Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 80-400/4,5-5,6 AF AT-X D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 80-400/4,5-5,6 AF AT-X D

    Hallo,

    Ik twijfel om deze lens aan te kopen. Ik ben een beginnende fotograaf en zou deze lens dan vooral gebruiken voor airshows en dergelijke. Iemand die met deze lens ervaring heeft? Ik heb niet het budget om een Sigma of Nikkor 80-400 te kopen.

    dank bij voorbaat

    yannick

  • #2
    Re: Tokina 80-400/4,5-5,6 AF AT-X D

    Hey Yannick,

    ik doe soms ook airshows en ik overweeg om een 70-300af-s vr lens van nikon te kopen.
    Ik weet dat op sommige airshows de vliegtuigen ver weg vliegen maar met je 10 miljoen pixels kan je in photoshop toch nog bijsnijden.

    Ivan

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 80-400/4,5-5,6 AF AT-X D

      Oorspronkelijk geplaatst door yabu Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik twijfel om deze lens aan te kopen. Ik ben een beginnende fotograaf en zou deze lens dan vooral gebruiken voor airshows en dergelijke. Iemand die met deze lens ervaring heeft? Ik heb niet het budget om een Sigma of Nikkor 80-400 te kopen.

      dank bij voorbaat

      yannick
      Vraag het eens aan dréten, ik heb de zijne willen kopen, maar hij vond hem te goed en heeft hem zelf gehouden

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 80-400/4,5-5,6 AF AT-X D

        yannick
        ik ben
        tot hiertoe dik tevreden over de lens, er is natuurlijk altijd beter(lees: zwaarder, groter en...duurder).
        Let wel: ik zie dat je "Nikon" wil aanschaffen. Ik kan je alléén vertellen hoe die lens op een Canon-camera presteert...
        hieronder dus enkele zo objectief(let op de woordspeling) mogelijke bedenkingen:


        *vrij compacte lens, vooral handig op reis dus.
        relatief zwaar(ong. 1kg) waardoor ze solied in de hand ligt en je ook al heel wat onverwachte trillingen voorkomt tijdens het fotograferen met hoge zoomfactor.