Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D + extra's = 750 euro in USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400D + extra's = 750 euro in USA

    Kijk hier eens;

    http://tinyurl.com/39jnqm (ebay)




    het is een Powerseller met 98,5% positief, dus vrij goed te betrouwen.


    addertje?! Douane? Valt dit te omzeilen?

  • #2
    Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

    Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
    Kijk hier eens;


    het is een Powerseller met 98,5% positief, dus vrij goed te betrouwen.


    addertje?! Douane? Valt dit te omzeilen?
    1) Douane omzeilen is illegaal 't kan lukken maar 't zal waarschijnlijk tegenvallen .. met invoerrechten en BTW riskeert het prijskaartje gepeperd te zijn.

    2) Canon Europa verzekerde mij onomwonden dat ze geen garantie claims aanvaarden van buiten Europa gekochte toestellen (ze dachten dat ik van plan was om mijn toestel in de US te kopen) .. & BTW da's makkelijk te controleren .. als je toestel een Xti is dan weten ze meteen hoe laat het is ..

    maar voor mij moet je het niet laten

    Comment


    • #3
      Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

      Die extras moet je toch eens nuchter bekijken, daar is toch niets van waarde bij

      Koop hier een body met kitlens, trek 80 EUR cashback af

      Die 28-70mm is overbodig

      Als je niet teveel geld wil uitgeven aan een telezoom 70-300 (en dat is geen schande), koop er dan op BD één tweedehands

      Dan nog 1 2GB geheugenkaartje

      In totaal ben je niet of nauwelijks duurder hier

      Comment


      • #4
        Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

        Ik heb hier nog een mooie brief van de douane liggen van apparatuur die uit de VS opgestuurd was...

        een hele lijst noemen die mannen op.

        Geen CE keurmerk
        Geen lijst met waar het product mag gebruikt worden...
        Illegaal in België
        ...
        en zo gaat het maar door.

        Ging dan om 2 walkie talkies die ik via ebay gekocht had.

        Ik krijg het nimeer terug
        Canon EOS 5D met 3KG glas
        https://reisforum.net

        Comment


        • #5
          Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

          Als dit je interesseert de kosten zijn als volgt.

          transport erbij rekenen, + invoerrechten (6.7% voor fotografisch materiaal(ev6.5 ben niet helemaal zeker meer) + 21% BTW.

          Vind je het pakket dan nog interessant gewoon doen zo een aankoop. In tijden van zwakke dollar is dit vaak iets waar je toch heel wat mee kan besparen. Ik heb dit in hoofdzaak al gedaan voor lenzen. Maar dan wel bij een dealer waarvan ik wist dat hij credibel is. (www.bhphoto.com).

          Een body zal ik minder snel zo kopen want een body zal al eens vaker een probleempje hebben. En dan vind ik dat de besparing vaak niet opweegt tegen het gedoe als je eeen probleempje hebt.

          Comment


          • #6
            Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

            zou ik vanaf blijven... zoals al gezegd, die accessoires zijn niet van grote waarde en die 28-70 is idd overbodig.

            met de foto van de kaartjes laten ze uitschijnen dat je Sandisk krijgt maar of dit echt zo is, is een andere vraag.

            garantie op de body heb je inderdaad niet (ze kunnen ook aan het serienummer zien vanwaar de body komt).

            het statief & de flits zijn al helemaal niets en ook die 0.5 wide angle lens niet... is volgens mij niet eens een lens maar een lens adapter.

            ik zou er dus niet op ingaan...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

              Na de douane zal het toch boven de 1000 Euro zijn. Reken erbij dat je buiten die 21% BTW ook nog extra behandelingskosten krijgt.

              Voor mij is die lens niet overbodig. De kitlens om breedhoek te hebben, de Tele om tele te hebben en die derde de 28-70 is een typische wandellens die waarschijnlijk meestal op de body zal zitten. Alleen als je meer breedhoek of tele nodig hebt swap je naar die anderen. Deze derde is trouwens lichtsterker dan de 2 anderen.

              Maar heb je direct 3 lenzen nodig, nee dat niet. Je kan leven en werken met slechts die 2 anderen.
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • #8
                Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

                De lenzen zijn alle drie de goedkoopste die je kan vinden.
                De geheugenkaartjes zijn de traagste van Sandisk waarschijnlijk einde-reeks. Je weet niet welke flitser het is, hoogstwaarschijnlijk werkt die alleen handmatig, en niet met de E-TTL van Canon.
                Je weet ook niet welke Sigma 70-300 er in het pakket zit, daar kan ook nog verschil inzitten.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

                  ik ging er zoiezo niet op in hoor maar weer eens een bewijs dat wonders niet bestaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

                    Ik heb regelmatig leveringen die binnenkomen vanuit Hong-Kong, en ik betaal geen invoerrechten...

                    je moet de juiste verwoording vinden op de facturen...aantonen dat het zonder waarde is...

                    je kan het proberen, ik heb er nooit iets van moeten betalen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

                      als men het post als "Gift", dan kan douane toch niets doen?

                      xxx

                      Comment


                      • #12
                        Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

                        ja dat klopt ,
                        laten inpakken ik cadeaupapier
                        en posten als gift
                        dat heb ik toch ook al gehoord !

                        Comment


                        • #13
                          Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

                          Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                          als men het post als "Gift", dan kan douane toch niets doen?

                          xxx
                          ja natuurlijk ;. bij de douane zijn ze achterlijk .. you bet !

                          Comment


                          • #14
                            Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            ja natuurlijk ;. bij de douane zijn ze achterlijk .. you bet !
                            zou er een BD'r bij de douane werken? Tips, hints, .. pm


                            deze mag dicht als mod wil, ik weet het antwoord

                            Comment


                            • #15
                              Re: 400D + extra's = 750 euro in USA

                              iemand het laten meebrengen uit de USA lijkt mij de beste oplossing
                              als hij dan de doos wegsmijt en de factuur opstuurt kunnen ze nooit achterhalen dat het een nieuw toestel is
                              als hij er ginds dan ook nog even mee fotografeert zodat er enkele foto's opstaan is het volgens mij waterdicht

                              mijn Canon 400D heeft iemand meegebracht uit de USA en is toch echt wel een verschil in prijs

                              Comment

                              Working...
                              X