Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40

    Hallo ik ben aan het overwegen om ne D40 van nikon te kopen.
    Ik heb gezien bij de kenmerken dat hij maar ne optische zoom heeft van 3x.
    Is dat voldoende om gewoon wa foto's te nemen van de kids? of zou ik genoodzaakt zijn om onmiddellijk een nieuwe lens te kopen?
    Alvast bedant.

  • #2
    Re: Nikon D40

    Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
    Hallo ik ben aan het overwegen om ne D40 van nikon te kopen.
    Ik heb gezien bij de kenmerken dat hij maar ne optische zoom heeft van 3x.
    Is dat voldoende om gewoon wa foto's te nemen van de kids? of zou ik genoodzaakt zijn om onmiddellijk een nieuwe lens te kopen?
    Alvast bedant.
    Een "optische zoom"... Euhm dat is waarschijnlijk met de kitlens erop? Wat is je budget en waar wil je het toestel voor gebruiken? Wil je zelf de instellingen allemaal kunnen controleren of wil je gewoon dat er goeie foto's uit rollen zonder dat je er zelf aan moet gaan prutsen/instellingen goed zetten?
    Canon 350D
    Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D40

      Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
      Een "optische zoom"... Euhm dat is waarschijnlijk met de kitlens erop? Wat is je budget en waar wil je het toestel voor gebruiken? Wil je zelf de instellingen allemaal kunnen controleren of wil je gewoon dat er goeie foto's uit rollen zonder dat je er zelf aan moet gaan prutsen/instellingen goed zetten?
      Mijn budget is rond de 650 euro.
      Ik wil gewoon dat er mooie foto's uit rollen.en mss eens zelf instellen.
      Ik heb een goedkoop toestel en ben het beu om na iedere foto 3 sec te wachten vooraleer ik de volgende kan nemen.
      Ik ben wel van plan om digitale fotografie te volgen in het volwassen onderwijs.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D40

        Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
        Mijn budget is rond de 650 euro.
        Ik wil gewoon dat er mooie foto's uit rollen.en mss eens zelf instellen.
        Ik heb een goedkoop toestel en ben het beu om na iedere foto 3 sec te wachten vooraleer ik de volgende kan nemen.
        Ik ben wel van plan om digitale fotografie te volgen in het volwassen onderwijs.
        Lees eerst eens wat over aperture, brandpuntsafstand, basisbegrippen voordat je overgaat tot een aanschaf.
        Denk eraan dat uit een DSLR in auto functie of portretfunctie NIET absoluut betere fotos uitrollen dan uit een bridge.
        Veel hangt af van je glas en instellingen. "mooie fotos uitrollen....." dat kan best met de D40,maar vergeet NIET dat deze niet autofocussed (dacht ik) , dus dat moet dan van je objectief komen.......


        Glenn
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D40

          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
          Lees eerst eens wat over aperture, brandpuntsafstand, basisbegrippen voordat je overgaat tot een aanschaf.
          Denk eraan dat uit een DSLR in auto functie of portretfunctie NIET absoluut betere fotos uitrollen dan uit een bridge.
          Veel hangt af van je glas en instellingen. "mooie fotos uitrollen....." dat kan best met de D40,maar vergeet NIET dat deze niet autofocussed (dacht ik) , dus dat moet dan van je objectief komen.......



          Glenn

          Voor mij is da allemaal chinees brandpuntafstand.....
          Ik zal nog eens kijken op enkele forum's om een beetje slimmer te komen :-)

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D40

            De D40 autofucussed natuurlijk wel. Alleen zit het motortje in de lens en niet in het toestel. Je kan hierop alleen AF-S lenzen gebruiken, tenzij je manueel wil focussen. Die lenzen zijn door de ingebouwde motor wel duurder dan passieve lenzen maar als je het met beide kitlenzen kunt doen heb je toch al een aardig setje.
            Voorts is het een uitstekend toestel met een lage instapdrempel.

            Ik had ook interesse voor dit toestel maar heb uiteindelijk een Pentax K100D gekocht omdat die beeld stabilisatie heeft en de auto focus motor in de body zit.
            Een Canon en een paar bokaalglazen.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D40

              Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
              Mijn budget is rond de 650 euro.
              Ik wil gewoon dat er mooie foto's uit rollen.en mss eens zelf instellen.
              Ik heb een goedkoop toestel en ben het beu om na iedere foto 3 sec te wachten vooraleer ik de volgende kan nemen.
              Ik ben wel van plan om digitale fotografie te volgen in het volwassen onderwijs.

