Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlens

    Hallo,

    Ik ga binnekort mij een nikon D80 + nikkor 18-70 aankopen. Hiernaast ga ik mij ook een zoomlens aankopen. Ik zou liefst 400mm hebben maar aan een schappelijke prijs. Na lang zoeken ben ik uitgekomen om 2 keuzes.

    a) Tokina 80-400/4,5-5,6 AF AT-X D
    Voor zover ik overal gelezen heb een lens met deftige kwaliteit maar trage AF. De voorbeeldfoto's zien er deftig uit maar deze zijn altijd getrokken met een statief. Hoe is dit zonder?

    b) Een 70-300
    => Sigma 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro
    => Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2
    => Nikkor 70-300mm f/4-5.6G AF Telephoto (VR te duur)
    En hierna dan verder sparen om volgend jaar een Sigma 50-500 of Sigma 80-400 te kopen.

    dank bij voorbaat,

    yannick
    Last edited by yabu; 15 augustus 2007, 12:19.

  • #2
    Re: Zoomlens

    Is een sigma 80-400 4.5-5.6 OS geen alternatief?
    Heeft ook stabilisatie aan boord.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Zoomlens

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Is een sigma 80-400 4.5-5.6 OS geen alternatief?
      Heeft ook stabilisatie aan boord.
      Met een prijs van >1000 euro isdie op dit moment niet mogelijk, wel mogelijk indien ik nu kies voor een 70-300 om die volgend jaar dan aan te kopen.

      yannick

      Comment


      • #4
        Re: Zoomlens

        De 18 - 70 is ook een zoomlens ....

        Je bedoelt een tele- zoomlens vermoed ik
        Zowiezo kost een goede lens wel wat geld; misschien moet je dan eerst maar even wat wachten, en dan direct een goede kopen ? Of heb je ze nu direct nodig ? Voor wat ga je die 400 mm gebruiken ?
        Zowiezo, hoe groter de 'zoomrange', hoe meer concessies er moeten gedaan worden op kwaliteit. (Bv een 80 - 400 heeft een 'range' van 5x . Ik geloof dat Nikon ooit eens gezegd heeft dat je tot ongeveer 3x kunt gaan zonder al te veel te moeten inboeten op kwaliteit).

        Van de 70-300's die je daar opgenoemd hebt, is de Nikkor 70-300 ED VR wel duidelijk kwalitatief de beste.
        Ik weet ook niet in hoeverre het mogelijk is om die 70-300 VR te kopen, en dan later evt een TC te kopen die je op die lens kan gebruiken ? Ik weet niet hoe het dan zit met kwaliteit, lichtverlies, etc...
        Last edited by whoami; 15 augustus 2007, 12:40.
        Fotolog -DevLog

        Comment


        • #5
          Re: Zoomlens

          Oorspronkelijk geplaatst door whoami Bekijk bericht
          Van de 70-300's die je daar opgenoemd hebt, is de Nikkor 70-300 ED VR wel duidelijk kwalitatief de beste.
          Ik weet ook niet in hoeverre het mogelijk is om die 70-300 VR te kopen, en dan later evt een TC te kopen die je op die lens kan gebruiken ? Ik weet niet hoe het dan zit met kwaliteit, lichtverlies, etc...
          Even ter info: volgens de handleiding is het NIET mogelijk om een Teleconvector te gebruiken in combinatie met de Nikkor AF-S 70-300VR.
          Op dit forum heeft er nog niemand melding gemaakt dat het wel zou kunnen...

          Verder kan ik vertellen dat ik zelf heel tevreden ben van de 70-300VR...
          't is geen superlens, maar hij bied een goede kwaliteit in deze prijsklasse...
          Grtz, Tigra-Boy
          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

          Comment


          • #6
            Re: Zoomlens

            De 70-300 VR is te duur voor mij. Het gaat tussen de Sigma, Tamron en de gewone nikkor.

