Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede lens met prijs/kwaliteit verhouding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede lens met prijs/kwaliteit verhouding

    Beste mensen,

    Ik weet dat ik de zoveelste ben met een dergelijk vraag maar ik kan de info die precies aansluit op mijn vraag net niet vinden dus dacht ik dat het tijd was om zelf iets te posten. Na lang twijfelen tussen de Sony Alpha en de Canon 400D ga ik uiteindelijk toch voor de 400D. Het probleem is natuurlijk dat ik voor een ander dilemma sta namelijk welke lens neem ik erbij.
    Ik wil de Canon naast de standaard doeleinden (natuur, reizen, etc) ook gebruiken voor concert fotografie. Het probleem is dat mijn budget, 300-500 euro, niet erg hoog ligt en ik natuurlijk wel een lichtsterke lens nodig heb. Zelf zat ik te denken om alleen de body te kopen met een lichtsterke prime lens voor als ik dichtbij het podium sta en een redelijke zoomlens voor de afstanden. Ik heb eerder geschoten met de 350D met een primelens, 50mm, en dat beviel wel moet ik zeggen. In het begin was het wennen omdat ik steeds wou zoomen maar na een tijd valt je alleen de scherpte nog op.
    Hebben jullie ideeën?
    Ik dacht zelf aan een combinatie van:
    Canon ef 50mm/1.8 prime
    Tamron 28-75/2.8

  • #2
    Re: Goede lens met prijs/kwaliteit verhouding

    Ik ga ervan uit dat je die prime niet meer hebt dus. Lijkt me een goed idee, tenzij de 85 1.8 je nog beter bevalt. Die is nog scherper, maar kost ook meer.
    Je hebt met de combinatie die je voorstelt natuurlijk geen breedhoek meer hé.
    Waarom ga je niet opnieuw voor een 350D, zodat je wat meer aan lenzen kan uitgeven? Je 400D zal je echt geen betere foto's opleveren dan de 350D hoor.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Goede lens met prijs/kwaliteit verhouding

      Goed idee maar zit ik nog steeds met de vraag welke zoomlens. Ik denk overigens dat ik de kitlens er wel bij neem (scheelt een paar tientjes) en heb ik ook meteen een redelijk groothoek optie.

      Comment


      • #4
        Re: Goede lens met prijs/kwaliteit verhouding

        28-75 is een goeie lens maar in mijn ogen met zn 28 (x 1.6) niet echt breedhoek dus niet echt geschikt voor breedhoekfoto's

        je gaat toch moeten uitmaken of je een veelzijdigheidslens wil (dus waar je zowel breedhoek als zoom) , of een lichtsterke lens wil
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment

        Working...
        X