Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestek-kosten Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bestek-kosten Nikon

    Heb enkele weken mijn D80 mét batterypack én mijn zoomlens (70-200VR) binnengebracht bij Procirep te Evere. Ik bespaar jullie de details (indien gewenst, plaats ik ze toch ...), maar kreeg een prijsbestek ter "herstelling" van mijn 70-200. Deze bedraagt maar liefst +350euro ! Daar de lens wél perfect werkt op andere body's dan de mijne lijkt me deze "herstelling" wel erg duur. De lens werkt namelijk -in de meeste gevallen- perfect op mijn D80. Maar soms is er een connectieprobleem .... AF en VR vallen PLOTS uit .... dan werken ze weer wel ...

    NU MIJN VRAAG : weet iemand wat ik zal moeten betalen aan "bestek-kosten" indien ik deze dure reparatie weiger ?
    Nikon D80 + MBD80 + met twee zoomlenzen
    http://www.flickr.com/photos/bellybouncer/

  • #2
    Re: bestek-kosten Nikon

    gelukkig is het een Nikon .. Bij Procirep betaal je dan GEEN bestekkosten .. toch een geluk bij een ongeluk

    ik heb ook ooit een lens gehad waar herstelling duurder was dan nieuwkoop Bij het bestek van de beukelaar. Ik liet niet herstellen en moest toen 35 euro bestekkosten betalen. Ik heb de lens dan zelf opengedaan (had toch niets meer te verliezen), en de lens zelf hersteld .. ze gaat intussen alweer 2 jaar mee.

    Ben wel blij dat ik intussen geen bestekkosten meer moet betalen bij een eventueel probleem. (niet dat ik intussen nog eens een bestek nodig had, maar ge weet nooit,he)

    Comment


    • #3
      Re: bestek-kosten Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
      gelukkig is het een Nikon .. Bij Procirep betaal je dan GEEN bestekkosten .. toch een geluk bij een ongeluk
      de lens werd door Procirep naar herstel-afdeling Frankrijk gestuurd. Opmerking : lens is buiten garantie (made in USA) ! dus ik heb hier mijn twijfels over ...
      Nikon D80 + MBD80 + met twee zoomlenzen
      http://www.flickr.com/photos/bellybouncer/

      Comment


      • #4
        Re: bestek-kosten Nikon

        Ik dacht dat op glaswerk, onafhankelijk waar je het gekocht hebt, altijd 1 jaar garantie zit, en 2 jaar als je het in België (Europa) gekocht hebt. In het laatste geval moet je dan wel via de winkel gaan waar je gekocht hebt.

        Jo.

        Oorspronkelijk geplaatst door bellybouncer Bekijk bericht
        de lens werd door Procirep naar herstel-afdeling Frankrijk gestuurd. Opmerking : lens is buiten garantie (made in USA) ! dus ik heb hier mijn twijfels over ...
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: bestek-kosten Nikon

          Ik heb dat probleem ook ooit voorgehad met mijn 70-200. Geen AF meer, noch VR, en ik had ze toen nog maar een uurtje in mijn bezit

          Vermits ze tweedehands was, kon ik niet naar de winkel, en ging ik naar De Beuckelaer (Pro Service van de verkoper van de lens gebruikt). Daar zeiden ze dat het een probleem was dat kon voorkomen bij de eerste generatie van die lenzen. Tien minuutjes werk en het is in orde, en de body rook naar de alcohol... (propere sensor wel ).

          Misschien kan dit helpen?

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: bestek-kosten Nikon

            Bij procirep is er ook buiten waarborg of voor lenzen niet in belgië gekocht geen bestekkost .. maar 't bestek kan tegenvallen als er dure stukken zijn

            Comment


            • #7
              Re: bestek-kosten Nikon

              Voor zover ik weet, moet je 50€ betalen als je het bestek weigert.
              Voor NPS leden is het gratis.

              Sven

              Comment


              • #8
                Re: bestek-kosten Nikon

                allen alvast bedankt voor de reacties alvast ... zonet melding gekregen dat er géén bestekkosten aangerekend worden ...
                Last edited by bellybouncer; 16 augustus 2007, 16:27.
                Nikon D80 + MBD80 + met twee zoomlenzen
                http://www.flickr.com/photos/bellybouncer/

                Comment

                Working...
                X