neem ik aan.
        PENTAX K100d SUPER !!!!!
        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
        En een dapper standaard-kitlensje

        Comment


        • #5
          Re: Compact digicam

          Het filmpje is niet echt representatief. De camera's worden enkel getest in donkere omgevingen. In zo'n omgevingen presteert de F31fd inderdaad een pak beter dan al de rest maar ik vermoed dat je in Thailand en Lagos toch vooral in ideale omstandigheden foto's gaat maken.
          Dus ik zou toch nog eerst een paar reviews bekijken.

          Ik zou minstens 2GB meenemen. Misschien zelfs 2x1GB ipv. 1x2GB.
          xD geheugen is hier al moeilijk verkrijgbaar, in Thailand zal dit wellicht nog slechter zijn dus als er iets met je kaartje gebeurt zit je in de problemen.

          Type M is de traagste variant maar het is wel snel genoeg voor de F31fd.
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Compact digicam

            misschien eens naar de panasonic tz3 kijken...

            Comment


            • #7
              Re: Compact digicam

              Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
              misschien eens naar de panasonic tz3 kijken...
              Heey Aned
              Bedankt voor het voorstel maar budget is gezet op €300.
              Bij Fotokonijnenberg is deze TZ3 al snel €70 duurder


              @ Mimo
              Bedankt om me deze review te laten zien. In het vakjargon ben ik niet zo thuis maar kan hier en daar toch wel wat vragen stellen of optimistisch zijn over de f31fd.

              ff quoten

              Oorspronkelijk geplaatst door dpreview.com
              Conclusion - Pros

              * Excellent resolution and sharpness
              * Class-leading high ISO performance; superb results up to ISO 400
              * Surprisingly good ISO 800 performance
              * Very low shutter lag
              * Class-leading battery life
              * Clean, sharp results
              * Improved handling of bright outdoor scenes (over F30) and slightly more subtle processing
              * Superb build and handling
              * Good flash performance
              * Decent movie mode
              * Fast, reliable focus
              * AF illuminator
              * Large clear screen
              * Aperture and Shutter Priority and lots of Scene modes

              Conclusion - Cons

              * Still some occasional mild exposure and highlight clipping in bright conditions (better than F30 though)
              * Purple fringing
              * Noisy focus, macro focus can be very slow (low light focus also slower)
              * High speed AF works well but comes at a cost; you can't focus as close without switching to macro mode
              * 3-shot limit in continuous mode
              * Slow card writing (xD-Picture Card issue)
              * Screen can be hard to see in very bright light and can get laggy in very low light
              * User interface lacks finesse and not well suited to extensive manual control
              * Auto mode defaults to ISO 800 when using flash when it doesn't need to
              * ISO 3200 is a 'stop too far' - not really tha
              Toch nog wel 2 cons die me doen twijfelen.
              • Moeilijk leesbaar scherm bij fel licht
              • Traag wegschrijven van gegevens naar de XD kaart.


              Punt 1 ligt me het zwaarst aangezien er geen zoeker is op het toestel en ik het voor men reis (Thailand & Laos) ga kopen waar ik toch wel heel wat fel licht hoop tegen te komen.

              Bij punt twee hoop ik dat het verholpen gaat worden als ik een third party geheugenkaart zal bij kopen.

              Zijn er dan andere toestellen die evengoed presteren en deze cons niet hebben of is dit iets waar ik moet mee leren leven aangezien buget op €300 gesteld is?


              Slu
              Mafdet

              Comment


              • #8
                Re: Compact digicam

                de tz1 of tz2 dan? (ik heb de tz1 en heb hem al aan veel mensen aangeraden die er net zo tevreden over zijn hij is enorm eenvoudig en snel maakt zeer goede foto's ('s avonds en binnen wel iets ruis) heeft 10xzoom die ik erg vaak gebruik en je kunt er nog erg leuk mee filmen ook, kortom, ik vind hem een aanrader.

                hier heb ik hem voor een goede prijs gevonden
                Last edited by Aned; 19 augustus 2007, 10:26.

