Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grijsfilter op compact ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grijsfilter op compact ?

    Ik gebruik voor mijn spiegelreflex een cokin syssteem met grijsfilters, nu vroeg ik me af of er zo iets bestaat voor een compact vb sonny h3 of cannon is5.
    Ik heb op net al gezocht maar nog niet veel bruikbaar tegen gekomen
    Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

  • #2
    Re: grijsfilter op compact ?

    Als je schroefdraad hebt om filters op te plaatsen moet het lukken. Dan moet je enkel de juiste adapterring aanschaffen.
    De FZ30/FZ50 heeft dat rechtstreeks, bij mijn oude Olympus 740UZ moest je eerst een speciale 'buis' erbij kopen om die mogelijkheid te hebben.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

    Comment


    • #3
      Re: grijsfilter op compact ?

      Voor de PowerShot S5 IS moet je dan een adapterring plaatsen (Lensadapter/kappenset LAH-DC20) en dan kan je elke courante 58mm filter op de camera gebruiken...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: grijsfilter op compact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        Voor de PowerShot S5 IS moet je dan een adapterring plaatsen (Lensadapter/kappenset LAH-DC20) en dan kan je elke courante 58mm filter op de camera gebruiken...
        bedankt hier ben ik al een beetje verder mee
        Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

        Comment


        • #5
          Re: grijsfilter op compact ?

          is het niet mogelijk een step-down ring te nemen en daar dan het Cokin-systeem op te 'schroeven' (evt. eerst een noodzakelijke adapter op de Sony zetten uiteraard)
          www.lowspark.nl

          Comment


          • #6
            Re: grijsfilter op compact ?

            M'n Powershot G7 heeft dat zelfs ingebouwd, zo'n ND filter. Die wordt dan automatisch of manueel in de lichtbaan geplaatst.

            Dave
            pixelpusher

            Comment

            Working...
            X