Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vingerafdrukken en 'vettige' strepen op filter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vingerafdrukken en 'vettige' strepen op filter?

    Hallo

    Ik zit met enkele vettige vingerafdrukken op mijn filter (Hoya Pro1D), enige tips om deze proper te maken? (via search vond ik, op het eerste zicht, meer dingen over stof, en niet over vetvlekken)

    Ik heb een cheapass lenspennetje, maar dat lijkt niet te werken.

    Zijn er goeie oplossingen hiervoor? Want ik denk dat je om vingerafdrukken weg te krijgen toch een vochtige oplossing nodig zal hebben?

    Alle tips (zowel producten als huis-tuin-keuken oplossingen) zijn welkom!

    edit: whoops dit moet beter bij accessoires
    Last edited by amkrisis; 13 augustus 2007, 19:17. Reden: fout subforum
    Website: Twostroke

  • #2
    Re: vingerafdrukken en 'vettige' strepen op filter?

    Ik doe dit altijd met een brillendoekje van Instanet. Laat geen strepen achter en riekt naar een chemische citroen. Ook gewoon warme adem op het glas blazen en dan met een papieren zakdoekje erover gaan werkt perfect. Glas is nu eenmaal véél minder gevoelig dan bijvoorbeeld de sensor.
    Nikon D80 en toebehoren.

    Comment


    • #3
      Re: vingerafdrukken en 'vettige' strepen op filter?

      Als er geen coating op de filter zit (dus niet behandelt om reflecties o.d. tegen te gaan), reinig ik die altijd met vochtige brillendoekjes (ook meestal van Instanet). Zo krijg ik de vuilste vettigheid eraf, zonder krassen of strepen.
      Flickr! :: Blog
      Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

      Comment


      • #4
        Re: vingerafdrukken en 'vettige' strepen op filter?

        Oorspronkelijk geplaatst door amkrisis Bekijk bericht
        Hallo

        Ik zit met enkele vettige vingerafdrukken op mijn filter (Hoya Pro1D), enige tips om deze proper te maken? (via search vond ik, op het eerste zicht, meer dingen over stof, en niet over vetvlekken)

        Ik heb een cheapass lenspennetje, maar dat lijkt niet te werken.

        Zijn er goeie oplossingen hiervoor? Want ik denk dat je om vingerafdrukken weg te krijgen toch een vochtige oplossing nodig zal hebben?

        Alle tips (zowel producten als huis-tuin-keuken oplossingen) zijn welkom!

        edit: whoops dit moet beter bij accessoires
        Lauw stromend water en een beetje Dreft, of i.d. is het veiligste en ontvet ook het best!
        Heel goed afdrogen, of laten drogen in open lucht!
        Dit is zelfs de “Enige” goede manier, om kunststof filters/brilglazen onder handen te nemen!
        Met andere woorden voor glas (zeker) super veilig.
        Doe dit wel zo snel mogelijk > fingerprints = acid en tasten coatings aan!!!!

        agzz
        I Love Leica

        Comment

        Working...
        X