Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon komt nooit met Full Frame.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon komt nooit met Full Frame.

    Onderstaande mail kreeg ik van mijn vriend Christophe,
    zoals sommigen hier weten is Christophe een soort ambassadeur voor Nikon,
    Hij geeft lezingen over de Nikon FM2 (het meest uitbreidbare toestel ooit door Nikon gemaakt, dat zelfs nu in het digitale tijdperk nog steeds zijn aanbidders heeft) in zowat gans europa, en komt ook geregeld op de hoofdzetel in Tokyo, soms komt hij wel eens iets te weten, maar natuurlijk laten ze daar niet echt in hun kaarten kijken



    Er komt binnenkort wat nieuws, het beloofd goed te worden, maar ja, dat weten we

    Er zouden twee zaken in verwerkt zitten die ik opgemerkt en gevraagd had

    je weet dat ik vorig jaar de D80 heb mogen uittesten van Nikon en bij die gelegenheid
    heb ik een aantal opmerkingen/verbeteringen/aanpassingen voorgesteld

    nu lieten ze weten dat er twee daarvan zouden geïncorporeerd zitten

    meer kan en mag ik niet vertellen

    maar een echte full frame 1/1 zou er niet en ook nooit komen, omdat dit iets te maken
    zou hebben met de bayonetvatting en die willen ze niet veranderen
    er zou maximaal een frame van bijna 1/1 komen nl vergrotingsfactor x 1,1, dus eigenlijk niks
    groetjes
    Christophe Vóór de Nikon Site.
    http://imageshack.us][IMG]http://img227.imageshack.us/img227/3577/l77gw0.jpg
    Shot at 2007-08-16

    Hier wordt hem een splinternieuw demo toestel overhandigd te behoeve van zijn lezingen.
    http://imageshack.us][IMG]http://img187.imageshack.us/img187/5189/l547nj2.jpg
    Shot at 2007-08-16

    Ook Hans Braakhuis is er van de partij.
    http://imageshack.us][IMG]http://img180.imageshack.us/img180/9110/l205at7.jpg
    Shot at 2007-08-16

    EDIT MOD Franciskine : foto's achter link gezet omdat ze naar alle waarschijnlijkheid niet zelfgemaakt zijn, ze voldeden trouwens ook niet aan de forum regels . . .
    Last edited by Franciskine; 16 augustus 2007, 16:50.

  • #2
    Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

    Waarom blijft Nikon dan door gaan met het produceren van fullframe objectieven waarin een hoop overbodig duur glas waaraan je een breuk sjouwt.
    Als uw stelling waar is kunnen we nu met een gerust hart DX objectieven kopen?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Waarom blijft Nikon dan door gaan met het produceren van fullframe objectieven waarin een hoop overbodig duur glas waaraan je een breuk sjouwt.
      Als uw stelling waar is kunnen we nu met een gerust hart DX objectieven kopen?
      Met een DX ben je dan weer niets op een 1.1 crop (die wel mogelijks zou kunnen zijn)....

      Comment


      • #4
        Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

        Dat is gewoon een kwestie van tijd. Let maar op.
        Vergeet niet dat Kodak het wel kon en dat is al circa 5 jaar geleden !!

        Het is wachten op de eerste parabolische ccd en dan heb je heeeeeel veel problemen opgelost
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

        Comment


        • #5
          Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

          Waarom de cropsensor niet verbeteren zodat de fullframe sensor overbodig wordt, de ontwikkelingen gaan snel. Dan kunnen we werken met minder zware en dure objectieven, wat zeker de verkoop van reflexcamera's zal toenemen.
          Nu zit je steeds te piekeren welke objectieven je thuis laat van wege het gewicht en de ruimte die ze innemen.
          In het analoge tijdperk werd door de steeds verbeterde emulsie van de films het beeld ook kleiner, met de 36 mm kleinbeeldfilm werd een betere kwaliteit gehaald als jaren daarvoor met de grootformaat films of glasplaten.
          Last edited by Binnenuit; 16 augustus 2007, 09:26.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Dan kunnen we werken met minder zware en dure objectieven, wat zeker de verkoop van reflexcamera's zal toenemen.
            Al eens een 17-55 2.8 vastgehad. Ze is zo groot en weegt zoveel als haar FF-maatjes.
            Tele-lenzen in DX-formaat worden blijkbaar niet gemaakt.

