Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma 50-500 Canon met welke converter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bigma 50-500 Canon met welke converter?

    Ik heb een 30D met Bigma EX DG APO, binnenkort koop ik wellicht een Canon EF 400 f/5.6.

    Welke converter, per lens of gezien de 2 lenzen op zich zou de voorkeur moeten krijgen?

    Canon 1.4
    Kenko 1.4
    Sigma 1.4 (iemand een 2.0 op Bigma?)

    Uit gelezen ervaringen haal ik dat de Kenko beter scoort dan Canon. Op de EF 400 ook? Uit ervaring aub. Ik weet niet of de Bigma eigenlijk een andere converter verdraagt dan zijn eigen Sigma's, ontwikkeld voor de EX reeks. Dus daar ook graag een antwoord op.

    Kwaliteitsvergelijk, prijs speelt een mindere rol.

  • #2
    Re: Bigma 50-500 Canon met welke converter?

    wil je echt nog een convertor op een bigma? Je verliest in elk geval de AF, maar dat wist je ongetwijfeld al. Ik heb ooit de 2x convertor van sigma gehad voor gebruik op de sigma 70-200 2.8, maar dat was een serieuze teleurstelling vond ik persoonlijk. Daarom zou ik alvast nooit meer opteren voor een 2x. Hetzelfde gevoel had ik bij de canon combi met lens en convertor van Canon zelf. Met een 1.4 zijn naar't schijnt betere resultaten te halen. Maar of de combinatie van een teleconvertor met een superzoom als de bigma kwalitatieve resulaten gaat opleveren, daar heb ik serieuze twijfels over!

    ff googelen leverde dit op : http://www.belgiumdigital.com/forum/...ad.php?t=62317
    (idd, google, niet de bd-zoek functie )

    Comment


    • #3
      Re: Bigma 50-500 Canon met welke converter?

      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
      wil je echt nog een convertor op een bigma? Je verliest in elk geval de AF, maar dat wist je ongetwijfeld al. Ik heb ooit de 2x convertor van sigma gehad voor gebruik op de sigma 70-200 2.8, maar dat was een serieuze teleurstelling vond ik persoonlijk. Daarom zou ik alvast nooit meer opteren voor een 2x. Hetzelfde gevoel had ik bij de canon combi met lens en convertor van Canon zelf. Met een 1.4 zijn naar't schijnt betere resultaten te halen. Maar of de combinatie van een teleconvertor met een superzoom als de bigma kwalitatieve resulaten gaat opleveren, daar heb ik serieuze twijfels over!

      ff googelen leverde dit op : http://www.belgiumdigital.com/forum/...ad.php?t=62317
      (idd, google, niet de bd-zoek functie )
      Dank u !

      Dat komt er van als je de zoekfunctie gebruikt zoals het moet. Deze post stond in de subrubriek Camera's terwijl ik bij Objectieven zocht...

      Ik was al lang met de search bezig en had wel één en ander gelezen maar de meeste topics van relevantie waren al 2 jaar oud, wellicht is er al recentere info te vinden.

      Ik koop de converter eigenlijk voor de EF400 maar wou weten of ie dan op beide werkt of als er misschien een 1.4 beter werkt op de Sigma die eigenlijk minder goed werkt dan een andere op de EF400.

      Van MF etc was ik idd op de hoogte.

      Comment


      • #4
        Re: Bigma 50-500 Canon met welke converter?

        Sigma 1. EX TC is speciefiek ontworpen voor Sigma's Ex serie lenzen. Door de specifieke bouw past deze ook maar op een zeer beperkt aantal andere merk lenzen.

        De kenko 1.4 past normaal gezien op zo goed als alle lenzen. Wel zien dat je de Pro 300 DG serie neemt, deze zijn kwalitatief de beste van Kenko. Ikzelf heb de 2x van toen ik Nikon 80-200 f2.8 had, heb nu de Sigma 100-300 f4 in de plaats. Autofocus blijft werken omdat de TC alleen de lensinfo doorstuurd naar de body. Lens blijft dus een f4. Moet wel voldoende licht zijn dan want anders begint hij te hunten. Daarom ook dat ik me de Sigma EX TC 1.4 bijgekocht heb. TC's zijn altijd beetje moeilijk geval dus zou zeggen proberen in de winkel.

        Canon geen ervaring mee wegens Nikongebruiker

        Mvg

        Willem
        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

        Comment

        Working...
        X