Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief beoordelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief beoordelen

    Zoals sommigen wel al zien in mijn andere topic ben ik dus op zoek naar een nieuwe lens.

    Nu is mijn vraag wat neem je allemaal mee naar de shop voor deze te beoordelen.
    Natuurlijk doe ik mijn toestel zelf mee voor enkele testfoto's en het gevoel op mijn body... maar om dan een foto op scherpte, contrast, kleur, ... te beoordelen op zo een klein schermpje

    Hoe gaan jullie te werk?

  • #2
    Re: Objectief beoordelen

    Bij mijn fotozaak kijk ik later gewoon op de computer, als ze die niet heeben laptop mee of kaartje mee naar huis. Als je inzoomt op je camera heb je zelfs op dat kleine schermpje een redelijke indruk over de scherpte, maar de kans dat je teveel inzeemt is ook aanwezig.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Objectief beoordelen

      Vooraleer een lens te kopen heb je toch je huiswerk gemaakt, de nodige reviews en testen gelezen, dus je hebt besloten dat het deze lens zal zijn

      Uiteraard probeer je ze op je eigen camera, het gewicht bv kan tegenvallen, maar het is m.i. met beperkte middelen en tijd onmogelijk een beter oordeel te vormen dan wat algemeen geweten is

      Een lens die goed aangeschreven staat zal voor jou doorgaans ook goed zijn, en een als matig gekende lens zal, zelfs als ze jou op het eerste zicht aanstaat achteraf toch tegenvallen

      Enkel lenen of huren voor meerdere dagen kan hier uitsluitsel geven

      Comment


      • #4
        Re: Objectief beoordelen

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Vooraleer een lens te kopen heb je toch je huiswerk gemaakt, de nodige reviews en testen gelezen, dus je hebt besloten dat het deze lens zal zijn
        Ik heb toch al eens een ker gehad dat het exemplaar dat ik in de winkel teste toevallig een hele slechte was: scheef focus beeld, CA groter als het beeld waarom het zat, totaal niet scherp.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Objectief beoordelen

          Natuurlijk heb ik vele reviews en gebruikers ervaring bekeken, net als vergelijken de foto's en aanverwanten..

          Maar ik wil zoals 'hjanssen' zegt geen afwijkende lens kopen die de Q-check is ontlopen...

          Comment


          • #6
            Re: Objectief beoordelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Senscript Bekijk bericht
            Natuurlijk heb ik vele reviews en gebruikers ervaring bekeken, net als vergelijken de foto's en aanverwanten..

            Maar ik wil zoals 'hjanssen' zegt geen afwijkende lens kopen die de Q-check is ontlopen...

            Dan is de vraag: kan er geruild worden ?
            Zoja, zit de volgende klant dan niet met de gebakken peren ?

            Comment


            • #7
              Re: Objectief beoordelen

              Dan moet de handelaar zo eerlijk zijn het exemplaar die terkort doet terug te sturen naar de fabrikant ...

              Ruilen ja, maar ik vertrek dan toch met iets van zekerheid uit de shop!

              Comment

              Working...
              X