Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop zoomlens, filter en zonneklep.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop zoomlens, filter en zonneklep.

    hoi!

    ik heb reeds enkele discussies doorgenomen met hetzelfde onderwerp maar ik krijg hier niet altijd een duidelijk beeld van, daarom deze vragen:

    1. ik ben van plan om een nieuwe lens aan te schaffen voor mijn canon eos350D met nu nog een kitlens. ik dacht aan een zoomlens 70-300 (wil nl meer portretten etc. fotograferen) vb. canon 75-300MM 1:4-5.6 IS USM. deze blijkt goed te zijn maar ik vind hem toch een beetje te duur.
    wat is het grootste verschil met vb een EF75-300mm 1:4-5.6 III USM (buiten dan die IS) veel verschil in kwaliteit van de foto of valt dit nogal mee?
    zijn er goedkopere en goede! alternatieven in dit type lens (een tamron of sigma of...)?

    2. ook wil ik een filter aanschaffen om de lens te beschermen. wat is het beste, skylight (skylite) of uv? (ik heb gehoord dat de eerste beter is, maar die worden blijkbaar minder verkocht)

    3. is een zonneklep handig en echt nodig? zo ja, welk type of model is het beste?

    ik wil deze zo snel mogelijk aanschaffen, vooral de lens.
    hebben jullie suggesties om mij hierin de (iet of wat) juiste keuze te laten maken ?

    alvast bedankt!
    Last edited by enitsirhc; 18 augustus 2007, 10:02.
Working...
X