Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

85 1.2 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 85 1.2 L

    Ik heb me zopas een 85 1.2 L aangeschaft. Maar voor deze aan te kopen las ik hier overal dat het verschil met de 1.8 versie niet zo groot was. Maar uit eigen ondervinding kan ik nu zeggen dat het verschil heel groot is. Ik heb zelf de 85 1.8 ook gehad maar die komt niet in de buurt van de beelden die uit de 1.2 komen.

    Hier een 100% crop genomen met de 85 1.2 L.

    100% Crop op 3.2


    100% Crop op 1.2


    Dus voor mensen die twijfelen, test ze eens naast elkaar en je zal snel ondervinden wat voor een kwaliteit de 85 afleverd. Hij is zen geld meer dan waard. Ik zeg trouwens niet dat de 1.8 versie slecht is, integendeel. Maar mensen die beweren dat de 2 vergelijkbaar zijn, die moeten toch nog eens hertesten.
    Last edited by X Jan X; 16 augustus 2007, 20:44.
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

  • #2
    Re: 85 1.2 L

    jaaa ma dienen 200 1.8 ... tsk tsk .. toch nog iets anders
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: 85 1.2 L

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      jaaa ma dienen 200 1.8 ... tsk tsk .. toch nog iets anders
      Hahahhaha, wat een avond eeeuh ja ik heb hier nog nen 200 1.8 liggen ook, eens proberen jongens?

      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

      Comment


      • #4
        Re: 85 1.2 L

        Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
        Ik heb me zopas een 85 1.2 L aangeschaft. Maar voor deze aan te kopen las ik hier overal dat het verschil met de 1.8 versie niet zo groot was. Maar uit eigen ondervinding kan ik nu zeggen dat het verschil heel groot is. Ik heb zelf de 85 1.8 ook gehad maar die komt niet in de buurt van de beelden die uit de 1.2 komen
        Niet dat ik twijfel aan wat je zegt hoor, maar een "kruiskop in een f1.8-uitvoering" is natuurlijk wel aardig om te constateren hoe groot de verschillen zijn .........

        In ieder geval veel plezier met het objectief,

        Humphrey

        Comment


        • #5
          Re: 85 1.2 L

          Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen uit de frontstage.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: 85 1.2 L

            Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
            Niet dat ik twijfel aan wat je zegt hoor, maar een "kruiskop in een f1.8-uitvoering" is natuurlijk wel aardig om te constateren hoe groot de verschillen zijn .........

            In ieder geval veel plezier met het objectief,

            Humphrey
            Die zin mag je toch eens uitleggen want ik snap er geen snars van.
            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

            Comment


            • #7
              Re: 85 1.2 L

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen uit de frontstage.

              Dave
              Ik ook
              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

              Comment


              • #8
                Re: 85 1.2 L

                Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                Die zin mag je toch eens uitleggen want ik snap er geen snars van.
                Ik meen in die 2e foto van jou een kruiskopschroef te herkennen ...... Een foto met de f 1.8 ter vergelijking zou dan jouw bewering- dat de f1.8 niet in de buurt komt van de f 1.2- kunnen ondersteunen, lijkt me zo maar.

                Humphrey

                Comment


                • #9
                  Re: 85 1.2 L

                  Kan moeilijk vergelijken, heb nooit de 1.8 gehad.

                  Maar vind het zelf een super lens. Zijn sterkte, de lichtsterkte, is ook meteen zijn zwakte. 1.2 op iso 100, lukt moeilijk als er een straatje zon uitzit.
                  Je moet de lens al snel toeknijpen.

                  Maar binnen of s'avonds kan je fotograferen, wanneer je normaal je materiaal kan opbergen. Heb nu enkele malen in kerken, en donkere zalen geschoten.
                  Is gewoon verbluffend.

                  Bij valavond, levert de lens gewoon prachtige portretten af, 1.2, en 1.8, is een wereld van verschil qua blur.

                  Groeten
                  JO
                  Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                  Comment


                  • #10
                    Re: 85 1.2 L

                    Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                    Ik meen in die 2e foto van jou een kruiskopschroef te herkennen ...... Een foto met de f 1.8 ter vergelijking zou dan jouw bewering- dat de f1.8 niet in de buurt komt van de f 1.2- kunnen ondersteunen, lijkt me zo maar.

                    Humphrey
                    Nee ik bedoel in het algemeen, maar inderdaad ik denk zelfs in deze situatie dat de 1.8 het hier moet laten voor de 1.2.
                    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                    Comment


                    • #11
                      Re: 85 1.2 L

                      Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
                      Kan moeilijk vergelijken, heb nooit de 1.8 gehad.

                      Maar vind het zelf een super lens. Zijn sterkte, de lichtsterkte, is ook meteen zijn zwakte. 1.2 op iso 100, lukt moeilijk als er een straatje zon uitzit.
                      Je moet de lens al snel toeknijpen.

                      Maar binnen of s'avonds kan je fotograferen, wanneer je normaal je materiaal kan opbergen. Heb nu enkele malen in kerken, en donkere zalen geschoten.
                      Is gewoon verbluffend.

                      Bij valavond, levert de lens gewoon prachtige portretten af, 1.2, en 1.8, is een wereld van verschil qua blur.

                      Groeten
                      JO
                      Inderdaad, maar als ik hier zo las zei zo goed als iedereen dat er weinig verschil was. Wat gewoon niet correct is. Ik heb nog de versie met de zogezegde trage focus, maar dit hindert totaal niet. Hij is traag maar om nu te zeggen storend traag, totaal niet.

                      Zonder twijfel mijn beste aankoop ooit en een aanrader voor iedereen!
                      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                      Comment


                      • #12
                        Re: 85 1.2 L

                        ik heb er ook al aan gedacht
                        maar momenteel kost dat ding 1800 euro tegen 300 en ietske voor de 1.8
                        De fotos geplaatst overtuigen mij ook niet echt om de bedrag te investeren.

                        Ik zou graag eens fotos zien van bv een model ofzo met die 2 lenzen
                        Het is toch een specialiteitslens voor bv portret he.

                        Ik heb ze vanmiddag vastgehad en weer weggezet
                        Prijs in finland id 2200 pleurokes...
                        Dus laat maar...maar zeg nooit nooit..

                        Risto
                        Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 85 1.2 L

                          Wel leuk om te horen dat je nadat ik bij het afhalen van jouw 300L IS gelijk de 85L hebt gehaald omdat je de mijne zo lekker vond
                          Het is echt een fantastische lens.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: 85 1.2 L

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Wel leuk om te horen dat je nadat ik bij het afhalen van jouw 300L IS gelijk de 85L hebt gehaald omdat je de mijne zo lekker vond
                            Het is echt een fantastische lens.
                            Ja jij hebt me inderdaad overhaald, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
                            Last edited by X Jan X; 16 augustus 2007, 22:31.
                            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                            Comment


                            • #15
                              Re: 85 1.2 L

                              Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
                              ik heb er ook al aan gedacht
                              maar momenteel kost dat ding 1800 euro tegen 300 en ietske voor de 1.8
                              De fotos geplaatst overtuigen mij ook niet echt om de bedrag te investeren.

                              Ik zou graag eens fotos zien van bv een model ofzo met die 2 lenzen
                              Het is toch een specialiteitslens voor bv portret he.

                              Ik heb ze vanmiddag vastgehad en weer weggezet
                              Prijs in finland id 2200 pleurokes...
                              Dus laat maar...maar zeg nooit nooit..

                              Risto
                              Hou wel rekening dat deze fotos 100% crops zijn hé en onbewerkt.
                              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                              Comment

                              Working...
                              X