Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw fototoestel met cf-kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw fototoestel met cf-kaart

    Hallo, ik ben een beginner in de fotografie en ik ben van plan een nieuw digitaal fototoestel te kopen (mijn vorige was een canon powershot A70). Ik heb op dit forum al heel wat nuttig advies gevonden, en er is keuze genoeg op de markt maar het probleem is dat ik er geen enkele vind binnen mijn budget (max. 250 à 300 euro) die werkt met een cf-kaart (de meeste werken met SD). Ik heb nog 3 cf-kaarten die mij redelijk veel geld gekost hebben en wil niet nog eens dat geld uitgeven aan een andere soort geheugenkaart. Kan iemand mij een toestel binnen mijn budget aanraden dat werkt met een cf-kaart? Het zou vooral dienen voor 'normale' foto's: vakantie, vrienden,... maar ook voor concertfoto's en wat natuurfoto's (close-ups van dieren, planten,...)

  • #2
    Re: nieuw fototoestel met cf-kaart

    Ik vrees dat je jezelf daar beter niet op gaat blindstaren, geheugen is echt gekelderd in prijs, nu betaal je voor 2 Gb sd (Ultra II van Sandisc) nog rond de 30 euro...

    Gewoon bijhouden die oude kaartjes, naast de floppies, tenzij het echt grote kaarten van min 1 Gb zijn, dan kun je ze nog voor een klets(je) hier verkopen aan DSLR eigenaars, of bijhouden voor als je er zelf een zou kopen later (maar dan gaan ongetwijfeld nog véél grotere kaarten de standaard zijn)
    het is zuur, ik weet het, ik heb mijn vorige CF kaart van 1 Gb ook €110 betaald en die van 64 Mb (!) ook zo'n 50 euro in de tijd voor mijn Canon A60je geloof ik, maar gisteren een van 2 Gb voor €33, zo gaat dat nu eenmaal...


    Groeten,
    Koen
    Last edited by oermens; 17 augustus 2007, 12:46.