Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met 400D of 30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnen met 400D of 30D

    Hallo,

    Ik ben nieuw op het forum alsook in de fotografie.
    Ik zie snel wanneer een foto haarscherp en goede kleuren heeft of niet, maw een foto die ' IETS ' uitstraald en waarvan je zegt waw ...
    Ik zou graag het één en ander willen vastleggen die ik gezien en beleefd heb MAAR dan weet ik niet wat er voor mij dan geschikt zou zijn...Ik twijfel tussen een 400D of 30D wat voor mij heel belangrijk is, is dat ik zonder de foto te bewerken met fotoshop enz... een mooie scherpe en sfeervolle foto kan maken. Ik weet dat de 30D qua body groter en beter in de hand ligt dan de 400D maar voor mij is het resultaat wel belangrijker ... Welk toestel zal er sneller een beter resultaat geven de 30D of 400D indien we met een zelfde lens werken ?
    Veel hangt af van de instellingen waarschijnlijk maar laat ons er vanuitgaan dat de instellingen goed zijn en dat we gewoon op de KNOP hoeven te drukken ...

    maw we maken 5 foto's met de 30D en 5x dezelfde foto's met de 400D ...

    Bedankt voor jullie tijd en reacties !

    Stefan
    Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

  • #2
    Re: Beginnen met 400D of 30D

    Stefan,
    je hebt toch al een 400d aangeschaft ?
    groetjes,
    stefaan
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Beginnen met 400D of 30D

      wij gaan een 400D kopen blijkt een erg mooi camera zijn.
      goed wij zijn ook maar beginners.

      Comment


      • #4
        Re: Beginnen met 400D of 30D

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan ON7STV Bekijk bericht
        ...wat voor mij heel belangrijk is, is dat ik zonder de foto te bewerken met fotoshop enz... een mooie scherpe en sfeervolle foto kan maken. ...
        Wanneer je het echt goed wil doen kun je dat vergeten.
        Wie niet wil nabewerken kan beter een analoge camera kopen.

        Tuurlijk begint een goede foto bij een goed origineel, maar hij wordt afgemaakt in de digitale doka.
        Waneer je het maximale uit je camera wilt halen, maakt zijn foto's in RAW. Dit vereist nabewerking.
        In JPG maakt de camera beslissingen voor je voor wat betreft o.a. scherpte en kleurverzadiging. Dit zijn dingen die, waneer je echt serieus bezig bent, in eigen hand wilt houden. Daarvoor bestaat dan weer de PC/Mac

        Comment


        • #5
          Re: Beginnen met 400D of 30D

          denk dat de scherpte niet veel scheelt met een 30D en een 400,wel de gebruikte lens.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment

          Working...
          X