Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter ja of nee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teleconverter ja of nee?

    Ik ben in het bezit van een nikkor 70-200mm 2:8.
    Zo af en toe kom ik wat mm te kort. Ik overweeg een teleconverter (1.7x of 2x) aan te schaffen om wat extra mm`s te verkrijgen. Een andere optie is de 70-200mm te vervangen door een 80-400mm 4:5-5:6.

    Wat is interessanter. Met een teleconverter ben ik goedkoper uit, maar optisch.....?

  • #2
    Re: Teleconverter ja of nee?

    Je hebt nu een van de beste Nikkor zooms die er bestaan. De 80-400 is niet zo goed en veel minder lichtsterk, die 2,8 ga je zeker meer dan af en toe missen. VR kan dat niet vervangen!
    Voor die paar keren dat je meer dan 200mm nodig hebt koop je een convertor, ik heb al veel goeds gelezen over de combinatie 70-200 en 1,4X convertor.
    Over de 80-400 hier meer: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=172572

    Comment


    • #3
      Re: Teleconverter ja of nee?

      Ik heb de 70-200 VR en ook de TC 14E. De combinatie werkt perfect (AFS en VR), maar heeft een zeer gering scherpteverlies op volle opening (f4). 1 à 2 stops dichtdraaien en het geheel kan als zeer goed omschreven worden.
      Ik heb de TC14E altijd bij voor die keren dat ik mijn 300/4 AFS niet bij heb.
      De 300/4 AFS op zich is waanzinnig scherp en overtreft zeker en vast de 80-400. De combinatie 300/4 + TC 14E is werkelijk zeer goed vanaf volle opening.
      De aankoop van een TC14 is zeker te rechtvaardigen op een 70-200 en is later nog nuttig als je van plan bent een 300/4 AFS bij te kopen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Teleconverter ja of nee?

        fijn... ik mag 't weer doen...

        Als U Duits kunt lezen...


        veel leesplezier en succes.
        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: Teleconverter ja of nee?

          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
          fijn... ik mag 't weer doen...

          Als U Duits kunt lezen...


          veel leesplezier en succes.
          Adrie
          Mooie test en link, maar de TS heeft het hier over een Nikon-lens.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Teleconverter ja of nee?

            ik heb zowel de kenko 1.4 PR0 300 als de 2.0 PR0 300 en gebruik ze beiden op een 70-200mm... de 1.4 werkt gewoon perfect... de 2.0 da's wel wat moeilijker om steeds een scherpe foto te schieten...

            voorbeeldje 1.4:

            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Teleconverter ja of nee?

              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Mooie test en link, maar de TS heeft het hier over een Nikon-lens.
              Denk je dat dat zoveel uitmaakt Een TC kost snelheid en beeldkwaliteit bij elk merk

              Of een Kenko o.i.d zoveel slechter is dan eigen merk ? Denk het persoonlijk niet.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: Teleconverter ja of nee?

                Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                Denk je dat dat zoveel uitmaakt Een TC kost snelheid en beeldkwaliteit bij elk merk

                Of een Kenko o.i.d zoveel slechter is dan eigen merk ? Denk het persoonlijk niet.
                De Nikon TC14E staat bekend om zijn topkwaliteit; ik zie dan ook echt niet in wat je hier met een vergelijkende test van een Canon-converter met een Kenko wil bewijzen.
                Bovendien zijn converters vrij eigenaardig in hun werking; bij de ene lens presteren ze uitstekend terwijl ze het bij een andere lens minder goed doen. Relevante gebruikerservaringen zijn dan waarschijnlijk ook nuttiger.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Teleconverter ja of nee?

                  HOO maar...

                  De Nikon TC14E staat bekend om zijn topkwaliteit
                  Er wordt ook zachtjes gezegd dat Canon ook niet zo'n slecht spul is...
                  zonder dat er doden en gewonden bij vallen...
                  Mijn linkje heb ik alleen maar geplaatst dat u er misschien wel slimmer van zou kunnen worden...
                  Maar het hoeft niet, sorrie...
                  'kzalutnooitmeerdoen...

                  groet en succes
                  Adrie

                  Comment

                  Working...
                  X