Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telezoom Nikkor 70-300G / 70-300VR /?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telezoom Nikkor 70-300G / 70-300VR /?????

    Ik heb deze zomer op safari mijn meeste foto's met de kit-telelens 70-300,4-5.6G genomen ; ik kan niet zeggen dat ik ontevreden was , naast die lens had ik ook de nieuw aangekochte Tamron 18-250 waarover ik zeer tevreden ben , maar die 50 mm scheelde toch genoeg om meestal de 70-300 op mijn D70 te laten.
    In situaties waarin het iets donkerder werd had ik wel nu en dan onscherpe foto's , en als er vlug moest scherpgesteld worden heb ik er regelmatig een gezonde godver.....uitgekraamd ( toch enkele mooie shots gemist daardoor !!!!)
    Zoals nog op andere discussies vermeld zoek ik nu ook een waardig alternatief voor de goedkope kitlens ( die in normale omstandigheden echt voldoende is ),ik wilde vermelden waarom en wil ook weten als die VR echt het wisselen waard is , ik denk het echter niet : als je een vaste hand hebt , heb je ook niet zo'n voordeel met die VR zeker....?
    Daarnaast wil ik wel voldoende bereik (maar flexibel ) zodat een prime voor mij als niet pro , voor algemeen gebruik, niet echt een eerste keus is.
    Dus voldoende flexibel bereik , vlugge scherpstelling en voldoende lichtsterk...we zijn niet veeleisend,
    Shoot it.
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

  • #2
    Re: telezoom Nikkor 70-300G / 70-300VR /?????

    Ik heb zo'n lens (70-300 VR) en heb ze onlangs gebruikt op een trekking. Daarvoor is ze ideaal! De VR werkt echt en is goed van pas gekomen, zelfs met een vaste hand. De beeldkwaliteit tot 200mm is heel goed maar ook op 300 valt er nog mee te leven. Voor een amateurlens is de bokeh meestal ook behoorlijk. De lens is heel flexibel (focust ook tamelijk dichtbij bv.) en stelt snel scherp. Lichtsterk is ze niet maar de VR maakt veel goed, zolang je onderwerp stil zit en je geen heel kleine scherptediepte wil.
    Stuur maar een pm als je wat foto's wil zien . Kris

    Comment


    • #3
      Re: telezoom Nikkor 70-300G / 70-300VR /?????

      Hey Mandello

      Ik weet niet of je een bepaald budget voor ogen hebt?

      Ikzelf heb de Sigma 100-300mm f4 en gebruik hem vooral voor natuurfotografie. Supersnel en best scherp volopen en zelfs op 300mm. En heel goed te gebruiken met Sigma 1.4 ex TC zodat je een 140-420 f5.6 krijgt.
      Maar wel een budget het dubbel van de Nikon 70-300 VR.
      Andere mogelijkheden zijn Nikon/sigma 80-400 VR/OS of eventueel Sigma 50-500, een lichtsterke lens in dit bereik is de Sigma 120-300 f2.8 (enig in zijn soort) Met voldoende budget zou dat mijn eerste keuze zijn.

      Heb geen ervaring met VR maar moet zeggen dat ik het niet echt nodig heb tot hiertoe... mss als ik het een maal geprobeerd heb dat ik niet anders wil. Zal ook wat een persoonlijke keuze zijn.


      Mvg

      Willem
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Re: telezoom Nikkor 70-300G / 70-300VR /?????

        Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
        Zoals nog op andere discussies vermeld zoek ik nu ook een waardig alternatief voor de goedkope kitlens ( die in normale omstandigheden echt voldoende is ),ik wilde vermelden waarom en wil ook weten als die VR echt het wisselen waard is , ik denk het echter niet : als je een vaste hand hebt , heb je ook niet zo'n voordeel met die VR zeker....?
        Een VR + vaste hand is een bijkomend voordeel; je zal snelheden kunnen halen waarvan je versteld staat. Ik denk hier aan 1/30e op 300 mm! En scherp uiteraard.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: telezoom Nikkor 70-300G / 70-300VR /?????

          Deze 70-300 VR is optisch veel beter dan alle andere in omloopzijnde equivalenten. Dit is een AF-S, dus gewoon een veel snellere autofocus



          Je mag een vaste hand hebben, maar die VR is beter hoor
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: telezoom Nikkor 70-300G / 70-300VR /?????

            Het prijsverschil tussen beide optieken is toch rond de 400 euro. En daar krijg je dan ook wat voor.

            Is een AF-S VR 70-200 f/2,8G ED niets voor je, meer lichtsterkte.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

            Comment


            • #7
              Re: telezoom Nikkor 70-300G / 70-300VR /?????

              .oeps, verward met een ander topic
              Fotolog -DevLog

              Comment

              Working...
              X