Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonder CF kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonder CF kaart

    Ik heb kortgeleden een Canon EOS 400D gekocht. Helemaal nieuw op dit gebied ben ik niet. Ik fotografeer al ruim twee jaar digitaal, eerst met een 300D.
    Na de eerste foto's met de 400D te hebben gemaakt en naar de computer te hebben gedownload ben een middagje de natuur ingetrokken om mijn camera verder te testen. Thuisgekomen zag ik dat de CF kaart nog in de kaartlezer zat. Stom natuurlijk, geen foto's dus.
    Ik heb nu in de handleiding gelezen dat er in het menu een optie zit dat je het fotograferen zonder CF kaart uit kunt zetten. De ontspanknop kan dan niet meer worden ingedrukt, je krijgt dan een waarschuwing: geen CF kaart.
    Waarom zit die optie er eigenlijk op? Fotograferen zonder CF kaart is toch altijd onmogelijk? Waarom zit er ook een optie in: fotograferen met CF kaart aan? Die dus bij mij aan stond.
    Of mis ik iets?
    Wie kan mij dit uitleggen?
    Canon 400D met 18-55 mm kitlens + Tamron objectief AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 + Tamron objectief AF 18-270mm F/3,5 -6,3 Di II VC LD Aspherical [IF] Macro

  • #2
    Re: zonder CF kaart

    Bij uittesten in een winkel kan dit nuttig zijn (sommige handelaars willen geen CF in de camera steken);
    het vervalst natuurlijk een beetje de prestaties
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: zonder CF kaart

      Dat is het eerste wat ik veranderd heb aan de instellingen van mijn 20D (na het instellen van datum en tijd).

      Het lijkt mij ook niet handig om foto's te maken zonder geheugenkaartje.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: zonder CF kaart

        Hi

        Zou het iets te maken hebben met de optie om rechtstreeks naar de PC te schrijven, zoals bij Nikon en Nikon Capture Controle?
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5