Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5d

    Is het waar dat de 5D extra gevoelig is voor stof op de sensor
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: 5d

    Ik werk nu ongeveer een goed jaar met de 5D, in die tijdspanne heb ik de sensor 1 maal gereiningd. Dus ik denk dat dat toch niet overdreven is hé.
    Zoals voor ieder toestel de lenzzen wisselen met de nodige zorg .

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: 5d

      Ik heb de 5D nog maar een klein maand en JA hij is veel gevoeliger aan stof dan mijn 10D.

      Reinigen van de senor is niet even makkelijk als met de 10D, daar er nogal wat smear in de kamer van de 5D kan aanwezig zijn en ik moest naar Roosendaal om dit te laten verwijderen.

      Ik ben hier dus niet zo blij mee en hou mijn hart vast voor de toekomst.

      Mvg
      Plette
      www.wildlifepixs.com

      Comment


      • #4
        Re: 5d

        Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
        Is het waar dat de 5D extra gevoelig is voor stof op de sensor
        Ja, ik merk wel een verschil met de vorige toestellen.

        Comment


        • #5
          Re: 5d

          Hi,

          Ik reinig mijn sensor zo 1x per maand, soms met blaaspeer, soms met eclipse; heb de 5D nu bijna 2 jaar.
          Aangezien ik alleen primes heb wissel ik voortdurend van lens.

          Als reden om dit toestel te kopen of niet staat dit op plaats 37.




          Paul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: 5d

            Mijn gevoel zegt toch ook dat er sneller stof in zit. Maar inderdaad, ik zou nog steeds hetzelfde toestel kopen ondanks die wetenschap. Er zijn tientallen andere redenen die dat stof doen vergeten.
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

            Comment


            • #7
              Re: 5d

              Bedankt voor Uw reaktie's
              Ik ben sinds ik mijn 1D om zeep geholpen heb tijdens het kuisen van mijn sensor als de dood voor stof.
              Het gaat zelfs zo ver dat ik er even over gedacht heb mij een compakt toestel aan te schaffen.
              Maar dan vallen er veel mogelijkheden van fotograferen weg
              En die wil ik dan ook weer niet missen.
              Ik ben zowel bezig met macro als tele en zou me nu ook een breedhoeklens (10-22mm) willen aanschaffen.
              Is de 5D dan het gedroomde toestel of ga ik toch beter terug naar de 1D serie voor de snelle AF? en de cropfactor?

              Nogmaals bedankt voor Uw reaktie's

              Nogmaals bedankt
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

              Comment


              • #8
                Re: 5d

                Als je de 10-22 van Canon bedoelt, die past niet op de 5d. Het is één van de lenzen die gemaakt zijn voor toestellen met de EF-S bajonet.

                Comment


                • #9
                  Re: 5d

                  Oorspronkelijk geplaatst door mxvb Bekijk bericht
                  Als je de 10-22 van Canon bedoelt, die past niet op de 5d. Het is één van de lenzen die gemaakt zijn voor toestellen met de EF-S bajonet.
                  Nee het zou die van sigma worden of de 17-40 L van canon
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                  https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5d

                    Ik heb mijn 5D nu ook enkele maanden en merk ook een het verschil van stof op de sensor. De 5D is daar veel gevoeliger door dan mijn 350D was.

                    Maar dit vind ik absoluut geen reden om dit toestel niet te kopen, een sensor kuisen is op een paar minuten gebeurd en ik kan het overal doen.

                    Er zijn zoveel voordelen aan die 5D dat ik graag dat beetje stof erbij neem.
                    Zo erg is het nu ook weer niet, ik heb op die enkele maanden 1 stofje moeten verwijderen.

                    Als je een SLR camera koopt moet ge gewoon je sensor kunnen & durven kuisen, zo simpel is dat.
                    Canon EOS 5D met 3KG glas
                    https://reisforum.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5d

                      het is ook een beeeetje logisch dat een 5D meer stofgevoelig is dan een 350D en die reeksen
                      de sensor is vele groter...
                      ook reden nr 205 waarom ik voor een 1.3x ben gegaan..
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                        Ik heb mijn 5D nu ook enkele maanden en merk ook een het verschil van stof op de sensor. De 5D is daar veel gevoeliger door dan mijn 350D was.

                        Maar dit vind ik absoluut geen reden om dit toestel niet te kopen, een sensor kuisen is op een paar minuten gebeurd en ik kan het overal doen.

                        Er zijn zoveel voordelen aan die 5D dat ik graag dat beetje stof erbij neem.
                        Zo erg is het nu ook weer niet, ik heb op die enkele maanden 1 stofje moeten verwijderen.

                        Als je een SLR camera koopt moet ge gewoon je sensor kunnen & durven kuisen, zo simpel is dat.
                        Ben ook reeds 2 maand gelukkige eigenaar van een 5D na overstap van een 350.
                        Ik gebruik enkel prime's , bezit geen enkele zoom.
                        Dus na een intensieve fotovakantie toch enkele vlekjes op sensor!
                        Bestaat er dan zoiets als de ideale en veilige sensorreiniging?
                        MVG. Hugo

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5d

                          De spiegel zorgt voor veel stofverplaatsing in deze dustcontainer




                          agzz
                          I Love Leica

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5d

                            Ik moet zeggen dat de mijne ook gevoeliger is voor stof dan mijn vorige ´'kanonnen' ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5d

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                              Ben ook reeds 2 maand gelukkige eigenaar van een 5D na overstap van een 350.
                              Ik gebruik enkel prime's , bezit geen enkele zoom.
                              Dus na een intensieve fotovakantie toch enkele vlekjes op sensor!
                              Bestaat er dan zoiets als de ideale en veilige sensorreiniging?
                              Ja, de VisibleDust Arctic Butterfly 724

                              Ik neem hem altijd mee op vakantie.

                              Ik heb enkel een wit blad, een beetje licht en de Artic butterfly nodig om mijn sensor onderweg te kuisen.

                              Zo lang ik niets zie op de foto's blijf ik wel van de sensor af als ik op reis ben. Thuis durf ik hem nogal regelmatig ééns controleren op stof.

                              De Artic butterfly werkt zeer goed om stof te verwijderen. Ik ga niet zeggen dat hij alles verwijderd,maar stof verwijderd hij goed. Ik hem hem alleen nog maar nodig gehad om stof te verwijderen. Maar zoals sommige het hier soms klaarspelen om met bussen lucht in de body te spuiten (die dan vlekken kan maken op de sensor) die vlekken ga je er waarschijnlijk ook niet afkrijgen met de Artic Butterfly, maar daar is hij ook niet voor gemaakt natuurlijk. Als je zoiets voorhebt kan je volgens mij het beste eclypse vloeistof en sensorswabs ofzo gebruiken.
                              Canon EOS 5D met 3KG glas
                              https://reisforum.net

                              Comment

                              Working...
                              X