Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Dynax7D naar Sony alpha 100?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Dynax7D naar Sony alpha 100?

    Zit met een dilemma: op dag 2 van mijn vakantie glipte mijn camera uit mijn handen met als resultaat een reutelend geluid bij aanschakelen en geen foto's meer ... gelukkig viel hij op zijn rug en bleef mijn Tamron lens gevrijwaard...
    Toestel is binnen voor een schatting van de herstelkost. Begin me echter vragen te stellen of het de moeite loont en ik me niet beter de alpha 100 aanschaf. Zijn hier mensen die de overstap van de minolta dynax naar sony waagden? Tevreden? Of wacht ik beter op de sony opvolger al zal daar in den beginne een fors prijskaartje aanhangen?
    Eén les heb ik: een reservetoestel is altijd nuttig... nu heb ik amper een 10-tal foto's.
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: Van Dynax7D naar Sony alpha 100?

    Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
    Zit met een dilemma: op dag 2 van mijn vakantie glipte mijn camera uit mijn handen met als resultaat een reutelend geluid bij aanschakelen en geen foto's meer ... gelukkig viel hij op zijn rug en bleef mijn Tamron lens gevrijwaard...
    Toestel is binnen voor een schatting van de herstelkost. Begin me echter vragen te stellen of het de moeite loont en ik me niet beter de alpha 100 aanschaf. Zijn hier mensen die de overstap van de minolta dynax naar sony waagden? Tevreden? Of wacht ik beter op de sony opvolger al zal daar in den beginne een fors prijskaartje aanhangen?
    Eén les heb ik: een reservetoestel is altijd nuttig... nu heb ik amper een 10-tal foto's.
    Opvolger A-100 zal niet voor direct zijn denk ik, rond oktober zou er wel een nieuw model in de winkel liggen (zeg maar opvolger 7d), aankondiging begin september ?? Prijs 2 maal deze vd A100 nu ??? dit zijn allemaal optimistische speculaties. A100 is een zeer goed toestel en beeldkwaliteit zal beter zijn dan van de 7d, toch zekers wat detail betreft. Maar het nieuw toestel zal weeral een trappeke hoger staan. Zeer moeilijke keuze.

    Comment


    • #3
      Re: Van Dynax7D naar Sony alpha 100?

      Dat lawaai komt mij bekend voor ! ;-)
      Toen de kat des huizes mijn 7D van de tafel flikkerde had ik hetzelfde aan de hand !
      Bij mij zat het Anti-shake systeem geblokkeerd.
      Onder garantie hersteld binnen de 4 weken.
      Mijn toestel is nu binnen voor strepen in het beeld.....5 à 20% van de opnames vertonen strepen in meer of mindere mate !
      En blijkbaar is mijn toestel nog steeds onder garantie (2 jaar ) anders kostte het 193e (vaste herstelprijs)
      Ik breng mijn toestel steeds binnen via VIDEP in Antwerpen die voor de naservice van Sony-Minolta zorgen en de toestellen doorsturen naar de vroegere hersteldienst van Minolta in Duitsland !
      Ik ben steeds tevreden of de goede en snelle afhandeling daar...beter zelfs dan in de tijd bij Minolta zelf !

      Comment


      • #4
        Re: Van Dynax7D naar Sony alpha 100?

        Ben bang dat je de mogelijkheden om van alles in te stellen heel erg zult gaan missen. Dus niet voor van alles de menu's in hoeven te duiken. Een vervanging van de 7D zou voor mij toch wel de instelmogelijkheden van deze camera moeten hebben.
        Daarnaast vind ik de mogelijkheid om 3 voorkeuze standen op te slaan wel heel erg fijn. Ik heb het niet zo op die pictogrammetjes op het instelwiel, en dat zou voor mij althans dus ook van belang zijn.
        Ik hoop dat de reparatie meevalt, en dat je redelijk snel toch weer met je 7D verder kunt!
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #5
          Re: Van Dynax7D naar Sony alpha 100?

          Awel, ik had een a100 gekocht om de twee eens naast elkaar te kunnen gebruiken en er dan eentje weg te doen, maar kon uiteindelijk dus geen van de twee buiten gooien...

          Waarom ik de 7D nog heb :
          - groter, met grip; vooral handig met de zware tele's erop. Een a100 met bv. een Bigma kan natuurlijk ook, maar persoonlijk vind ik dit niet de meest handige combinatie...
          - al de (draai-) knoppen die een snelle sturing van de camera mogelijk maken.
          - heel goede ruisprestaties, zelfs bij 800 iso.

          Waarom ik blij ben dat ik ook de a100 heb :
          - 10 Mp en de voordelen die dit biedt
          - dynamic range prestaties (opties DR / DR+)
          - o.a. door bovenstaande twee puntjes: uitstekende beeldkwaliteit, bijzonder hoge mate van detailweergave waaraan de 7D niet kan tippen.
          Deze drie punten zijn voor mij de belangrijkste pluspunten van de a100.
          Daarnaast ook nog :
          - bijzonder handige functieknop bovenaan links die toelaat vrij snel heel de camera in te stellen (lichtmeting, fliststuring, AF-instelling, iso, witbalans, instelling dynamic range, kleur/scherpte/...)
          - groot genoeg voor mij, maar anderzijds ook niet te groot om op een handige manier mee te nemen op stap, ook voor mijn vrouw.
          - pictogrammen op de rechtse draaiknop (naast de gebruikelijke A, S, M, ...), die de camera ook voor mijn vrouw bijzonder gemakkelijk maken voor dagelijks gebruik.

          Maar dus: als de 7D-opvolger er is, zou het kunnen dat de 7D hier vertrekt. Eerder echter niet denk ik.

          Als ik jou was, zou ik een keer uitkijken naar een gebruikte USD-a100, of nog een paar maand wachten op de 7D-II...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Van Dynax7D naar Sony alpha 100?

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Als ik jou was, zou ik een keer uitkijken naar een gebruikte USD-a100, of nog een paar maand wachten op de 7D-II...
            Ik denk dat het dat zal worden en ik 2e hands een sony 100 op de kop probeer te tikken.

            bij deze : wie er eentje op overschot heeft....
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment

            Working...
            X