Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chinese parallellimport?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chinese parallellimport?

    Ik heb onlangs een Nikon 50mm - 1,8 lens gekocht in Antwerpen. Wanneer ik focus is de motor erg luiddruchtig, de fitting op de body loopt wat stroef en de dop op de bodyzijde was een gewoon doorzichtig plastic doosje.

    Op de lens staat 'made in China', daar waar mijn ander Nikon materiaal in Thailand is gemaakt.
    Maar doos, documenten en ref naar NIKON zijn identiek als een andere Nikon

    Iemand een gelijkaardige ervaring? Is dit namaak?
    De aankoop was enkele tientallen euro beterkoop.
    Last edited by doemoezi; 17 augustus 2007, 09:05.
    André Langenus (EFIAP)

  • #2
    Re: Chinese parallellimport?

    Lezen maar!
    succes
    I Love Leica

    Comment


    • #3
      Re: Chinese parallellimport?

      doe niet meer mee.
      Last edited by beeldmaker; 17 augustus 2007, 09:01.

      Comment


      • #4
        Re: Chinese parallellimport?

        En HOPLA ! we zijn weer vertrokken...

        ontopic blijkt het gewoon een Nikon lens te zijn maar in China gemaakt en raden de meeste je aan een japanse 2e hands te zoeken ipv een nieuwe chinees te kopen.

        Comment


        • #5
          Re: Chinese parallellimport?

          OK, gerustgesteld dat het 'real NIKON stuff' is.
          Over de kwaliteit van de foto's mag ik niet klagen. Heb nog wel geen erg extreme eisen gesteld. Zal het eens moeten bekijken met portetten.

          Als men natuurlijk op enkele minimale zaken bespaart (lensdop bv) dan is de minieme aanschafprijs wel extra te begrijpen.

          Het is wat wennen naast de 18-200mm VR waarbij de D80 een kanon is naast de lilliputter 50mm. Ook qua techniek. Besef dat ik wat verwend ben met de zoommogelijkheden. Maar de fixfocus verplicht je tot anders fotograferen wat een ontdekking is.
          André Langenus (EFIAP)

          Comment

          Working...
          X