Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 400D blokkeert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eos 400D blokkeert

    Gisteren blokkeerde mijn canon eos 400D tot twee maal toe, dwz, hij bleef gewoon aan, zwart scherm, niet mogelijk meer ontspanknop in te duwen om foto te maken, en als ik hem op "off" zette bleef hij aan (groen lichtje bleef gewoon branden). OK, dan maar proberen om cf-klepje te openen en terug dicht te doen... geen effect, bleef gewoon aan, zelfs in off stand. Dan maar battery grip geopend en natuurlijk valt dan de camera uit bij het verwijderen van de accu's. Ik zet vervolgens camera weer aan, alles lijkt terug ok, neem een foto en lap, weer hetzelfde...

    De camera werd gebruikt in de volgende setting:

    camera eos 400D in "P" mode (camera telt zo'n 9000 clicks)
    flash 430 ex
    battery grip met twee lenmar accu's
    canon 70-300 IS

    Ik dacht aan slecht contact lens - body (je begint aan alles te denken natuurlijk hoewel ik eigenlijk niet echt kan inzien dat dit zou kunnen veroorzaken dat mijn camera niet meer uit wil en blokkeert), maar hier leek op het eerste zicht niks mis. Ik heb dan de twee accus's vervangen (de batterijindicator gaf maar twee streepjes van de drie aan) door mijn volle canon accu. Zelfde setting, camera aan, en foto's nemen... en GEEN enkel probleem!
    Nu heb ik wel al gemerkt dat de batterijindicator lang vol is bij simultaan gebruik van twee accu's in de grip, maar van zodra de indicator slechts twee streepjes van de drie aangeeft, je heel snel zonder stroom komt te zitten.

    Nu vraag ik me af wat hier het probleem kan zijn, en , heeft iemand anders dit ook al ondervonden? Ik hou mijn hart al vast...

    Alvast bedankt voor jullie antwoord!
    Mvg, Fre

  • #2
    Re: eos 400D blokkeert

    Dat gebeurt bij mijn 350D heel soms ook wel eens, vooral als ik mijn foto op 't schermpje bekijk en dan de ontspanknop half indruk om weer te kunnen fotograferen. Nog maar een keer of vier op twee jaar tijd, dus niet erg. Waarschijnlijk zal het wel iets met de software te zien hebben.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: eos 400D blokkeert

      Ik zou de grip er eens afhalen, en een andere lens opzetten om te zien of het probleem evt hierin zit

      Comment


      • #4
        Re: eos 400D blokkeert

        Hello,

        heb dat met mijn 350D/grip ook al twee keer gehad (op een kleine 24 maanden), gewoon grip losschroeven en er terug op zetten, probleem opgelost, is wel nooit twee keer vlak achter elkaar opgetreden.

        Blijkbaar kan er een vals contact optreden met de grip, ik heb ook gehoord dat als je zonder grip, een slecht contact met het klepje van de batterij ook zoiets kan opleveren, misschien een minieme kortsluiting die de camera in een soort 'safe mode' zet ?

        Ik heb er twee originele Canon batterijen insteken, dus daar heeft het niets mee te maken (veronderstel ik toch)

        Op zich niet echt een probleem, alleen héél vervelend als je net op dat moment een schitterende foto kon maken ... natuurlijk valt ie dan uit !

        Als het regelmatig voorkomt zou ik hem binnenbrengen, maar een probleem dat een enkele keer om de zoveel maanden voorkomt kunnen ze toch nooit oplossen omdat het niet te reproduceren valt

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: eos 400D blokkeert

          Bedankt voor jullie reacties!
          Het is dus duidelijk dat het niet aan het merk batterijen ligt... Ik heb zoals Lambocars de grip er dan maar eens af en terug op geschroefd, je weet maar nooit. Ik hou het verder in de gaten!

          Mvg, Fre
          Mvg, Fre

          Comment

          Working...
          X