                Comment


                • #9
                  Re: Compact digicam

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mafdet Bekijk bericht
                  Heey Aned
                  Bedankt voor het voorstel maar budget is gezet op €300.
                  Bij Fotokonijnenberg is deze TZ3 al snel €70 duurder


                  @ Mimo
                  Bedankt om me deze review te laten zien. In het vakjargon ben ik niet zo thuis maar kan hier en daar toch wel wat vragen stellen of optimistisch zijn over de f31fd.

                  ff quoten



                  Toch nog wel 2 cons die me doen twijfelen.
                  • Moeilijk leesbaar scherm bij fel licht
                  • Traag wegschrijven van gegevens naar de XD kaart.


                  Punt 1 ligt me het zwaarst aangezien er geen zoeker is op het toestel en ik het voor men reis (Thailand & Laos) ga kopen waar ik toch wel heel wat fel licht hoop tegen te komen.

                  Bij punt twee hoop ik dat het verholpen gaat worden als ik een third party geheugenkaart zal bij kopen.

                  Zijn er dan andere toestellen die evengoed presteren en deze cons niet hebben of is dit iets waar ik moet mee leren leven aangezien buget op €300 gesteld is?


                  Slu
                  Mafdet


                  Tja, het schermpje....
                  Misschien kun je in de schaduw gaan staan om je foto te bekijken, of je hand om het schermpje houden
                  De perfecte camera is nog steeds niet uitgevonden, er zal altijd wel iets zijn wat net wat minder is, maar de 31fd lijkt me hoe dan ook interessanter dan een eenvoudige TZ

                  EEN ALTERNATIEF met IMAGE STABILISATION :



                  LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews
                  Last edited by Tomaso; 19 augustus 2007, 18:17. Reden: meer info
                  PENTAX K100d SUPER !!!!!
                  Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                  En een dapper standaard-kitlensje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact digicam

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mafdet Bekijk bericht
                    Heey BD'ers

                    die voor mijn kunnen heel veel functies had die ik langs geen kanten benut heb.
                    hij zoekt toch iets eenvoudigs waarmee hij eenvoudig en snel mooie foto's kan trekken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact digicam

                      Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
                      hij zoekt toch iets eenvoudigs waarmee hij eenvoudig en snel mooie foto's kan trekken
                      Ja, en hij zoekt een camera van MAXIMUM 300 Euro, een TZ2 kost minstens 315 Euro, de TZ1 daar wordt al niet meer over gesproken
                      PENTAX K100d SUPER !!!!!
                      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                      En een dapper standaard-kitlensje

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compact digicam

                        Hier is ook een Fuji f31d in gebruik, schitterende kleuren, scherp, kortom prima beeldkwaliteit.

                        mvg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compact digicam

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                          Ja, en hij zoekt een camera van MAXIMUM 300 Euro, een TZ2 kost minstens 315 Euro, de TZ1 daar wordt al niet meer over gesproken
                          tz1 heb ik een link voor gegeven...€ 186. geen prijs voor zo'n camera. niets dan goeds (kijk bv op kieskeurig of op dpreview)van mensen die hem nu nog kopen omdat hij op sommige vlakken beter is dan de nieuwkomers.
                          de tz2 is te koop aan € 289 maar die zou ik dan weer niet aanraden of je moet echt op zoek zijn naar een breedhoek camera.

                          Enfin, welke camera hij ook neemt, er zit hier weinig slechts tussen en ze zijn ondertussen allemaal aan elkaar gewaagd.
                          De fuji steekt erbovenuit door weinig ruis, de panasonic door zijn 10x zoom, enz...
                          Veel uitzoekplezier

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compact digicam

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                            Ja, en hij zoekt een camera van MAXIMUM 300 Euro, een TZ2 kost minstens 315 Euro, de TZ1 daar wordt al niet meer over gesproken
                            De TZ1 is even oud als de F30 en maar zes maanden ouder dan de F31fd (die bijna niet verschilt van de F30). Voor 186 euro is de TZ1 een koopje maar voor foto's in donkere omgevingen zal de F31fd een pak beter presteren.

                            @Mafdet: de schrijfsnelheid van de F31fd is gewoon heel laag (+/- 1 MB/s). Sneller geheugen zal dus niet veel uithalen, tenzij voor het overzetten van de foto's naar PC via een kaartlezer.
                            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Compact digicam

                              Misschien is de nieuwe f50fd een optie?
                              Waarschijnlijk verkrijgbaar in België vanaf half september, geen idee van de kostprijs (maar volgens een of andere site om en bij de 250 dollar).
                              Fuji FinePix S100fs

                              Comment

                              Working...
                              X