Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Sony/ KM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Sony/ KM

    Hallo!

    Na wat gevraagd te hebben in dit topic over een groothoek/telelens vanmiddag bij Konijnenberg in Nederland geweest.
    Heb daar uitgelegd dat ik het verschil in kwaliteit tussen m`n groothoek kit 18-70mm voor de Sony A100 en de analoge lens 70-300mm van Minolta groot vind in het voordeel van de analoge 70-300mm. Nu heb ik aangegeven een groothoek en tele in 1 te willen. Hij heeft me de Sigma 18-200mm in m`n handen gedrukt. Zag er zeker goed uit, ook testfoto meegemaakt en testfoto met 18-70 kit. Het verschil zag je niet echt duidelijk door het donkere weer.
    Heeft iemand ervaring met de Sigma lens en komen met de Sigma 18-200 gegarandeerd betere foto`s uit de camera rollen dan met de kitlens 18-70 van sony? Is dit de beste lens in de €350,- prijsklasse tov mijn wensen.

    Bij voorbaat dank en groeten Hans!

  • #2
    Re: Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Sony/ KM

    Hans,

    Zoals in je vorige topic al aangegeven: wil je een superzoom, koop dan een Tamron 18-250.

    Ja, ik weet het. De Sigma is de goedkoopste, de Tamron 18-200 is iets duurder en de 18-250 is de duurste.

    Als je echter echt een verschil in beeldkwaliteit wil t.o.v. de kitlens, dan zal je toch naar de duurste van de drie moeten...
    De Sigma daarentegen... Dat is de minst goeie van de drie.

    Kijk maar eens naar wat reviews op het web, bv. bij www.photozone.de of www.dyxum.com.
    Last edited by K-2; 9 augustus 2007, 18:55.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Sony/ KM

      Hoi!

      Ontzettend bedankt voor de tips. U lijkt hier te zeggen dat er weinig verschil te zien zal zijn tussen de kitlens en de Sigma 18-200mm. De verkoper bij konijnenberg zegt dat dat wel het geval is. Zo`n man bij zo`n zaak verteld denk ik ook geen onzin, en u ook niet lijkt me.
      Dus ik vind het moeilijk wat te doen.

      Gr Hans!

      Comment

      Working...
      X