              Ga eens naar de bib en leen enkele fotografie boeken. Na een dag lezen zal je enorm veel te weten komen over de algemene dingen van fotografie. Ook het bekijken van foto's en het proberen analyseren van welke sluiterstijd, diafragma er mogelijk gebruikt werd, kan je veel bijleren.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D40

                Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
                De D40 autofucussed natuurlijk wel. Alleen zit het motortje in de lens en niet in het toestel. Je kan hierop alleen AF-S lenzen gebruiken, tenzij je manueel wil focussen. Die lenzen zijn door de ingebouwde motor wel duurder dan passieve lenzen maar als je het met beide kitlenzen
                unt doen heb je toch al een aardig setje.

                voorts is het een uitstekend toestel met een lage instapdrempel.

                Ik had ook interesse voor dit toestel maar heb uiteindelijk een Pentax K100D gekocht omdat die beeld stabilisatie heeft en de auto focus motor in de body zit.
                Welke zouden jullie de voorkeur geven?
                CANON EOS 350D 18-55 MM? 8 megapixels
                of de
                NIKON D40 BLACK 18-55 MM? 6 megapixels
                Of moet ik niet kijken naar die megapixels?
                Last edited by Netebuk; 16 augustus 2007, 20:42.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D40

                  Soms zie je hem ook staan met 18 - 55 + 55 - 200.
                  Een Canon en een paar bokaalglazen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D40

                    Hou je centjes voorlopig in je beurs of op je bankrekening. Volg eerst de cursus die je op het oog hebt en lees vooral dit forum eens goed door. Een goed boek over fotografie of eens praten met een objectieve verkoper of misschien een kennis die verstand van zaken heeft kan in jou situatie veel duidelijkheid geven. € 650 is veel geld. Uit je post maak ik op dan je kennis omtrent de on/mogelijkheden van camera's niet hoog is. Een camera aanschaffen die niet het resultaat levert wat je verwacht is dan een slechte investering.
                    Gegroet Auke
                    Nikon en wat toebehoren

                    http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D40

                      650 is een ruim budget voor een D40. Misschien is het handig als je zegt wat je nu hebt en wat je daar de beperkingen van vindt; dat zegt al veel meer over het gebruik.
                      Voor rond de 400 euro heb je (cashback verrekend) al een d40 met kitlens.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D40

                        Oorspronkelijk geplaatst door elsadeb Bekijk bericht
                        Hou je centjes voorlopig in je beurs of op je bankrekening. Volg eerst de cursus die je op het oog hebt en lees vooral dit forum eens goed door. Een goed boek over fotografie of eens praten met een objectieve verkoper of misschien een kennis die verstand van zaken heeft kan in jou situatie veel duidelijkheid geven. € 650 is veel geld. Uit je post maak ik op dan je kennis omtrent de on/mogelijkheden van camera's niet hoog is. Een camera aanschaffen die niet het resultaat levert wat je verwacht is dan een slechte investering.
                        Je zou mss nog eens gelijk kunnen hebben ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D40

                          Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
                          Je zou mss nog eens gelijk kunnen hebben ;-)
                          Ik denk het wel. De aanschaf van een `duur` apparaat vergt in mijn beleving altijd voorbereiding. Deze voorbereiding op zich is zeker de moeite waard. Je gaat dan tot een gefundeerde aankoop over. Ik wens je veel succes en zoals je inmiddels hebt gelezen zijn we er om je goed op weg te helpen.
                          Gegroet Auke
                          Nikon en wat toebehoren

                          http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D40

                            De D40 met beide kitlenzen 18-55 en 55-200 komt op 689 Euro (reclamefolder Carrefour) en 699 Euro bij Konijnenberg.

                            Ik zou me niet te fel laten afschrikken door vorige posts. De D40 is speciaal ontworpen voor mensen met weinig of geen fotografische kennis. De menu structuur met hulp functies laat je toe al doende te leren en dat is nog steeds de beste methode.

                            Vanaf 6,1 Mpixels zit je goed. Je zal dat beeld kwaliteits verschil tussen een 6 en 10M camera moeilijk kunnen merken.

                            Een D350 is daarentegen wel een interessante optie omdat je voor Canon erg veel (tweedehands) lenzen kunt vinden. Voorts doet hij weinig of niets onder voor de 400D. Een slimme keuze is een 2de hands 350D met een goede lens er bij.
                            Een Canon en een paar bokaalglazen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D40

                              Als je nikon wil , pak dan liever ne okkazie D50 of D70s ofzo, die D40 heeft geen focusmeccano , je moet dus goed uitzien welke lenzen je koopt .
                              www.Klikkerdeklik.be
                              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                              Comment

                              Working...
                              X