Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

polarizer filter op mijn objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • polarizer filter op mijn objectief

    Allen,
    Ik heb al enkele mooie resultaten gezien van foto's die genomen zijn met een polarizer filter. Iemand ervaring met zo'n filter? Laten jullie deze altijd op het objectief? Zijn er bepaalde merken die beter zijn. Heb wel eens gelezen dat dit ten koste gaat van heel wat licht? klopt dit?

    En het allerbelangrijkste ... welke polarizer filter raden jullie aan, als je op de site's ziet zijn er verschillende graduaties in ... het zou voor mijn Canon glas zijn.

    alvast bedankt voor jullie reactie

    mvg

    Björn
    Last edited by Björn W; 17 augustus 2007, 09:29.
    Groeten Björn

  • #2
    Re: polarizer filter op mijn objectief

    als het kan, koop een "slim" filter, die is net wat dunner dan de gewone filter, en beperkt bijgevolgd de kans op vignetering. Ik heb er eentje van Sigma, maar er zijn beslist nog andere merken die goede resultaten leveren. De filter blijft er op vakantie meestal altijd opzitten, behalve wanneer ik binnen fotografeer of 's avonds/nachts. Aangezien ik er maar eentje heb wissel ik die wel als ik die nodig heb op een ander objectief.

    Comment


    • #3
      Re: polarizer filter op mijn objectief

      Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
      Allen,
      Ik heb al enkele mooie resultaten gezien van foto's die genomen zijn met een polarizer filter. Iemand ervaring met zo'n filter? Laten jullie deze altijd op het objectief? Zijn er bepaalde merken die beter zijn. Heb wel eens gelezen dat dit ten koste gaat van heel wat licht? klopt dit?
      Wel, de laatste polafilter die ik aangeschaft heb, was voor mijn breedhoeklens (Sigma 10-20) . Hij is er nog niet af geweest

      En minder licht, klopt inderdaad, 2 stops minder licht is niet abnormaal met polafilter, vb in praktijk:
      - zonder pola : 1/100s
      - met pola: 1/25s

      Oorspronkelijk geplaatst door Björn W
      En het allerbelangrijkste ... welke polarizer filter raden jullie aan, als je op de site's ziet zijn er verschillende graduaties in ... het zou voor mijn Canon glas zijn.
      Ik denk niet dat er slechte polafilters zijn, behalve misschien zo een supergoedkope naamloze spullen misschien. Ik ben iig heel tevreden met een Hoya Pro1 Digital 77mm op de Sigma.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment

      Working...
      X