            Waarom zou nikon haar gamma niet uitbreiden naar andere crop-factors zoals Canon. Hoe meer keuze er is hoe beter voor de consument.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Waarom de cropsensor niet verbeteren zodat de fullframe sensor overbodig wordt, de ontwikkelingen gaan snel.
              laten we ineens de middenformaat toestellen ook wegdoen...

              Grotere sensoren hebben ook hun voordelen hé... (die de cropsensor niet kan behalen...optisch...)
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                The old Kodak's have Nikon mount and FF sensors...

                So this just smells like 'DPreview style' insider BS once again.

                Speculation is just time spent not making photos. <yawn>

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                  Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht

                  Speculation is just time spent not making photos. <yawn>
                  One of the best quotes lately. You should take a patent on it.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                    Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                    The old Kodak's have Nikon mount and FF sensors...

                    So this just smells like 'DPreview style' insider BS once again.

                    Speculation is just time spent not making photos. <yawn>
                    idd

                    der is nogal veel blazerij rond nikon :d
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                      [QUOTE=demeyereg;1521575]Onderstaande mail kreeg ik van mijn vriend Christophe,
                      zoals sommigen hier weten is Christophe een soort ambassadeur voor Nikon,
                      Hij geeft lezingen over de Nikon FM2 (het meest uitbreidbare toestel ooit door Nikon gemaakt, dat zelfs nu in het digitale tijdperk nog steeds zijn aanbidders heeft) in zowat gans europa, en komt ook geregeld op de hoofdzetel in Tokyo, soms komt hij wel eens iets te weten, maar natuurlijk laten ze daar niet echt in hun kaarten kijken

                      Aan de foto te zien : bedoel je niet de F2 ?
                      Hier in zijn HSS-uitvoering met spijtig genoeg zijn non-metering prisma, in nieuwstaat halen ze op Ebay ongelofelijke prijzen.
                      Met zijn DP-12 zoeker en diafragmasturingsunit ziet hij er nog een stuk indrukwekkender uit

                      Of ben ik verkeerd ?

                      PaulM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                        We zullen zien hoe lang dit standhoudt Eerst beweerden ze dat DX de enige weg was voor digitaal

                        Ik krijg meer en meer de indruk dat het nauwe samenwerkingsverband met Sony en de koers van dit merk meer bepalend is in de huidige Nikon sensorkeuze

                        Belangrijkste feit is dat Nikon op 23/08 met zeer goede spullen gaat komen Hoe goed en aan welke prijs zullen we wel zien

                        MVG,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                          Belangrijkste feit is dat Nikon op 23/08 met zeer goede spullen gaat komen Hoe goed en aan welke prijs zullen we wel zien
                          Dus er komt vanalles nieuw bij Nikon ... Zou het dan de moeite zijn om nu nog een Nikon D40 met cashback te kopen. Of toch nog effe wachten ? Upgrade D40 inzicht of niet ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                            dedomme,
                            heb me zaterdag een D80 aangeschaft

                            hopelijk wordt er niet zoveel veranderd dat ik spijt ga hebben van mijn aankoop

                            hopelijk komt er wat meer/betaalbaar glas
                            flickr
                            facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Martijn92 Bekijk bericht
                              Dus er komt vanalles nieuw bij Nikon ... Zou het dan de moeite zijn om nu nog een Nikon D40 met cashback te kopen. Of toch nog effe wachten ? Upgrade D40 inzicht of niet ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ~B~ Bekijk bericht
                              dedomme,
                              heb me zaterdag een D80 aangeschaft

                              hopelijk wordt er niet zoveel veranderd dat ik spijt ga hebben van mijn aankoop

                              hopelijk komt er wat meer/betaalbaar glas
                              Stel dat er een aankondiging komt, dan ligt het pas binnen 6 maand in de winkels.

                              Het niet zo omdat Nikon waarschijnlijk zijn D3? aankondigt dat de D40 en D80 geen goede toestellen meer zijn.


                              Mijn D70 van 3 jaar oud maakt nog steeds prachtige foto's

                              Betaalbaar glas en Nikon
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

                              Comment

                              Working...
                              X