Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginneling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginneling

    Dit is m'n 1e bericht op dit forum en ik zal proberen om geen continue domme vragen te stellen, ik heb veel forumervaring en weet hoe irritant dit kan zijn. Nu on-topic:
    Ik wil me een camera aanschaffen, heb totaal geen ervaring (zelfs niet met compactjes) maar ik weet wel dat ik het enorm leuk vind aangezien ik een tijdje foto's mocht nemen met de camera van een vriend.
    Ik zal voornamelijk foto's nemen van bewegende voorwerpen (zoals RC-auto's die toch 70 km/u halen) dus wil ik scherpe foto's hiervan kunnen nemen. Zijn er dan bepaalde voorwaarden die ik aan de camera en/of lens moet stellen?
    Ik dacht aan een budget tot 550 euro, ik heb hiervoor een gloednieuwe Canon Eos 400D met 2 lenzen en andere toebehoren gevonden (ik weet het, superkoopje), ofwel ga ik voor een nieuwe Nikon D40. Het lijkt dom om meteen veel uit te geven als je nog geen ervaring hebt, maar ik merk vaak dat goedkoop vaak duurkoop is op termijn, dus ik ga liever meteen voor beter materiaal, aangezien ik zelf ook iemand ben die alles tot op het bot uitzoekt en wilt blijven zoeken om de beste foto te nemen.
    Concluderend:
    a) waarop moet ik letten wat betreft de camera/lens i.v.m. foto's van bewegende voorwerpen?
    b) is een boek als Fotografie for Dummies voldoende toereikend om een beginner naar een basis te leiden die voldoende is om alles zelf uit te zoeken?

  • #2
    Re: Beginneling

    Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
    b) is een boek als Fotografie for Dummies voldoende toereikend om een beginner naar een basis te leiden die voldoende is om alles zelf uit te zoeken?
    Voor wat uw eerste vraag betreft, koop u een Nikon D40x of een D80, en ge zijt gesteld. Er gaan een hoop mensen reageren over het feit dat de D40x geen motor in de body heeft, zodat ge beperkt zijt in uw lenskeuze. Die mensen hebben vandaag nog gelijk, maar binnen een paar maanden niet meer. 3rd party fabrikanten als Tamron zijn nu al bezig om hun assortiment uit te rusten met in-lens-motoren. Dus gene paniek wat dat betreft.
    Een boek met "for dummies" in de titel is sowieso voor dummies en dus zeker niet voor u. Ga eens naar de bibliotheek en zoek iets van niveau.

    Comment


    • #3
      Re: Beginneling

      Eerst en vooral bedankt voor je snelle antwoord. Wat de camera's betreft: zelfs tweedehands komen de D80 en D40X een stuk boven m'n budget. De D40 op de link van enkele topics hieronder (404 euro) heeft er een AF-S lens bijzitten, wat ik begrepen heb op dit forum is dat de D40 met die lens wel functies heeft als auto-focus.
      Het lijkt me dat ik met zo'n toestel wel moet toekomen om foto's van RC-auto's, familiefeesten, natuur,... te trekken, dat dit niet op professioneel niveau zal zijn weet ik, en dat het niet alleen van de camera maar ook voor een groot stuk van het ventje en de instelling afhangt nog meer. Doordat ik 18 jaar ben, heb ik nog een geruime tijd om te leren vooraleer ik overstap naar een toestel als de D80, hoewel die Canon Eos 400D blijkbaar even goed is en mijn keuze hier wellicht op valt.

      Comment


      • #4
        Re: Beginneling

        Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
        zelfs tweedehands komen de D80 en D40X een stuk boven m'n budget. .
        Als je 2de hands overweegt, kijk dan ook eens naar de D70S

        Comment


        • #5
          Re: Beginneling

          Voor dat geld gewoon met de 400D beginnen!
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Beginneling

            Ik ben volop aan het zoeken naar een D70(S) maar vooralsnog voornamelijk boven m'n budget. Ik heb een Eos 400D (nieuw) voor 500 gevonden, indien die nog niet verkocht is reserveer ik die, en anders toch maar de D40 hier: http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=3104

            Comment

            Working...
            X