            Maar het is dus het best om voor een 70-300 te gaan endan over een jaar te investeren in een Sigma 80-400 of 50-500?

            yannick

            Comment


            • #7
              Re: Zoomlens

              Zowiezo, hoe groter de 'zoomrange', hoe meer concessies er moeten gedaan worden op kwaliteit. (Bv een 80 - 400 heeft een 'range' van 5x . Ik geloof dat Nikon ooit eens gezegd heeft dat je tot ongeveer 3x kunt gaan zonder al te veel te moeten inboeten op kwaliteit).
              De sigma 50-500 heeft een 10x zoom, is deze dan zeer slecht?

              Heb zelf een Sigma80-400OS als tweedehands gekocht voor 650euro. Ben best tevreden over de scherpte van dit objectief.
              Franciskine heeft hem ook en heeft hier ook wel enkele foto's geplaatst

              Alle opname's gemaakt met de S5 pro en de Sigma 80-400 OS f/4.5-5.6 De exif zit nog in alle foto's ;) Album staat hier : http://www.fotokine.be/olmensezoo/

              Zoals eerder beloofd moet na een eerste deel ook een tweede deel volgen ;) Alle foto's opnieuw gemaakt met de S5 pro in combinatie met de Sigma 80-400. De exif-informatie zit nog in de foto zelf.


              Van waar ben je yabu?
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Zoomlens

                Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                De sigma 50-500 heeft een 10x zoom, is deze dan zeer slecht?
                Hetgeen ik over sprak is een 'richtlijn'; het is geen wet ofzo. Er zullen altuid uitzonderingen zijn.
                Fotolog -DevLog

                Comment


                • #9
                  Re: Zoomlens

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  De sigma 50-500 heeft een 10x zoom, is deze dan zeer slecht?

                  Heb zelf een Sigma80-400OS als tweedehands gekocht voor 650euro. Ben best tevreden over de scherpte van dit objectief.
                  Franciskine heeft hem ook en heeft hier ook wel enkele foto's geplaatst

                  Alle opname's gemaakt met de S5 pro en de Sigma 80-400 OS f/4.5-5.6 De exif zit nog in alle foto's ;) Album staat hier : http://www.fotokine.be/olmensezoo/

                  Zoals eerder beloofd moet na een eerste deel ook een tweede deel volgen ;) Alle foto's opnieuw gemaakt met de S5 pro in combinatie met de Sigma 80-400. De exif-informatie zit nog in de foto zelf.


                  Van waar ben je yabu?
                  Ik ben van de regio mechelen. Zijn er hier mensen die mij meer kunnen vertellen over de tokina?

                  Yannick

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zoomlens

                    Als je overweegt om de tokina te kopen kan je ook voor de 70-300 af-s vr gaan die is goedkoper dan de tokina denk ik, of vergis ik mij.
                    Bij studio 73 kost de nikon 505 euro en de tokina 599 euro.
                    Bij de nikon heb je wel snelle scherpstelling en beeldstabilisatie.
                    Ik blijf echter ook de discussie volgen daar ik ook op zoek ben naar een nieuwe telezoom.
                    Ik twijfel tussen de sigma 80-400 en de 50-500.
                    De tokina 80-400 en
                    de nikon 70-300afs vr en de 80-400 vr.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zoomlens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
                      Even ter info: volgens de handleiding is het NIET mogelijk om een Teleconvector te gebruiken in combinatie met de Nikkor AF-S 70-300VR.
                      Op dit forum heeft er nog niemand melding gemaakt dat het wel zou kunnen...

                      Verder kan ik vertellen dat ik zelf heel tevreden ben van de 70-300VR...
                      't is geen superlens, maar hij bied een goede kwaliteit in deze prijsklasse...
                      Deze test spreekt dit nochtans tegen; TC's getest op 70-300 VRII
                      Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.
                      Fotolog -DevLog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zoomlens

                        Hoi Yannick,
                        ik heb de tokina80-400mm in bezit en ik moet zeggen voor die prijs(500€) is het helemaal geen slechte koop.
                        ik zou je wat foto's laten zien maar krijg het niet voor mekaar ze op het web te krijgen....wil er wel een mailen naar je.
                        johan

                        Comment

                        Working...
                        X