Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invulflits of flitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • invulflits of flitsen

    hallo,

    Eens een simpel (dom) vraagske. Tegenwoordig maak ik nogal veel foto's op de M-stand. Hierbij gebruik ik regelmatig de flits van het toestel als invulflits. Volgens dat ik hier al gelezen heb is dat invulflitsen.(matrixmeting en dan flitsen om het onderwerp beter te belichten)
    Maar wanneer spreekt men dan van het gewone flitsen. Of bedoelen ze hiermee eigenlijk werken met een externe flits.

    mvg,
    Geert

  • #2
    Re: invulflits of flitsen

    Het is zoals je zelf al aangeeft :

    Gewoon flitsen doe je als je anders niet genoeg licht hebt.

    Invulflitsen doe je als je wel genoeg licht hebt maar je je onderwerp wil accentueren. Of bij tegenlicht bijlichten als je onderwerp dan te donker wordt t.o.v. van de omgeving.

    Groetjes
    Skitch
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: invulflits of flitsen

      Ja, maar als je manueel werkt kun je dus in feite beter altijd de flits gebruiken. Dan word alles toch automatisch goed belicht ?? Of vergeet ik het een en ander !

      mvg,
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: invulflits of flitsen

        Oorspronkelijk geplaatst door geertvde Bekijk bericht
        Ja, maar als je manueel werkt kun je dus in feite beter altijd de flits gebruiken. Dan word alles toch automatisch goed belicht ?? Of vergeet ik het een en ander !
        Je vergeet dat landschappen nogal groot kunnen zijn om in te kunnen flitsen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X