Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

to club or not to club ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • to club or not to club ...

    welke zijn de/uw redenen om in deze tijd van
    internet en fora actief te zijn in een fotoclub?

    just wondering ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

  • #2
    Re: to club or not to club ...

    Ik ben bij een club gegaan om meer uitleg over fotografie te krijgen.
    En dan vooral verschillende onderdelen.
    En omdat ze ook workshops doen waar vanalles kan geprobeert worden.

    Bovendien kan ik daar diaporama's tonen waarop ook commentaar komt.
    Zoiets is hier op BD (nog) niet mogelijk.

    En natuurlijk om gelijkgezinden te ontmoeten en op die manier wat meer buiten te komen ipv achter de pc te blijven plakken.
    It's not the size that matters, it's how you use it.
    Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

    Comment


    • #3
      Re: to club or not to club ...

      De 10 redenen waarom ik lid ben bij een club:

      1 ) Allemaal gelijkgestemden ( modelfotografie ).
      2 ) Om de 14 dagen vergadering met de nodige " boereleute ".
      3 ) 1 x in de maand 2 modellen in de studio tijdens de vergadering.
      4 ) Workshop's ( photoshop, studiofotografie, visagie, kleurbeheer, gastsprekers, enz... )
      5 ) het voordelig huren van een studio met alles er op en er aan.
      6 ) Tips en truks uitwisselen.
      7 ) Foto's laten zien en bekijken.
      8 ) Uitstappen met de club ( zoals vorige week met 2 modellen naar zee ).
      9 ) Organiseren van SD's met de club.
      10 ) Onder de mensen komen.

      Daarom ben ik bij digifotomaarkedal.be
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: to club or not to club ...

        De zelfde redenen als lieven lens en Consiglieri en uiteraard ook op bd omdat men er op een uitgebreide kennisgaring kan terug vallen ,wat zich dan ook vertaald in geld uitsparen door nodeloze aankopen te vermijden ,waar dan weer geld vrij komt om met plezier lidgelden te betalen .Na 27 jaar nog geen moment spijt van gehad.Wij hebben weekelijkse bijeenkomsten.
        Zo objectief als mijn objectieven.....
        bd 616 be MVG Jan

        Comment


        • #5
          Re: to club or not to club ...

          Ik zou zeggen, een goei reden om in een club te zitten zou zijn om vrij goedkoop met materiaal te kunnen werken waar je anders nooit geld/plaats/tijd voor zou hebben. Een doka bv.

          Moest zo'n club nu bestaan...

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: to club or not to club ...

            Hier aan de kust een fotoclub vinden met gelijkgestemden (modelfotografie) is een utopie

            Moest die er zijn ... onmiddellijk.
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: to club or not to club ...

              Voor mij een gelegenheid om eens met mede-liefhebbers over fotografie te praten (zowel technische en misschien vooral niet-technische aspecten), en foto's te bekijken en te bespreken. Menselijk contact is toch nog wat anders dan een discussieforum.
              Groeten, David

              Comment


              • #8
                Re: to club or not to club ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Hier aan de kust een fotoclub vinden met gelijkgestemden (modelfotografie) is een utopie

                Moest die er zijn ... onmiddellijk.
                Start met eentje, zou ik zeggen. Ik ben niet van ginder, maar vermoed dat je snel mensen in de buurt zal vinden die ook een fotoclub willen. Plaats een oproep in 't gemeenteblad en leg strategisch wat gekopieerde flyers en voor je 't weet zit je met tien-twintig man rond een tafel in de plaatselijke kroeg plannen te maken.
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                Comment


                • #9
                  Re: to club or not to club ...

                  Een club vinden met gelijkgestemden is zoeken naar een speld in een hooiberg,
                  als het al geen utopie is, en hier ben ik van overtuigd, waarom? omdat ik al naar menige clubs hun fotosalon ben gaan kijken, dan zie en hoor je genoeg, niets negatiefs hoor, maar alles behalve gelijkgestemd.

                  Groeten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: to club or not to club ...

                    Mijn redenen!

                    1) eens gezellig babbelen

                    2) gelijkgezinden ontmoeten

                    3) weg zijn van huis (wij vergaderen elke week 's maandags)

                    4) goedkoop drinken (frisdrank en gewoon bier 4 € à volonté, 5 € voor zwaar bier)

                    5) gemakkelijk aan de nodige... ja hoe moet ik het zeggen "stuff" geraken, zoals bv. CD-ROM's of hardware die we kunnen krijgen aan voordelig tarief

                    6) meedoen met het plaatselijk kampioenschap, zodat ik kan zien waar ik sta ten opzichte van andere collega's uit de streek

                    7) leunt aan bij puntje 6, foto's op het salon hangen, wordt bij ons gejureerd!



                    al moet ik zeggen dat het eigenlijk niet echt nodig is om nog in een fotoclub te zijn, op BD kan je ook je foto's zetten en indien ze goed zijn komen ze in de Hall of Fame en zo krijgen mensen over heel het land, tot zelfs in Nederland toe mijn foto's te zien, veel meer dan de bezoekers op de locale fotoclub. Maar jah, het is en blijft maar eenzaam achter je PC zitten en iets drinken in je eentje is niet zo gezellig als ne kameraad opzoeken in de fotoclub waar het lokaal gevuld is met cigarettenrook

                    Comment


                    • #11
                      Re: to club or not to club ...

                      Een club vinden met gelijkgestemden is zoeken naar een speld in een hooiberg,
                      Indd. dat moet een utopie zijn ... een 'goeie' fotoclub is een clubke waar ondanks de meningsverschillen uiteindelijk iedereen poogt z'n andere clubleden te steunen met het "grote" doel voor ogen: betere foto's nemen. Deze steun kan natuurlijk uit allerlei zaken bestaan: les geven, materiaal uitwisselen, tussen pot & pint ervaringen uitwisselen, etc ... Zo'n clubke vinden is al moeilijk genoeg, zoeken naar een club met allemaal gelijkgestemden zou ik maar staken

                      Naast al de reeds opgesomde redenen verkoos ik 'mijn' fotoclub ook omdat ze me de kans geven op interessante (lees: met veel bezoekers) expo's een paar foto's te tonen.
                      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                      Comment


                      • #12
                        Re: to club or not to club ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                        welke zijn de/uw redenen om in deze tijd van
                        internet en fora actief te zijn in een fotoclub?
                        mm
                        Een reden: mensen zien die dezelfde hobby hebben.
                        Luisteren naar mensen en praten over fotografie zal ook beter gaan...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: to club or not to club ...

                          En nu wij ons hart hebben uitgestort, Maarten, wat zijn jouw redenen eigenlijk?
                          Groeten, David

                          Comment


                          • #14
                            Re: to club or not to club ...

                            dat zal ik je volgende week maandag eens vertellen zie

                            mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment

                            Working...
                            X