Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 jaar garantie....of toch niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 jaar garantie....of toch niet ?

    Mijn zoon kocht iets meer dan 1 jaar geleden een laptop in een speciaalzaak, nu blijkt de batterij van het toestel stuk , tot mijn verbazing wil men bij herstelling +/- 74 euro aanrekenen voor een nieuwe batterij...volgens de verkoper moet de bewijslast bij defekt in het 2de jaar van garantie zelf door de koper kunnen aangetoond worden ( bv een fabrieksfout )....wat natuurlijk volgens mij onzin is daar een fabrieksfout in alle waarschijnlijkheid in de eerste maanden van aankoop al tot uiting zou gekomen zijn.....zijn er mensen die gelijkaardige situatie's hebben meegemaakt of die zicht hebben op de wettelijke kant van dit gegeven
    Graag jullie meningen en evt bevindingen

    Met dank,

  • #2
    Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

    Op een batterij geld meestal geen garantie.
    Denk dat dit bij veel toestellen zo is.
    Mijn dochter kocht deze week neen nieuwe GSM. 1 jaar garantie op het toestel en maar 3 maanden op de batterij.

    Mvg,

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

      Laat me raden, een laptop van het merk HP ?
      Zelf al 2 keer meegemaakt op het werk (1 x defect scherm, 1 x defect moederbord). Sindsdien geen HP'tjes meer voor ons. Ik kan je helaas niet helpen met de wettelijke kant van deze zaak.

      Groeten,
      Stijn
      BD0031BE

      Comment


      • #4
        Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

        Geen HP, wel een toshiba

        Comment


        • #5
          Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

          Klopt idd dat batterijen geen of slechts beperkte garantie genieten. Dit staat zeker in de handleiding van het toestel vermeld.
          Album: http://www.flickr.com/photos/zinno01/

          Comment


          • #6
            Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

            Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
            Geen HP, wel een toshiba
            garantie op batterijen bij toshiba is 1 jaar
            www.designed4u.be

            Comment


            • #7
              Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

              Bij de meeste laptops is er weinig tot geen garantie op de batterijen en de voedingsadaptors, heb er hier bij ons op 't werk al veel gehad ...
              Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
              http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

              Comment


              • #8
                Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

                Wij hebben ook een Toshiba met een defekte batterij, geen garantie

                Oorspronkelijk geplaatst door svleugels0602 Bekijk bericht
                ... hier bij ons op 't werk al veel gehad ...
                zit jij tijdens je uren op BD ?

                Comment


                • #9
                  Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                  volgens de verkoper moet de bewijslast bij defekt in het 2de jaar van garantie zelf door de koper kunnen aangetoond worden ( bv een fabrieksfout )....wat natuurlijk volgens mij onzin is daar een fabrieksfout in alle waarschijnlijkheid in de eerste maanden van aankoop al tot uiting zou gekomen zijn.....,
                  verkoper heeft gelijk... http://mineco.fgov.be/protection_con...nty_nl_001.htm meer nog : hij is nog braaf wat de termijn betreft : na de eerste zes maand moet je als consument bewijzen dat de defecten reeds de eerste zes maand aanwezig waren !
                  uitzondering : als de fabrikant van het toestel 2 jaar toekent dan is het 2 jaar ... (=commerciële garantie)

                  Die 2 jaar garantie die mevrouw de minister VDB destijds heeft uitgevonden ter bescherming van de consument is een luchtballon, vroeger had je immers 1 jaar VOLLEDIGE garantie...

                  Lijkt inderdaad allemaal onzin maar we leven in België en we zijn een en ander gewoon.
                  Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door svleugels0602 Bekijk bericht
                    Bij de meeste laptops is er weinig tot geen garantie op de batterijen en de voedingsadaptors, heb er hier bij ons op 't werk al veel gehad ...
                    Dus fabrikanten van laptops kunnen erin stoppen wat ze maar willen...
                    en de klanten zijn de sigaar.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Dus fabrikanten van laptops kunnen erin stoppen wat ze maar willen...
                      en de klanten zijn de sigaar.
                      Correct samengevat, al gaat dergelijke manier van werken zich op termijn tegen de fabrikant keren.
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 jaar garantie....of toch niet ?

                        Ik vind het niet meer dan normaal dat er een beperkte garantie geld op batterijen. defecte batterijen zijn meestal veroozaakt door slecht gebruik, zoals een laptop constant op netstroom gebruiken. hiervan gaat de batterij zeker defect. Ik zeg niet dat het altijd zo is... maar als fabrikant houd je hier dus rekening mee.
                        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                        Comment

                        Working...
                        X