Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Goede TFT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: Goede TFT

    Graag wil ik mijn oude Iilyama Pro 453 vervangen door een TFT.
    Hopelijk is er iemand die mij kan helpen om een goede TFT aan te raden!

    Wat de belangrijkste eisen voor het TFT scherm zijn, vindt u in de volgende punten:

    •Resolutie: 1680 x 1050
    •Grote kijkhoek
    •DVI-aansluiting.
    •Formaat: 20” of 22”
    •Helderheid: niet lager dan 300cd
    •Contrast: +/- 3000:1
    •Reactietijd: van geen belang!
    •Aankoopbedrag: Onder de prijs van 500 Euro.

    Het TFT-scherm wordt hoofdzakelijk gebruikt voor tekstverwerking, internet en uiteraard bewerking van foto’s. Hierin zal het scherm dan ook het beste moeten uitblinken
    Dus niet voor spelletjes, films en andere zaken!

    Zelf dacht ik aan bv de "Samsung SyncMaster 215TW"

    Alvast bedankt voor alle tips/hulp.
    Last edited by Moris; 12 augustus 2007, 13:23.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Gezocht: Goede TFT

    Philips 220WS

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: Goede TFT

      Bij een van de buren foto fora heeft iemand een goed artikel geschreven waar je op moet letten. Misschien heb je er wat aan:

      Tutorial over beeldscherm voor beeldbewerking
      Photoshop en The Gimp voor beginners

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht: Goede TFT

        Oorspronkelijk geplaatst door Peije Bekijk bericht
        Bij een van de buren foto fora heeft iemand een goed artikel geschreven waar je op moet letten. Misschien heb je er wat aan:

        Tutorial over beeldscherm voor beeldbewerking

        Blijkbaar was het volgende TFT-scherm dan geen slechte keuze "Samsung SyncMaster 215TW"
        Of zijn er dan toch vergelijkbare schermen?
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht: Goede TFT

          In die prijs categorie, denk ik niet dat er veel anderen zijn.....
          Photoshop en The Gimp voor beginners

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht: Goede TFT

            Misschien heb je iets aan deze.
            PC Magazine geeft 'Zilver' voor de Philips 200WP7ES.
            Als je een calibratie tool hebt kan je zelf manueel de kleurtemperatuur instellen.
            Ik ben er in ieder geval tevreden mee.

            Groetjes.
            lucv.be - instagram - facebook

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht: Goede TFT

              Die Samsung ziet er inderdaad wel een mooi en vooral goed schermke uit.
              Zou kunnen dat die binnenkort ook voor mijne neus staat.

              Maar ik vraag mij af of 21" niet te groot is als ge er maar 30 cm van afzit.
              Canon EOS 5D met 3KG glas
              https://reisforum.net

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht: Goede TFT

                Oorspronkelijk geplaatst door Peije Bekijk bericht
                Bij een van de buren foto fora heeft iemand een goed artikel geschreven waar je op moet letten. Misschien heb je er wat aan:

                Tutorial over beeldscherm voor beeldbewerking
                Volgens dat artikel is Philips dus een leugenaar want die geven 16.7 miljoen pixels aan 5ms, terwijl dat niet zou kunnen, de 8ms van Samsung zouden dan weer wel de waarheid zijn.
                Hmmm...ik durf er alvast mijn hand niet voor in het vuur steken. Of ik voor die 3 ms trager meer wil betalen ? Tsja, dat moet ik toch ook nog eens 'zien'.

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht: Goede TFT

                  Fred, ik heb op een beurs even mogen spelen met een van de prof schermen van Apple.... en Size does matter.... Het werkt heel plezierig dat je de foto in een goede resolutie voor je zit, EN al je gereedschappen bij de hand hebt....

                  8ms of 5ms.... Zolang je geen games speelt, zul je dit niet echt merken. Foto's in Photoshop zijn meestal erg statisch en wisselen niet zo snel.....
                  Photoshop en The Gimp voor beginners

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht: Goede TFT

                    Misschien wat off-topic, maar ik heb een Samsung SyncMaster 206BW, en ik vind het een zeer goed scherm ! ik was ook tevreden over de contrast ratio, die zo hoog ligt. Nu heb ik achteraf ook een calibratietool aangeschaft om het te calibreren, maar na calibratie moet ik het contrast toch wel een heel eind terug brengen.... dus daarbij komt het volgende in mij op is het wel nodig zo een hoge contrastratio nodig te hebben? volgens mij is het een beetje verkoops taal, hoge cijfers lijken beter. (contrast van 3000, slaat op het dynamisch contrast, het normale contrast ligt een stuk lager), en als je met fotobewerkingen bezig bent die je later wil afdrukken, kan je opnieuw beginnen want je scherm kan een véél groter contrast aan dan papier (maw, je afdrukken lijken totaal niet meer op de foto's op de pc)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezocht: Goede TFT

                      Ik heb voor mij de monitor gevonden

                      Zie ook op: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=175039.

                      Iedereen toch nog bedankt voor de reacties.
                      Van mag mag dit topic op slot.
                      Sony A7 mkIII
                      Is all I need :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezocht: Goede TFT

                        Ik dit scherm "Samsung SyncMaster 215TW" ook goed voor videobewerking? Ik ben hier dikwijls met beelden in Full HD 1920 x 1080 pixels bezig.

                        Mijn huidige scherm, een sony TFT van een paar jaar oud kan precies niet goed volgen.
                        Canon EOS 5D met 3KG glas
                        https://reisforum.net

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gezocht: Goede TFT

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                          Ik dit scherm "Samsung SyncMaster 215TW" ook goed voor videobewerking? Ik ben hier dikwijls met beelden in Full HD 1920 x 1080 pixels bezig.

                          Mijn huidige scherm, een sony TFT van een paar jaar oud kan precies niet goed volgen.
                          Volgens reviews kan de 215 ook videobewerking aan. Ikzelf ga voor de Samsung 214 T, ook een PVA scherm en een 80€ goedkoper. De 215 TW heeft een iets hogere contrast ratio en meer aansluitingen die ik toch niet ga gebruiken.
                          https://www.behance.net/Lynx1966

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gezocht: Goede TFT

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                            Volgens reviews kan de 215 ook videobewerking aan. Ikzelf ga voor de Samsung 214 T, ook een PVA scherm en een 80€ goedkoper. De 215 TW heeft een iets hogere contrast ratio en meer aansluitingen die ik toch niet ga gebruiken.
                            Hallo Dynax, waar vind je die 214T 80 euro goedkoper ? Als ik kijk op de site van Alternate is de 214T 150 euro duurder dan de 215TW.
                            Groetjes
                            Valere

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gezocht: Goede TFT

                              Oorspronkelijk geplaatst door valere Bekijk bericht
                              Hallo Dynax, waar vind je die 214T 80 euro goedkoper ? Als ik kijk op de site van Alternate is de 214T 150 euro duurder dan de 215TW.
                              bij forcom
                              https://www.behance.net/Lynx1966

                              Comment

                              Working...
                              X