Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw fototoestel met cf-kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw fototoestel met cf-kaart

    Hallo, ik ben een beginner in de fotografie en ik ben van plan een nieuw digitaal fototoestel te kopen (mijn vorige was een canon powershot A70). Ik heb op dit forum al heel wat nuttig advies gevonden, en er is keuze genoeg op de markt maar het probleem is dat ik er geen enkele vind binnen mijn budget (max. 250 à 300 euro) die werkt met een cf-kaart (de meeste werken met SD). Ik heb nog 3 cf-kaarten die mij redelijk veel geld gekost hebben en wil niet nog eens dat geld uitgeven aan een andere soort geheugenkaart. Kan iemand mij een toestel binnen mijn budget aanraden dat werkt met een cf-kaart? Het zou vooral dienen voor 'normale' foto's: vakantie, vrienden,... maar ook voor concertfoto's en wat natuurfoto's (close-ups van dieren, planten,...)

  • #2
    Re: nieuw fototoestel met cf-kaart

    Ik vrees dat je jezelf daar beter niet op gaat blindstaren, geheugen is echt gekelderd in prijs, nu betaal je voor 2 Gb sd (Ultra II van Sandisc) nog rond de 30 euro...

    Gewoon bijhouden die oude kaartjes, naast de floppies, tenzij het echt grote kaarten van min 1 Gb zijn, dan kun je ze nog voor een klets(je) hier verkopen aan DSLR eigenaars, of bijhouden voor als je er zelf een zou kopen later (maar dan gaan ongetwijfeld nog véél grotere kaarten de standaard zijn)
    het is zuur, ik weet het, ik heb mijn vorige CF kaart van 1 Gb ook €110 betaald en die van 64 Mb (!) ook zo'n 50 euro in de tijd voor mijn Canon A60je geloof ik, maar gisteren een van 2 Gb voor €33, zo gaat dat nu eenmaal...


    Groeten,
    Koen
    Last edited by oermens; 17 augustus 2007, 12:46.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #3
      Re: nieuw fototoestel met cf-kaart

      ik weet het, ik heb mijn vorige CF kaart van 1 Gb ook €110 betaald en die van 64 Mb (!) ook zo'n 50 euro in de tijd voor mijn Canon A60je geloof ik, maar gisteren een van 2 Gb voor €33, zo gaat dat nu eenmaal...
      Valt nog mee in 2001 betaalde ik 14.000Bef voor 125mb!!
      Kan hem nu in de vuilbak gooien bij de aanschaf van mijn nieuwe Canon S5

      Janus
      Janus.
      Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
      Enkele van mijn foto's

      Comment


      • #4
        Re: nieuw fototoestel met cf-kaart

        Hier een volledige lijst met toestellen die met cf-kaart werken; sommige zijn echter wel oudere modellen, misschien kan je toch nog iets vinden.

        Mvg

        Comment


        • #5
          Re: nieuw fototoestel met cf-kaart

          bedankt voor de snelle antwoorden en de lijst, als ik daartussen niets vind zal ik er mij wel bij neerleggen dat ik een nieuwe kaart moet kopen. 'Maar' 30 euro is niet niks voor een studentje zoals ik maar ik kom er wel uit. bedankt voor de hulp!

          Comment


          • #6
            Re: nieuw fototoestel met cf-kaart

            Ik denk dat op dit ogenblik alleen nog de digitale reflextoestellen gebruik maken van CF-kaartjes (en zelfs daar zijn al een paar uitzonderingen).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: nieuw fototoestel met cf-kaart

              Je hebt 3 CF kaarten voor een 4 jaar oude camera.
              Iets zegt me dat je met een SD kaartje van 1 GB twv. 10 euro meer capaciteit gaat hebben dan die drie kaarten samen.
              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

              Comment


              • #8
                Re: nieuw fototoestel met cf-kaart

                En dan verkoop je toch gewoon je CF kaartjes???
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment

                Working...
                X