Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op DVD om op TV te bekijken. Hoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op DVD om op TV te bekijken. Hoe?

    We zijn met een groep(je) op reis geweest en heel wat foto's gemaakt.
    Nu is er een koppel in de groep dat geen computer heeft. Ze zouden graag de foto's op DVD krijgen om op hun TV te bekijken.

    Ik kan natuurlijk een DVD branden en daar alle foto's opgooien met Nero, maar is dat dan op TV te bekijken?
    Of moet ik een slideshow maken voor op TV ? Waarmee? (liefst een gratis programma aangezien het voor zo goed als éénmalig gebruik is)
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

  • #2
    Re: Foto's op DVD om op TV te bekijken. Hoe?

    Dit kan makkelijk met Proshow of picture-to-TV, maar gewoon een DVD volzetten met foto's is ook genoeg.
    Uw DVD speler maakt er dan een slideshow van. Met de programma's die ik vernoem kan je natuurlijk veel meer. Je kan achtergrond muziek toevoegen, overgangen, enz.
    Succes met experimenteren.

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op DVD om op TV te bekijken. Hoe?

      het hangt af met welke TV ze gaan kijken ? Een ouder CRT zal je ze in een lagere resolutie moeten branden !

      picasa 2 doet dit voor jou en is gratis.Je kan ook de fotos wat aanpassen (croppen,kleuren,rechten van horizon en nog wat andere!
      het brand de fotos op CD in de resolutie die jij wil !

      op een crt display is 640x480 meestal genoeg .op plasma en lcd moet het hoger zijn !

      Comment


      • #4
        Re: Foto's op DVD om op TV te bekijken. Hoe?

        Bedankt voor de tip!
        Het is inderdaad een oude (8 jaar) CRT.
        En 'k heb Picassa hier nog ergens op een DVD'tje staan.
        Nog anderhalve week werken en dan verlof. Dan probeer ik het eens.
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

        Comment

        Working...
        X