Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonder CF kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonder CF kaart

    Ik heb kortgeleden een Canon EOS 400D gekocht. Helemaal nieuw op dit gebied ben ik niet. Ik fotografeer al ruim twee jaar digitaal, eerst met een 300D.
    Na de eerste foto's met de 400D te hebben gemaakt en naar de computer te hebben gedownload ben een middagje de natuur ingetrokken om mijn camera verder te testen. Thuisgekomen zag ik dat de CF kaart nog in de kaartlezer zat. Stom natuurlijk, geen foto's dus.
    Ik heb nu in de handleiding gelezen dat er in het menu een optie zit dat je het fotograferen zonder CF kaart uit kunt zetten. De ontspanknop kan dan niet meer worden ingedrukt, je krijgt dan een waarschuwing: geen CF kaart.
    Waarom zit die optie er eigenlijk op? Fotograferen zonder CF kaart is toch altijd onmogelijk? Waarom zit er ook een optie in: fotograferen met CF kaart aan? Die dus bij mij aan stond.
    Of mis ik iets?
    Wie kan mij dit uitleggen?
    Canon 400D met 18-55 mm kitlens + Tamron objectief AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 + Tamron objectief AF 18-270mm F/3,5 -6,3 Di II VC LD Aspherical [IF] Macro

  • #2
    Re: zonder CF kaart

    Bij uittesten in een winkel kan dit nuttig zijn (sommige handelaars willen geen CF in de camera steken);
    het vervalst natuurlijk een beetje de prestaties
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: zonder CF kaart

      Dat is het eerste wat ik veranderd heb aan de instellingen van mijn 20D (na het instellen van datum en tijd).

      Het lijkt mij ook niet handig om foto's te maken zonder geheugenkaartje.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: zonder CF kaart

        Hi

        Zou het iets te maken hebben met de optie om rechtstreeks naar de PC te schrijven, zoals bij Nikon en Nikon Capture Controle?
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: zonder CF kaart

          Haha, dat was ook het eerste wat ik veranderd heb als ik mijn camera kocht.

          Ik had het over laatst toch weer voor met een camera van een collega op het werk.

          Ik begrijp ook niet waarom ze die optie erin zetten.
          90% van de mensen mist daarom wel eens wat foto's denk ik.
          K'zou het wel erg vinden als je zo een uitstap doet en je komt terug zonder CF in je toestel.

          Nu zult ge het nooit meer vergeten denk.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

          Comment


          • #6
            Re: zonder CF kaart

            Dat wil dus zeggen dat je géén verwittiging krijgt als er geen CF kaart in een DSLR steekt ? Da's wel heel bizar.

            Ik moet alleszins niet proberen te fotograferen met mijn FZ30 bridge als er geen SD kaart in zit.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: zonder CF kaart

              Ik vind het wel een handige optie om even iets uit te testen.

              Je krijgt overigens wel een duidelijke waarschuwing als je de camera opstart zonder CF kaart.
              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

              Comment


              • #8
                Re: zonder CF kaart

                als je je foto's tijdens de het knallen aan het bekijken bent staat er toch een no card waarschuwing op je scherm ?
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #9
                  Re: zonder CF kaart

                  Bedankt voor jullie reacties. Het zal me niet meer gebeuren. De instelling heb ik natuurlijk direct veranderd en in mijn tas zit nu standaard een extra CF kaart. Probleem opgelost, hoop ik...
                  Canon 400D met 18-55 mm kitlens + Tamron objectief AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 + Tamron objectief AF 18-270mm F/3,5 -6,3 Di II VC LD Aspherical [IF] Macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: zonder CF kaart

                    Rtfm?

                    Comment


                    • #11
                      Re: zonder CF kaart

                      Je wilt het toch niet meemaken dat je thuiskomt zonder foto's?
                      Bij mij staat de optie aan hoor. Zonder CF gelijk een waarschuwing.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X